BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI HAKKINDAKİ MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1253 - 1270, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören öğrencilerin bu program ile ilgili memnuniyet düzeylerini belirlemek ve genel olarak program ile ilgili düşüncelerini tespit etmektir. Öğrencilerden alınan görüşler doğrultusunda üniversite bazında bazı konularda değişiklikler yaparak öğrenci memnuniyetini arttıracak tedbirler alınabilir. Yöntem olarak betimsel tarama modelinin benimsendiği bu nitel çalışmadan elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma, 2012–2013 öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim gören 38 ikinci sınıf, 48 üçüncü sınıf ve 15 dördüncü sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 101 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. 1. sınıf öğrencileri, üniversite eğitimi hakkında henüz yeterli bilgi sahibi olamayacakları düşüncesiyle uygulama kapsamına alınmamıştır. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarına yöneltilen “Matematik öğretmenliğini isteyerek mi tercih ettiniz?” ve “Şu anda bu bölümde okuyor olmaktan mutlu musunuz? Sebepleri ile birlikte düşüncelerinizi yazınız.” şeklindeki açık uçlu sorular yardımıyla toplanmıştır. Sonuç olarak Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programına devam eden öğrencilerin matematik öğretmenliği programında verilen eğitimden dolayı mutlu oldukları, ancak adayların atanamama korkusu ve sosyal imkânların kısıtlılığından dolayı mutsuz oldukları söylenebilir.

Kaynakça

  • Ataünal. A. (1996). “Nasıl Bir insan ve Yüksek Öğretimin Rolü (Eğitimimize bakışlar)”, Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları 1, İstanbul.
  • Büyükdüvenci, S. (1993). “Aristotelesıte Mutluluk Kavramı”, Felsefe Dünyası Dergisi, S.9: 41-45.
  • Creswell, J. V. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Elliott, K.M., & Shin, D. (2002). “Student satisfaction: An alternative approach to assessing this important concept”, Journal of Higher Education, Policy and Management, 24 (2): 197 -209
  • Erdoğan S., Şanlı H.S. & Bekir H.Ş. (2005). “Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları” Kastamonu Eğitim Dergisi 13/2: 479-496.
  • Erdoğan, M., & Uşak, M. (2004). “Factors affecting prospective Science teacher satisfaction level on their department”. (Abstract) Paper presented at the conference of Earliı Jure, July 2004, Istanbul, University of Bahcesehir.
  • Ersoy, Y. (1992). «A study on the education of school mathematics and science teachers for information 50-ciety». ODTÜ Eğitim Raporu 1: 57-70, Ankara.
  • Ersoy, Y. (1996). “FBE bölümünde beşinci mevsim: Matematik Eğitimin Bazı İzdüşümleri(1)” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 171-178.
  • İmamoğlu, O. Ve Gültekin Y.Y. (1993). “Önerilen dengelenmiş toplumsal birey modeli ışığında üniversite gençliğinin sorunları.” Psikoloji Dergisi, Cilt:8, Sayı: 30: 27-41.
  • Gatfield, T., Barker, M., & Graham, P. (1999). Measuring student quality variables and the implica- tions for management practices in higher education institutions: An Australian and internatio- nal student perspective. Journal of Higher Education Policy & Management, 21 (2), 239 - 255.
  • Gökçe, E. (2000). “Yirmi birinci yüzyılın öğretmeni”, Çağdaş Eğitim Dergisi. 270.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/29/05/959745/dosyalar/2013_01/24104106_lkre- timmatematikretmenlii.pdf (25.03.2013 tarihinde ziyaret edilmiştir.)
  • Işıksal, M., & Çakıroğlu, E. (2004). “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe ve Matematik Öğretimine Yönelik Yeterlik Algıları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 31: 74-84.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. bs. 3A Araş- tırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., Ankara.
  • NCTM, (2000). Executive Summary Principles and Standarts for School Mathematics. Retrie- ved 11, (2013’de indirildi) from the World Wide Web.
  • Oğuz, A. (2002). “Üniversitelerdeki Öğretim Elemanlarının Yabancı Dili Geliştirme”, Eğitim ve Bilim, 27 (125): 17-26
  • Oppenheim, A.N. (1992). Questionnaire design, interviewing and attitude measurement. Lon- don: Pinter Publishers Ltd.
  • Özdaş, A. (1996). “Ülkemizdeki Genel Eğitim Sorunları İçerisinde Matematik Eğitimi ve So- runları”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.6, S.2: 55-69.
  • Peressini, D., Borko, H., Romagnano, L., Knuth, E., & Wills, C. (2004). “A conceptual frame- work for learning to teach secondary mathematics: A situative perspective”, Educational Studies in Mathematics, 56: 67-96.
  • Soylu Y., Işık A. & Konyalıoğlu A. C. (2004) “Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği programında okutulan matematik derslerinin ilköğretim matematik müfredatına uygunluğu” Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1): 117-124
  • Student Life Studies (1999). Evidence of the quality and effectiveness of undergraduate educati- on at the University of Missouri Colombia. Retrieved 12 February, 2004, from http://www. missouri.edu/~wwwsls/education.html
  • Terzi M., Ünal M., & Gürbüz M. Ç.(2012) “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Ma- tematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelen- mesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi / Cilt: 2, Sayı: 1
  • Tüfekçi, S. (1999). “Öğretmenlik Uygulamasının Değerlendirilmesi”, D.E.Ü Buca Eğitim Fa- kültesi Dergisi Özel Sayı, 10(2): 111-216.
  • Türnüklü, A. (2000). “Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araş- tırma tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6 (24): 543-559.
  • Üskül, Z. (1990), “Taşra Üniversitelerinin Kültürel Etkinlikleri ve Eskişehir Anadolu Üniversi- tesi Örneği, Yükseköğretimde Sorunlar ve Çözümler”, Cem Yayınevi, İstanbul, s. 289-294.
  • Yeşildere, S. & Türnüklü, E.B. (2007). “Öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 181–213.
  • Yeşilyaprak, B., Öztürk,B. & Kısaç, İ. (2001). “Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğ- rencilerinin fakülteye ilişkin algı ve değerlendirmeleri”, Mesleki Eğitim Dergisi, 3(6): 1-52.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Wilson, N., & McLean, S. (1994). Questionnaire design: A practical introduction. Newtown Abbey, Co. Antrim: University of Ulster Press.

