2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibari ile ilkokul 1-4.sınıflarda okutulmakta olan beden eğitimi dersinin 1.sınıflardan başlanarak kademeli olarak kaldırılarak bu dersin yerine “oyun ve fiziksel etkinlikler” dersi getirilmiştir. Bu araştırma ile söz konusu derse ait öğretim programının Kanada Fiziksel Etkinlikler Öğretim Programı ile program ögeleri (amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme) bakımından benzerlikler ve farklılıklarının belirlenerek, programın geliştirilmesine yönelik dönütler elde edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada var olan bir durumu olduğu gibi koyma amaçlandığından nitel araştırma türü kapsamında yer alan tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma bulgularına göre programlarda yer alan hedefler içerisinde oldukça fazla sayıda aynı/benzer ifade yer aldığı ve öğrenme-öğretme sürecine yönelik örnek etkinlikler ile bu etkinliklere ilişkin açıklamalara programlarda ortak olarak yer verilmiş olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Kanada öğretim programında Türkiye öğretim programından farklı olarak içeriğin temalar ve konu başlıklarına ayrılmış olduğu, ölçme aracı örneklerinin program hedefleri ile ilişkilendirilerek daha sistematik bir şekilde sunulduğu görülmüştür.
Öğretim Programı Karşılaştırmalı Eğitim Oyun ve Fiziksel Etkinlikler
By 2012-2013 educational year “play and physical activities” course was implemented instead of physical education gradually at 1-4 levels of primary schools. In this study it was aimed to obtain feedbacks to improve the named lesson’s curriculum by identifying the similarities and differences between the curricula of Turkey and Canada in terms of curriculum components (targets, content, teaching-learning processes, measurement-assessment). The study was carried out according to the case study model of qualitative research. Considering the findings of the study it was found out that there were considerable amount of common/similar statements between targets of the curricula and the example activities with the explanations were placed in the curricula commonly. Additionally, it was stated that in the curriculum of Canada, the content was divided into themes and subject heading; the measurement tools were associated with the targets
Curriculum Comparative Education Play and Physical Education Canada
Diğer ID | JA42TN87DZ |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 1 |