BibTex RIS Kaynak Göster

A Research On The Life Qualities Of Physical Education Teachers And Other Branch Teachers

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 1, 53 - 64, 15.07.2016

Öz

The purpose of this study is to compare physical education teachers working in elementary schools and educators working in verbal, numeric, pre-school and classroom teaching branches in terms of the quality of life. For this purpose, the short version of The World Health Organization Quality of Life Scale (WHOQOL-BREF) including 27-items was applied to randomly chosen teachers attending the June 2013 seminars and working in elementary schools in İzmit district of Kocaeli province on a voluntary basis. As a conclusion, significant differences were found compare branches. All teachers quality of life significant results were found in the sub scales of mental quality of life in terms of gender, physical quality of life in terms of age, social, cultural and environmental quality of life in terms of economic situation and in total quality of life in terms of participation in an activity, while the quality of life scores did not differ significantly in terms of working year, number of children and marital status

Kaynakça

  • Alexandre, T. S., Cordeiro, R.C. ve Ramos, L.R. (2009). Factors Associated To Quality Of Life İn Active Elderly. Rev Saude Publica, 43(4), 613-621.
  • Altan, M. Z. (1999). Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17, 105-117.
  • Altınel, T. (2008). Edirne şehir merkezindeki 15-49 yas kadınlarda ruhsal durum ve etkileyen fak- törler. Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi, Edirne.
  • Arastaman, G. (2006). Ankara ili lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılık durumlarına iliş- kin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, K. (2001). İlköğretim 1.Kademe Öğretmenlerinin Yaşam Kalitesi ve Mesleki Doyumları. Ege Eğitim Dergisi, 1(1), 63-82.
  • Avcı, K. ve Pala, K. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan araştırma görevlisi ve uzman doktorların yaşam kalitesinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Der- gisi, 30 (2), 81-85.
  • Aydemir Ö., Özdemir C. ve Koroğlu E. (2005). The İmpact Of Comorbid Conditions On The SF-36: A Primary-Care-Based Study Among Hypertensives. Archives Of Medical Research, 36(2), 136-141.
  • Aydın P. İ. (2002). İş Yaşamında Stres, (2.Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A.(2000).Öğretim Elemanının İş Stresi Kuram ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bailey, R. (2006). Physical Education And Sport İn Schools: A Review Of Benefits And Outcomes. Journal of School Health, October, 76(8), 397-401.
  • Baydur, H. (2001). Soma elektrik üretim ve ticaret anonim şirketi tesislerinde çalışan işçilerde bazı sosyodemografik faktörlerle yaşam kalitesinin ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Birtane, M., Tuna, H., Ekuklu, G., Uzunca, K., Akçi, C. ve Kokino, S. (2000). Edirne Huzurevi Sakinlerinde Yaşam Kalitesine Etki Eden Etmenlerin İrdelenmesi. Turkish Journal Of Geriatric/ Geriatri Dergisi, 3(4), 141-145.
  • Bolduc, R. R. (2002). An analysis of the relationship between quality of work life and motivation for correctional services officers in the Montreal area. Ph.D. Thesis. McGill University, Canada.
  • Borglin, G., Jakobsson, U, Edberg, A. K. ve Hallberg, I. R. (2005). Self Reported Health Complaints And Their Prediction Of Overall And Health-Related Quality Of Life Among Elderly People. International Journal of Nursing Studies. 42(2), 147-158.
  • Burström, K., Johannesson, M. ve Diderichsen, F. (2001). Healthrelated Quality Of Life By Disease And Socio-Economic Group İn The General Population İn Sweden. Health Policy, 55(1), 51–69.
  • Celep, C.(2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Psikolojik ve Akademik Gereksinimlerini Karşılama İle Sınıf İçi Öğrenci Dönütleri. Eğitim Araştırmaları, 3(9), 24-40.
  • Christensen, H., Jorm, A.F., Henderson, A.S., Mackinnon, A.J., Korten, A.E. ve Scott, L.R. (1994). The Relalionship Between Health And Cognitive Functioning İn A Sample Of Elderly People İn The Community. Age Ageing, May, 23(3), 204-212.
