This study aims at inquiring the Education faculty students’ relationship between their
media literacy levels, demographic characteristics and the mass media ( the new media).
This study is a descriptive survey model. The study group covers 705 prospective teachers in
Dokuz Eylül University and Ege University. The data gathered from the surveys were analyzed
by using descriptive statistics, One Way Anova Test and Scheffe Test. The findings indicated
that Education faculty students’ media literacy levels were a little higher than the moderate
level. However, the variables such as age and department were not found to be effecting to
the media literacy levels. Whereas, the variables of gender, having a computer, and having
internet connection were found to be contributing to the media literacy levels of the students.
Bu çalışmada Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının, medya okuryazarlık
düzeyleri ve kitle iletişim araçlarından özellikle yeni medya araçları ile olan ilişkileri
demografik özellikleri çerçevesinde irdelenmektedir. Çalışma betimsel nitelikte ve tarama
modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi ile Ege Üniversitesi
Eğitim Fakültesinde eğitim gören 705 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçeklerden elde edilen veriler
betimleyici analiz teknikleri ile Tek yönlü (One way) Anova Testi ve Scheffe testleri kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; eğitim fakültesi öğrencilerinin medya okuryazarlık
düzeylerinin ortanın üstünde olduğu; yaş ve bölüme göre medya okuryazarlık düzeylerinin
farklılaşmadığı; ancak, cinsiyet, bilgisayara ve internete sahip olma değişkenlerine göre medya
okuryazarlık düzeylerinde farklılaştığı belirlenmiştir.
Medya medya okuryazarlığı yeni medya araçları öğretmen adayları
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 4 |