The purpose of this research is to find out electronic communication preferences of
private and state school managers, to explore the reasons for their choices and to determine
their implications about the future of electronic communication. The research was based on
phenomenological approach which is a qualitative research design. For this purpose, eight
private and state school managers were interviewed using standardized open-ended interviews.
Their views were analyzed using content analysis technique, reported and evaluated accordingly.
Consequently, electronic communication devises have seemed to be settled in the lives of the
school managers firmly and permanently. The findings proved that electronic communication
preferences of the managers differ in their communication with teachers, superiors, parents and
students. School managers implied that 21st century is candidate to open a new gate for new
implementations in which new ways of teaching and learning are likely to occur.
school effectiveness communication communication in schools electronic communication
Bu araştırmanın amacı, devlet ve özel okul müdürlerinin elektronik iletişim tercihlerini
ortaya çıkarmak, seçimlerinin nedenlerini araştırmak ve elektronik iletişimin geleceği
konusundaki çıkarımlarını belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yönteminden olgu bilim
yaklaşımına dayanmaktadır. Bu amaçla sekiz devlet ve özel okul müdürü ile standardize
edilmiş açık uçlu sorularla görüşme yapılmıştır. Görüşleri, içerik analizi yöntemi kullanılarak
analiz edilmiş, raporlanmış ve değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, elektronik iletişi araçlarının
okul müdürlerinin hayatlarına iyice ve sürekli olarak yerleştiği görülmektedir. Bulgular, okul
müdürlerinin elektronik iletişim tercihlerinin öğretmen, üst yönetim, veliler ve öğrencilerle
iletişimlerinde farklılaştığını göstermektedir. Okul müdürleri, 21. yüzyılı yeni öğretmen ve
öğrenmelerin gerçeklemesinin olası olduğu yeni uygulamalar için yeni bir kapı açmaya aday
olduğu çıkarımında bulundular.
okul etkililiği iletişim okullarda iletişim elektronik iletişim
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 3 |