  • Diener, E. ve Seligman, M.E.P. (2004). Beyond Money: Toward An Economy Of Well-Being. Psychological Science in the Public Interest, 5 (1), 1-31.
  • Dorahy, M.J., Lewis, C.A., Schumaker, J.F., Akuamoah-Boateng, R., Duze, M.C. & Sibiya, T.E.(2000). Depression and life satisfaction among Australian, Ghanian, Nigerian, Northern Irish and Swazi University Students. J Soc Behav Pers, 15: 569-580.
  • Dökmen, Z. Y.(1997). Çalışma, Cinsiyet Ve Cinsiyet Rolleri İle Ev İşleri Ve Depresyon İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 12 (39), 39-56.
  • Durmaz, A.(2008). Liselerde okul yasam kalitesi (Kırklareli İli örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Eser, S.Y., Fidaner, H., Fidaner, C., Elbi, H, Eser, E. ve Göker, E. (1999a). Yaşam Kalitesinin Ölçül- mesi. WHOQOL-100 ve WHOQOL-BREEF. 3P Dergisi, 7(2), 5-13 (Ek 2).
  • Eser, E., Fidaner, H., Fidaner, C., Eser, S.Y., Elbi, H. ve Göker, E. (1999b). WHOQOL-100 ve WHOQOL-BREEF’in Psikometrik Özellikleri. 3P Dergisi, 7(2), 23-40 (Ek 2).
  • Eser, S., Saatlı, G., Eser, E., Baydur, H. ve Fidaner, C. ( 2010). Yaşlılar İçin Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Modülü Whoqol-Old: Türkiye Alan Çalışması Türkçe Sürüm Geçerlilik Ve Gü- venilirlik Sonuçları. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(1), 37-48.
  • Genç, A., Şener, Ü., Karabacak, H. ve Üçok, K. (2011). Kadın ve Erkek Genç Erişkinler Arasında Fizik- sel Aktivite Ve Yaşam Kalitesi Farklılıkların Araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi. 12(3), 145-150.
  • Göçgeldi, E., Babayiğit, M. A., Hassoy, H., Açıkel, C.H., Taşçı, İ. ve Ceylan, S. (2008). Hipertan- siyon Tanısı Almış Hastaların Algıladıkları Yaşam Kalitesi Düzeyinin Ve Etki Eden Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 50(3), 172-179.
  • Kai, I., Ohi, G., Kobayashi, Y., Ishizaki, T., Hisata, M. ve Kiuchi, M. (1991). Quality Of Life: A Possible Health İndex For The Elderly. Asia Pac J Public Health, 5(3), 221-7.
  • Kaya, M. ve Piyal, B. (2004, Nisan). Ankara’da 112 acil yardım hizmetlerinde çalışan personelin öznel yaşam kalitelerinin sosyo-demografik özellikler yönünden yaşam kalitesi ait alanlarına göre değerlendirilmesi. 1. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumunda sunulmuş bildiri, İzmir.
  • Kavlu, İ. ve Pınar, R. (2009). Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Tükenmişlik ve İş Doyumlarının Yaşam Kalitesine Etkisi. Türkiye Klinikleri J Med Sci., 29(6),1543-55.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının kar- şılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Koçak, F.Ü. ve Özkan, F. (2010). Yaşlılarda Fiziksel Aktivite Düzeyi Ve Yaşam Kalitesi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 46-54.
  • Lehman, A.F. (1988). A Quality Of Life İnterview For The Chronically Mentally İll. University Of Myrland. Evaluation and Program Planning, 11, 51-62.
  • fle:///C:/Users/vaio/Downloads/A%20Quality%20Of%20Life%20Interview%20For%20The%20 Chronically%20Mentally%20Ill.pdf (erişim 10 Temmuz 2014).
  • Li W., Liu L., Puente, J.G, Li, Y., Jiang, X., Jin, S., Ma H., Kong, L., Ma, L., He, X., Ma, S. ve Chen, C. (2005). Hypertension And Healthrelated Quality Of Life: An Epidemiological Study İn Pati- ents Attending Hospital Clinics İn China. J Hypertens, september, 23(9), 1667-1676.
