The study aims to obtain an educational, career, personal, and social assessment of school counselors of the psychological counseling and guidance (PCG) services they offer at their schools. It also evaluates the suggestions of the school counselors as to the conditions required to make the PCG practices in their schools more adequate. The sample group consists of 49 school counselors serving at elementary and secondary levels in Istanbul. The collected data were subjected to quantitative and qualitative analyses. The research results showed that the school counselors offer personal PCG services at a greater level and educational and career PCG services at similar levels. Of the school counselors stating that they offer an adequate level of PCG services, 69.7% are female and 37.5% are male.The school counselors suggested the following to make the PCG services more adequate: School counselors should receive good PCG training, like to perform their profession, thoroughly fulfill their duties and responsibilities, and be given a detailed job definition; supervisors of school counselors should not be their school principals; out-of-field appointments should not be performed; time should be used efficiently; the number of school counselors should be sufficient; school counselors should not be employed at schools where they are not permanently staffed; physical facilities should be adequate and appropriate for PCG services; classroom guidance activities should be performed; teachers and administrators should support PCG services and be offered in-service training to be informed about PCG services
Psychological Counseling and Guidance (PCG) School Counselor Services
Araştırmanın amacı, okul psikolojik danışmanların kendi okullarında verdikleri Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetlerini eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlar açısından değerlendirmeleridir. Araştırmada, ayrıca psikolojik danışmanların okullarındaki PDR uygulamalarının hangi şartlarda daha yeterli bir düzeye geleceğine ilişkin önerileri de değerlendirilmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde görev yapan 49 okul psikolojik danışmanı oluşturmuştur. Toplanan veriler üzerinde nicel ve nitel çözümleme yapılmıştır. Nicel çözümleme için frekans (f) ve yüzdelik hesapları (%) yapılmıştır. Ayrıca, çapraz tablo tekniği ile iki değişkenli kay-kare (X2 ) testi yapılmıştır.Nitel çözümleme için betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, psikolojik danışmanların kişisel PDR hizmetini daha fazla, eğitsel ve mesleki PDR hizmetini ise birbirine yakın düzeyde verdikleri bulunmuştur. Okul düzeyine göre, PDR hizmetlerini yeterli düzeyde verdiğini belirten psikolojik danışmanların % 75’i ortaöğretimde; % 44’ü ise ilköğretimde görev yapmaktadır. Cinsiyete göre, PDR hizmetlerini yeterli düzeyde verdiğini belirten psikolojik danışmanların % 69.7’si kadın; % 37.5’u ise erkektir. Psikolojik danışmanların PDR hizmetlerinin daha yeterli bir düzeye
gelmesi için önerileri şunlardır: Psikolojik danışmanın iyi bir PDR eğitimi alması; mesleğini
severek yapması; görev ve sorumluluklarını tam olarak yerine getirmesi; psikolojik danışmanın
görev tanımının ayrıntılı olarak yapılması; psikolojik danışmanların yöneticilerinin okul
müdürleri olmaması; alan dışı atamaların yapılmaması; zamanın etkili kullanılması; psikolojik
danışman sayısının yeterli olması; psikolojik danışmanların kadrolu oldukları okul dışında
görevlendirilmemesi; PDR uygulamaları için fiziksel koşulların yeterli ve uygun olması; sınıf
rehberlik uygulamalarının yapılması; öğretmenler ve yöneticilerin PDR hizmetlerini desteklemesi
ve PDR hizmetleri ile ilgili olarak bilgilenmeleri için hizmet-içi eğitim almalarıdır.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Okul Psikolojik Danışmanı Hizmetler
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | JA42TS82ET |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 1 |