Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Standart Testlerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2020, , 2214 - 2226, 30.11.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.833483

Öz

Okul öncesi öğretmenlerinin erken çocukluk döneminde uygulanan standart testlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırma, ulaşılabilir örneklem yoluyla belirlenen 4’ü özel, 11’i devlet okulunda görev yapan toplam 15 okul öncesi öğretmeniyle derinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki açık uçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin erken çocukluk döneminde uygulanan standart testlere ilişkin görüşleri ile ilgili bulgular derinlemesine incelenmiş belirlenen kodlar dört temel tema çerçevesinde sunulmuştur. Çalışmanın bulguları, okul öncesi öğretmenlerinin çocukların gelişimlerini takip etmede standart testleri kullanmadıklarını, daha çok gözlem metodunu kullandıklarını, gelişimsel değerlendirmeye yeterince vakit ayırmadıklarını ve bunun bilgi eksikliğinden kaynaklandığını göstermiştir. Bu nedenle araştırma sonuçları ışığında, öğretmenlere ve öğretmen adaylarına değerlendirme konusunda eğitim verilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ay, H. (2015). Eğitim fakültesi ilköğretim bölümünde derslerin işleniş ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ.
  • Beaty, J. J. (2018). Erken çocuklukta gözlem ve değerlendirme. (Menekşe Boz, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bennett, K.R., & Cunningham, A.C. (2009). Teaching formative assessment strategies to preservice teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 25(3), 99-105.
  • Blake, B.S. & Wise, L.L. (2014). What Is the Role and Importance of the Revised AERA, APA, NCME Standards for Educational and Psychological Testing?. Educational Measurement: ıssues and Practice, 33(4), 4-12.
  • Bondurant-Utz, J., & Luciano, L. B. (1994). A practical guide to infant and preschool assessment in special education. Boston: Allyn and Bacon.
  • Brassard, M. ve Boehm, A. (2007). Preschool assessment: Principles and practices. Guilford Publications.
  • Bredekamp, S. (2015). Erken çocukluk eğitiminde etkili uygulamalar. (Effective Practices in Early Childhood Education, 2nd Edition). (Çev. Hatice Zeynep İnan ve Taşkın İnan). 343-345. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Buck, G. A., Trauth-Nare, A., & Kaftan, J. (2010). Making formative assessment discernable to preservice teachers of science. Journal of Research in Science Teaching, 47(4), 402–21.
  • Buldu, M. (2010). Do they walk the talk: An examination of Turkish in-service early chilhood teachers’ assessment practices. Unpublished Master’s Thesis, Middle East Technical University, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Eda Bayraktaoğlu 0000-0002-7287-3260

Derya Neval Ayekin Fülger Bu kişi benim 0000-0002-6285-1949

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2020
Kabul Tarihi 7 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Bayraktaoğlu, E., & Ayekin Fülger, D. N. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Erken Çocukluk Döneminde Uygulanan Standart Testlerle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(6), 2214-2226. https://doi.org/10.24106/kefdergi.833483

10037