  • Lips, H.M. (2001). Sex And Gender: An İntroduction (4.Ed) California: Mayfiel Publishing Company.
  • Marks, G. N. (1998). Attitudes to School Life: Their İnfluences And Their Effects On Achievement And Leaving School. Australian Council For Educational Research. (ACEReSearch) LSAY Research Report, No:5
  • <http://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1061&context=lsay_research> (erişim: 20.07.2014).
  • Malin, A.Ve Linakkyla, P. (2001). Multilevel Modelling In Repeated Measures Of The Quality Of Finnish School Life. Scandinavian Journal of Educational Research, 45 (2), 145-165.
  • Memik, Ç. N., Ağaoğlu, B., Coşkun, A., Üneri, Ö. Ş. ve Karakaya, I. (2007). Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeğinin 13-18 Yaş Ergen Formunun Geçerlik Ve Güvenilirliği, Türk Psikiyatri Der- gisi, 18(4), 353-363.
  • Mogotsi, M., Kaminer, D.ve Stein, D.J. (2000). Quality Of Life İn The Anxiety Disorders. Harvard Review of Psychiatry, 8(6), 273-282.
  • Özer, D. ve Baltacı, G. (2008). İş Yerinde Fiziksel Aktivite, Fiziksel Aktivite Bilgi Serisi. An- kara: Klasmat Matbaacılık <http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/t32.pdf> (erişim 20.08.2014).
  • Özüdoğru, E. (2013). Üniversite personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Perry, G. (2000, November). Optimistic visions & satisfaction with life. The Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Sydney.
  • Saatli, G., Eser, E., Pala, T., ve Göngür, N. (2003, Haziran). Hasta memnuniyeti ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. 8. Halk Sağlığı Günleri, sunulmuş bildiri, Sivas.
  • Sarı, M. (2012). Empatik Sınıf Atmosferi ve Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin Lise Öğrencilerinin Okul Ya- şam Kalitesine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi/ Theory and Practice, 18 (1), 95-119.
  • Şanlı, E. (2008). Öğretmenlerde fiziksel aktivite düzeyi-yaş, cinsiyet ve beden kitle indeksi ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şeref, G., Koçyiğit, H., Erol, A., Bay, H., Kültür, S., Memiş, A. ve Vural, N. (2000). Huzurevinde Yaşamakta Olan Bir Grup Yaşlıda Bilişsel İşlevler, Ruhsal Bozukluklar, Depresif Belirti Düze- yi Ve Yaşam Kalitesi. Geriatri/ Turkish Journal Of Geriatrics, 3 (4), 133-140,
  • Spilker, B. (1996.). Quality of Life and Pharmacoeconomics İn Clinical Trials (2nd ed). Philadelp- hia: Lippincott-Raven Publishers.
  • Testa, M.A. ve Simonson, D.C. (1996) Assesment Of Quality Of Life Outcomes. N Engl J Med, 334, 835-340.
  • Wallander, J.L., Schmitt, M.& Koot H.M. (2001). Quality Of Life Measurement İn Children And Adolescents: İssues, İnstruments And Applications. Journal of Clinical Psychology, 57, 571-585.
  • Wang, X., Matsuda, N., Ma, H. ve Shinfuku, N.(2000). Comparative Study Of Quality Of Life Between The Chinese And Japanese Adolescent Populations. Psychiatry and Clinical Neuros- ciences, 54, 147-52.
  • Yılmaz, K. (2005). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Okul Yaşamının Niteliğine İlişkin Görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 1–13.

