Bu araştırmanın amacı, çalışan öğrencilerin eğitim hizmetlerinden yararlanma durumlarının değerlendirilmesidir. Araştırmada, çalışan öğrencilerin eğitim hizmeti aldıkları okullarda eğitim faaliyetlerinin niteliğine etkileri, yaşanan sorunlar ve beklentiler paydaşların görüşlerine dayalı olarak belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel yöntemlerle gerçekleştirilen araştırmada okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenci velileri katılımcı olarak yer almaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmış, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre çalışma faaliyetinin okula ilgisizlik, akademik başarısızlık, yorgunluk, devamsızlık ve istenmeyen davranışlar gibi olumsuz etkilerinin yanında meslek edinme, olgunlaşma ve koruma gibi olumlu etkileri tespit edilmiştir. Olumsuz rol model, devamsızlık, yorgunluk, hayata erken atılma, çatışma, akademik başarısızlık gibi sorunlar; aile eğitimi, maddi destek ve mesleki eğitim gibi öneriler ortaya çıkmıştır. Maddi destek, aile eğitimi ve programlı çalışma gibi beklentilerin olduğu belirlenmiştir. Çalışan çocukların eğitim faaliyetlerinden yararlanmaları noktasında birbiriyle etkileşim halinde çeşitli boyutların mevcut olduğu, bu olguya yönelik geliştirilecek politikalarda, toptancı yaklaşımlardan ziyade duruma ve bölgeye özgü politikaların daha etkili olabileceğini söylemek mümkündür.
The present study aims to analyze the availability of educational services for working students. The study attempts to determine the impact of educational activities conducted in schools attended by working students on education quality, the problems and expectations of working students based on the views of the stakeholders. The participants include school administrators, teachers and parents of working students in the qualitative study. Semi-structured interview forms are employed as the data collection instrument, and the collected data are analyzed with the descriptive analysis method. The study findings demonstrated that educational activities had certain negative effects such as disinterest in schooling, academic failure, fatigue, absenteeism, and undesired behavior, as well as positive effects such as acquisition of a vocation, maturity, and protection. The stakeholders suggested issues such as negative role models, absenteeism, fatigue, early professional responsibilities, conflict, academic failure, and recommendations such as parent training, financial support, and vocational training. It was determined that these students expected financial support, parent training and planned work schedules. It could be suggested that there are various interactive dimensions of the employment of educational activities for working children, and future policies that are specific to the problem and the region could be more effective when compared to the present centralist approaches.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |