In this study it have been analyzed changes and reasons of Antic Civilizations subject in
history and Social studies textbooks in fourth graders since there public earlyperiod. For this,
the subject of Antic Civilizations in History IV belongs to 1938, 1943, 1954, and 1964; Social
Studies 4 belongs to 1969,1978, 1987, 1996, 2000, and 2015; and Social Studies textbook
which was used for 6th and 7th graders in 2007 and 2015 were compared. The datas were
collected by using documentanalysis in this study. As it is seen at the findings, there were both
Antic East and Antic Civilizations in the textbooks. It was determined that in the textbooks
belongs to 1938, 1954 and 1964 Hittite, Grek and the Roman Civilizations more.
teaching of ancient history social studies textbooks history education
Bu çalışmada Cumhuriyet döneminden günümüze ilkokul/ilköğretim dördüncü sınıflarda
okutulan Tarih ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarında işlenen Eskiçağ Uygarlıkları konusundaki
değişim ve bu değişimin nedenleri incelenmiştir. Bunun için 1938, 1943, 1954 ve 1964 yıllarına
ait Tarih IV; 1969, 1978, 1987, 1996, 2000, 2015 yıllarına ait Sosyal Bilgiler 4; 2007 ve
2015 yıllarına ait 6.sınıf ve 7. sınıflarda okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer alan
Eskiçağ Uygarlıkları konuları karşılaştırılmıştır. Çalışmada doküman analizi kullanılarak veri
toplanmıştır. Çalışma sonucunda bulgularda görüldüğü üzere kitaplarda hem Eski Doğu hem
de Eski Batı Uygarlıklarına yer verilmiştir. 1938, 1954 ve 1964 yıllarına ait kitaplarda Eti
(Hitit) ile Yunan ve Roma uygarlıklarına daha fazla yer verildiği tespit edilmiştir.
eskiçağ tarihi öğretimi sosyal bilgiler ders kitapları tarih eğitimi
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 4 |