Beden Eğitimi Öğretmenleri ile Diğer Branş Öğretmenlerin Yaşam Kaliteleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 1, 53 - 64, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, sözel, sayısal, okul öncesi, sınıf öğretmenleri ile beden eğitimi ve
spor öğretmenlerini yaşam kaliteleri açısından karşılaştırmaktır. Bu amaçla 2013 yılı Haziran
dönemi seminerlerine katılan ve Kocaeli İli İzmit İlçesindeki ilköğretim okullarında çalışan
öğretmenlere rastgele yöntemle ve gönüllülük esasına dayalı olarak 27 soruluk WHOQOLBREF
Yaşam Kalitesi ölçeği kısa formu uygulanmıştır. Sonuçta; branş açısından çevresel yaşam
kalitesi alanında anlamlı fark bulunmuştur. Bütün öğretmenlerin yaşam kalitesi; çalışma yılı,
çocuk sayısı, medeni durum açısından anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet açısından
ruhsal, yaş açısından bedensel, ekonomik açıdan sosyal, kültürel ve çevresel alt ölçeklerinde,
herhangi bir etkinliğe katılımda da bütün alanlarda anlamlı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Alexandre, T. S., Cordeiro, R.C. ve Ramos, L.R. (2009). Factors Associated To Quality Of Life İn Active Elderly. Rev Saude Publica, 43(4), 613-621.
  • Altan, M. Z. (1999). Çoklu Zeka Kuramı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17, 105-117.
  • Altınel, T. (2008). Edirne şehir merkezindeki 15-49 yas kadınlarda ruhsal durum ve etkileyen fak- törler. Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi, Edirne.
  • Arastaman, G. (2006). Ankara ili lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılık durumlarına iliş- kin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aslan, K. (2001). İlköğretim 1.Kademe Öğretmenlerinin Yaşam Kalitesi ve Mesleki Doyumları. Ege Eğitim Dergisi, 1(1), 63-82.
  • Avcı, K. ve Pala, K. (2004). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinde çalışan araştırma görevlisi ve uzman doktorların yaşam kalitesinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Der- gisi, 30 (2), 81-85.
  • Aydemir Ö., Özdemir C. ve Koroğlu E. (2005). The İmpact Of Comorbid Conditions On The SF-36: A Primary-Care-Based Study Among Hypertensives. Archives Of Medical Research, 36(2), 136-141.
  • Aydın P. İ. (2002). İş Yaşamında Stres, (2.Baskı), Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Balcı, A.(2000).Öğretim Elemanının İş Stresi Kuram ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bailey, R. (2006). Physical Education And Sport İn Schools: A Review Of Benefits And Outcomes. Journal of School Health, October, 76(8), 397-401.
  • Baydur, H. (2001). Soma elektrik üretim ve ticaret anonim şirketi tesislerinde çalışan işçilerde bazı sosyodemografik faktörlerle yaşam kalitesinin ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Birtane, M., Tuna, H., Ekuklu, G., Uzunca, K., Akçi, C. ve Kokino, S. (2000). Edirne Huzurevi Sakinlerinde Yaşam Kalitesine Etki Eden Etmenlerin İrdelenmesi. Turkish Journal Of Geriatric/ Geriatri Dergisi, 3(4), 141-145.
  • Bolduc, R. R. (2002). An analysis of the relationship between quality of work life and motivation for correctional services officers in the Montreal area. Ph.D. Thesis. McGill University, Canada.
  • Borglin, G., Jakobsson, U, Edberg, A. K. ve Hallberg, I. R. (2005). Self Reported Health Complaints And Their Prediction Of Overall And Health-Related Quality Of Life Among Elderly People. International Journal of Nursing Studies. 42(2), 147-158.
  • Burström, K., Johannesson, M. ve Diderichsen, F. (2001). Healthrelated Quality Of Life By Disease And Socio-Economic Group İn The General Population İn Sweden. Health Policy, 55(1), 51–69.
  • Celep, C.(2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Psikolojik ve Akademik Gereksinimlerini Karşılama İle Sınıf İçi Öğrenci Dönütleri. Eğitim Araştırmaları, 3(9), 24-40.
  • Christensen, H., Jorm, A.F., Henderson, A.S., Mackinnon, A.J., Korten, A.E. ve Scott, L.R. (1994). The Relalionship Between Health And Cognitive Functioning İn A Sample Of Elderly People İn The Community. Age Ageing, May, 23(3), 204-212.
  • Diener, E. ve Seligman, M.E.P. (2004). Beyond Money: Toward An Economy Of Well-Being. Psychological Science in the Public Interest, 5 (1), 1-31.