INVESTIGATION OF OPINIONS OF TEACHER CANDIDATES FOR BACHELOR SCIENCE OF PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHER PROGRAMME: SAMPLE FOR EDUCATION FACULTY OF KASTAMONU UNIVERSITY

Yıl 2013, Cilt: 21 Sayı: 3, 1253 - 1270, 15.07.2016

Öz

The objective of this research is to determine the satisfaction level of the students who are being educated in primary school mathematics teacher programme and generally to identify their views about the programme. In accordance with the views gathered from the students, main disciplines,faculties and even universities may take some precautions which will increase the satisfaction level of students by changing some issues. The content analysis was applied for the analysis of the obtained data which description screening model methodology was considered. The study was performed with 101 teacher candidates, 38 of whom in 2nd class, 48 of whom in 3rd class and 15 of whom in 4th class, who are being educated in Kastamonu University, Education Faculty of Primary School Mathematics Teachers Programme in 2012-2013 Spring period. 1st class pupils were not taken into the scope of the study since it is desired that they would not have sufficient information regarding the university education. The data of the research were collected via the open ended questions asked to the candidate teachers such as “Did you prefer Mathematics Teaching willingly?” and “Are you happy with being educated in this programme?” “Please write your views with the reasons” As a result, it can be concluded that the candidates of Primary School Mathematics Teachers in Kastamonu who continue the programme are happy with mathematics education, however they are unhappy with the fear of not being appointed and the restrictive possibilities of the university.

