Bu araştırma, 2006 ilköğretim müzik dersi öğretim programı ile ilgili müzik öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koyarak, programla ilgili değerlendirmelerde bulunmak ve programın gelişimine katkı sağlamak amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim yılında Ankara İline bağlı merkez ve diğer ilçelerde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde görev yapan 64 ilköğretim müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada müzik öğretmenlerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programına yönelik görüşlerini almak için araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmenlerinin büyük bir bölümünün yenilenen ilköğretim müzik dersi öğretim programını yeterince anlamadıkları, yapılandırmacı öğrenme kuramı ile ilgili kendi mesleki bilgi düzeylerini yetersiz buldukları, programın kendilerine tanıtılmasına yönelik hizmet içi mesleki kurs almadıkları ve böyle bir ihtiyaç içinde bulundukları saptanmıştır.
Müzik Eğitimi Müzik Öğretmeni İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı.
This study is conducted, by revealing the views of music teachers regarding the 2006 elementary education music lesson curriculum, with the aim of making evaluations about the curriculum, of revealing the outlook of the curriculum in practice, and of contributing to the improvement of the curriculum. Samples of the study comprise of 64 elementary music education teachers working in central and other districts of the city of Ankara in 2010-2011 academic year. Semi-structured interview forms that are developed by the researchers are used in the study in order to obtain the opinion of the music teachers on the elementary music education curriculum. The result of the research shows that the large majority of music teachers do not understand the revised curriculum of the elementary school music education sufficiently, finding their own professional knowledge level deficient concerning the theory of constructivist learning, not taking in-service technical course for themselves for being instructed in the programme, and needing as such.
Diğer ID | JA42NG73EH |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 3 |