  • Dorahy, M.J., Lewis, C.A., Schumaker, J.F., Akuamoah-Boateng, R., Duze, M.C. & Sibiya, T.E.(2000). Depression and life satisfaction among Australian, Ghanian, Nigerian, Northern Irish and Swazi University Students. J Soc Behav Pers, 15: 569-580.
  • Dökmen, Z. Y.(1997). Çalışma, Cinsiyet Ve Cinsiyet Rolleri İle Ev İşleri Ve Depresyon İlişkisi. Türk Psikoloji Dergisi, 12 (39), 39-56.
  • Durmaz, A.(2008). Liselerde okul yasam kalitesi (Kırklareli İli örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Eser, S.Y., Fidaner, H., Fidaner, C., Elbi, H, Eser, E. ve Göker, E. (1999a). Yaşam Kalitesinin Ölçül- mesi. WHOQOL-100 ve WHOQOL-BREEF. 3P Dergisi, 7(2), 5-13 (Ek 2).
  • Eser, E., Fidaner, H., Fidaner, C., Eser, S.Y., Elbi, H. ve Göker, E. (1999b). WHOQOL-100 ve WHOQOL-BREEF’in Psikometrik Özellikleri. 3P Dergisi, 7(2), 23-40 (Ek 2).
  • Eser, S., Saatlı, G., Eser, E., Baydur, H. ve Fidaner, C. ( 2010). Yaşlılar İçin Dünya Sağlık Örgütü Yaşam Kalitesi Modülü Whoqol-Old: Türkiye Alan Çalışması Türkçe Sürüm Geçerlilik Ve Gü- venilirlik Sonuçları. Türk Psikiyatri Dergisi, 21(1), 37-48.
  • Genç, A., Şener, Ü., Karabacak, H. ve Üçok, K. (2011). Kadın ve Erkek Genç Erişkinler Arasında Fizik- sel Aktivite Ve Yaşam Kalitesi Farklılıkların Araştırılması. Kocatepe Tıp Dergisi. 12(3), 145-150.
  • Göçgeldi, E., Babayiğit, M. A., Hassoy, H., Açıkel, C.H., Taşçı, İ. ve Ceylan, S. (2008). Hipertan- siyon Tanısı Almış Hastaların Algıladıkları Yaşam Kalitesi Düzeyinin Ve Etki Eden Faktörlerin Değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi, 50(3), 172-179.
  • Kai, I., Ohi, G., Kobayashi, Y., Ishizaki, T., Hisata, M. ve Kiuchi, M. (1991). Quality Of Life: A Possible Health İndex For The Elderly. Asia Pac J Public Health, 5(3), 221-7.
  • Kaya, M. ve Piyal, B. (2004, Nisan). Ankara’da 112 acil yardım hizmetlerinde çalışan personelin öznel yaşam kalitelerinin sosyo-demografik özellikler yönünden yaşam kalitesi ait alanlarına göre değerlendirilmesi. 1. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumunda sunulmuş bildiri, İzmir.
  • Kavlu, İ. ve Pınar, R. (2009). Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Tükenmişlik ve İş Doyumlarının Yaşam Kalitesine Etkisi. Türkiye Klinikleri J Med Sci., 29(6),1543-55.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının kar- şılaştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Koçak, F.Ü. ve Özkan, F. (2010). Yaşlılarda Fiziksel Aktivite Düzeyi Ve Yaşam Kalitesi. Türkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 46-54.
  • Lehman, A.F. (1988). A Quality Of Life İnterview For The Chronically Mentally İll. University Of Myrland. Evaluation and Program Planning, 11, 51-62.
  • fle:///C:/Users/vaio/Downloads/A%20Quality%20Of%20Life%20Interview%20For%20The%20 Chronically%20Mentally%20Ill.pdf (erişim 10 Temmuz 2014).
  • Li W., Liu L., Puente, J.G, Li, Y., Jiang, X., Jin, S., Ma H., Kong, L., Ma, L., He, X., Ma, S. ve Chen, C. (2005). Hypertension And Healthrelated Quality Of Life: An Epidemiological Study İn Pati- ents Attending Hospital Clinics İn China. J Hypertens, september, 23(9), 1667-1676.