Kaynakça

  • Ataünal. A. (1996). “Nasıl Bir insan ve Yüksek Öğretimin Rolü (Eğitimimize bakışlar)”, Kültür Koleji Eğitim Vakfı Yayınları 1, İstanbul.
  • Büyükdüvenci, S. (1993). “Aristotelesıte Mutluluk Kavramı”, Felsefe Dünyası Dergisi, S.9: 41-45.
  • Creswell, J. V. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Elliott, K.M., & Shin, D. (2002). “Student satisfaction: An alternative approach to assessing this important concept”, Journal of Higher Education, Policy and Management, 24 (2): 197 -209
  • Erdoğan S., Şanlı H.S. & Bekir H.Ş. (2005). “Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Üniversite Yaşamına Uyum Durumları” Kastamonu Eğitim Dergisi 13/2: 479-496.
  • Erdoğan, M., & Uşak, M. (2004). “Factors affecting prospective Science teacher satisfaction level on their department”. (Abstract) Paper presented at the conference of Earliı Jure, July 2004, Istanbul, University of Bahcesehir.
  • Ersoy, Y. (1992). «A study on the education of school mathematics and science teachers for information 50-ciety». ODTÜ Eğitim Raporu 1: 57-70, Ankara.
  • Ersoy, Y. (1996). “FBE bölümünde beşinci mevsim: Matematik Eğitimin Bazı İzdüşümleri(1)” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 171-178.
  • İmamoğlu, O. Ve Gültekin Y.Y. (1993). “Önerilen dengelenmiş toplumsal birey modeli ışığında üniversite gençliğinin sorunları.” Psikoloji Dergisi, Cilt:8, Sayı: 30: 27-41.
  • Gatfield, T., Barker, M., & Graham, P. (1999). Measuring student quality variables and the implica- tions for management practices in higher education institutions: An Australian and internatio- nal student perspective. Journal of Higher Education Policy & Management, 21 (2), 239 - 255.
  • Gökçe, E. (2000). “Yirmi birinci yüzyılın öğretmeni”, Çağdaş Eğitim Dergisi. 270.
  • http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/29/05/959745/dosyalar/2013_01/24104106_lkre- timmatematikretmenlii.pdf (25.03.2013 tarihinde ziyaret edilmiştir.)
  • Işıksal, M., & Çakıroğlu, E. (2004). “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiğe ve Matematik Öğretimine Yönelik Yeterlik Algıları”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakül- tesi Dergisi, 31: 74-84.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. bs. 3A Araş- tırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., Ankara.
  • NCTM, (2000). Executive Summary Principles and Standarts for School Mathematics. Retrie- ved 11, (2013’de indirildi) from the World Wide Web.
  • Oğuz, A. (2002). “Üniversitelerdeki Öğretim Elemanlarının Yabancı Dili Geliştirme”, Eğitim ve Bilim, 27 (125): 17-26
  • Oppenheim, A.N. (1992). Questionnaire design, interviewing and attitude measurement. Lon- don: Pinter Publishers Ltd.
  • Özdaş, A. (1996). “Ülkemizdeki Genel Eğitim Sorunları İçerisinde Matematik Eğitimi ve So- runları”, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C.6, S.2: 55-69.
  • Peressini, D., Borko, H., Romagnano, L., Knuth, E., & Wills, C. (2004). “A conceptual frame- work for learning to teach secondary mathematics: A situative perspective”, Educational Studies in Mathematics, 56: 67-96.
  • Soylu Y., Işık A. & Konyalıoğlu A. C. (2004) “Eğitim fakülteleri sınıf öğretmenliği programında okutulan matematik derslerinin ilköğretim matematik müfredatına uygunluğu” Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1): 117-124
  • Student Life Studies (1999). Evidence of the quality and effectiveness of undergraduate educati- on at the University of Missouri Colombia. Retrieved 12 February, 2004, from http://www. missouri.edu/~wwwsls/education.html
  • Terzi M., Ünal M., & Gürbüz M. Ç.(2012) “İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Ma- tematiğe Yönelik Akademik Güdülenme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelen- mesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi / Cilt: 2, Sayı: 1
  • Tüfekçi, S. (1999). “Öğretmenlik Uygulamasının Değerlendirilmesi”, D.E.Ü Buca Eğitim Fa- kültesi Dergisi Özel Sayı, 10(2): 111-216.
  • Türnüklü, A. (2000). “Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araş- tırma tekniği: Görüşme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 6 (24): 543-559.
  • Üskül, Z. (1990), “Taşra Üniversitelerinin Kültürel Etkinlikleri ve Eskişehir Anadolu Üniversi- tesi Örneği, Yükseköğretimde Sorunlar ve Çözümler”, Cem Yayınevi, İstanbul, s. 289-294.
  • Yeşildere, S. & Türnüklü, E.B. (2007). “Öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(1), 181–213.
  • Yeşilyaprak, B., Öztürk,B. & Kısaç, İ. (2001). “Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğ- rencilerinin fakülteye ilişkin algı ve değerlendirmeleri”, Mesleki Eğitim Dergisi, 3(6): 1-52.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Wilson, N., & McLean, S. (1994). Questionnaire design: A practical introduction. Newtown Abbey, Co. Antrim: University of Ulster Press.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43SR56YS
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Abdullah Çağrı Biber Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Biber, A. Ç. (2016). INVESTIGATION OF OPINIONS OF TEACHER CANDIDATES FOR BACHELOR SCIENCE OF PRIMARY SCHOOL MATHEMATICS TEACHER PROGRAMME: SAMPLE FOR EDUCATION FACULTY OF KASTAMONU UNIVERSITY. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1253-1270.