  • Lips, H.M. (2001). Sex And Gender: An İntroduction (4.Ed) California: Mayfiel Publishing Company.
  • Marks, G. N. (1998). Attitudes to School Life: Their İnfluences And Their Effects On Achievement And Leaving School. Australian Council For Educational Research. (ACEReSearch) LSAY Research Report, No:5
  • <http://research.acer.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1061&context=lsay_research> (erişim: 20.07.2014).
  • Malin, A.Ve Linakkyla, P. (2001). Multilevel Modelling In Repeated Measures Of The Quality Of Finnish School Life. Scandinavian Journal of Educational Research, 45 (2), 145-165.
  • Memik, Ç. N., Ağaoğlu, B., Coşkun, A., Üneri, Ö. Ş. ve Karakaya, I. (2007). Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeğinin 13-18 Yaş Ergen Formunun Geçerlik Ve Güvenilirliği, Türk Psikiyatri Der- gisi, 18(4), 353-363.
  • Mogotsi, M., Kaminer, D.ve Stein, D.J. (2000). Quality Of Life İn The Anxiety Disorders. Harvard Review of Psychiatry, 8(6), 273-282.
  • Özer, D. ve Baltacı, G. (2008). İş Yerinde Fiziksel Aktivite, Fiziksel Aktivite Bilgi Serisi. An- kara: Klasmat Matbaacılık <http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/t32.pdf> (erişim 20.08.2014).
  • Özüdoğru, E. (2013). Üniversite personelinin fiziksel aktivite düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Perry, G. (2000, November). Optimistic visions & satisfaction with life. The Annual Conference of the Australian Association for Research in Education, Sydney.
  • Saatli, G., Eser, E., Pala, T., ve Göngür, N. (2003, Haziran). Hasta memnuniyeti ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi. 8. Halk Sağlığı Günleri, sunulmuş bildiri, Sivas.
  • Sarı, M. (2012). Empatik Sınıf Atmosferi ve Arkadaşlara Bağlılık Düzeyinin Lise Öğrencilerinin Okul Ya- şam Kalitesine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi/ Theory and Practice, 18 (1), 95-119.
  • Şanlı, E. (2008). Öğretmenlerde fiziksel aktivite düzeyi-yaş, cinsiyet ve beden kitle indeksi ilişkisi. Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şeref, G., Koçyiğit, H., Erol, A., Bay, H., Kültür, S., Memiş, A. ve Vural, N. (2000). Huzurevinde Yaşamakta Olan Bir Grup Yaşlıda Bilişsel İşlevler, Ruhsal Bozukluklar, Depresif Belirti Düze- yi Ve Yaşam Kalitesi. Geriatri/ Turkish Journal Of Geriatrics, 3 (4), 133-140,
  • Spilker, B. (1996.). Quality of Life and Pharmacoeconomics İn Clinical Trials (2nd ed). Philadelp- hia: Lippincott-Raven Publishers.
  • Testa, M.A. ve Simonson, D.C. (1996) Assesment Of Quality Of Life Outcomes. N Engl J Med, 334, 835-340.
  • Wallander, J.L., Schmitt, M.& Koot H.M. (2001). Quality Of Life Measurement İn Children And Adolescents: İssues, İnstruments And Applications. Journal of Clinical Psychology, 57, 571-585.
  • Wang, X., Matsuda, N., Ma, H. ve Shinfuku, N.(2000). Comparative Study Of Quality Of Life Between The Chinese And Japanese Adolescent Populations. Psychiatry and Clinical Neuros- ciences, 54, 147-52.
  • Yılmaz, K. (2005). İlköğretim Okulu Öğrencilerinin Okul Yaşamının Niteliğine İlişkin Görüşleri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 1–13.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42SV75FG
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Elif Karagün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karagün, E. (2016). A Research On The Life Qualities Of Physical Education Teachers And Other Branch Teachers. Kastamonu Education Journal, 24(1), 53-64.