Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Cooperative Learning Method in the Teaching of GCD-LCM

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 5, 1663 - 1680, 15.09.2017

Öz

The aim of this study was to examine the effectiveness of teaching the GCD-LCM through
cooperative learning. In the study, the quasi-experimental model was used with experiment
and control groups. The study samples were 9th grade students who studying a high school in
Trabzon and include a total of 41 students: an experimental group of 20 students and a control
group of 21 students. While the control group was exposed to traditional teaching methods, the
experimental group to the jigsaw I in the cooperative learning method respectively. As a tool
of data collection, the achievement test was used as a pre-test and post-test to experiment and
control groups. Data were analyzed via t-test. The findings of the study revealed that teaching
of GCD-LCM through cooperative learning method triggered mathematical achievement
compared to teaching via the traditional method of teaching. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1993). İşbirliğine dayalı öğrenme ve geleneksel öğretimin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyleri ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 25-28 Eylül 1990, Ankara: MEB yayınları, 187-201.
  • Altınok, H. ve Açıkgöz, K. Ü. (2006). İşbirlikli ve bireysel kavram haritalamanın fen bilgisi dersine yönelik tutum üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (21)-29.
  • Avcı S. ve Fer S. (2004). Birleştirme II tekniği ile oluşturulan işbirliğine dayalı öğrenme ortamının öğrenciler üzerindeki etkisi: Kartal Mesleki Eğitim Merkezi’nde bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29 (134), 61-74.
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). İşbirlikçi öğrenme yöntemi ‘Birleşme I’ tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6(2), 197-203.
  • Aziz, Z. ve Hossain, A. (2010). A comparison of cooperative learning and conventional teaching on students’ achievement in secondary mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 53–62.
  • Bilgin, T. (2004). İlköğretim yedinci sınıf matematik dersinde (çokgenler konusunda) öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin kullanımı ve uygulama sonuçları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVII (1), 19-28.
  • Bilgin, T. ve Akbayır, K. (2002). İşbirlikli öğrenmenin dizi ve serilerin öğretimindeki etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Bozkurt, O., Keskin, A., Orhan, A. T. ve Mazi, A. (2008). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 63-78.
  • Capar, G. ve Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(2), 553-559.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Şimşek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: I. işbirlikçi öğ- renme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar.Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1), 59-83.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103-115.
  • Felder, R. M. & Brent, R. (2007). Cooperative learning. In Active learning: Models from the analytical sciences, ACS Symposium Series, 970(4), 34–53.
  • Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9-32.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. (2008). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 116-126.
  • Gökkurt, B., Dündar, S., Soylu, Y., ve Akgün, L. (2012). The effects of learning together technique which is based on cooperative learning on students’ achievement in mathematics class. Procedia - Social and Behavioral Sciences 46, 3431-3434.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1996). Cooperation and the use of technology. Handbook of research for educational communications and technology: A project of the Association for Educational Communications and Technology, 1017-1044.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). Özel alan yeterlilikleri, matematik komisyonu 2. dönem raporu. ÖYGM, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2011). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11, 12. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Özsoy, N. ve Yıldız, N. (2004). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 7.sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısı üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 49-54.
  • Poyraz, S. (2006). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin kullanıldığı eğitim ortamlarında başarıyı ölçmede çoktan seçmeli testlerin diğer testlere göre etkileri.Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 497-502.
  • Roger, T. & Johnson, D. W. (1994). An overview of cooperative learning. In Thousand, J., Villa, A. & Nevin, A. (Eds), Creativity and collaborative learning; Brookes Press, Baltimore.
  • Sarıtaş, E. (1999). İlköğretim I. devrede işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel öğrenme yöntemlerinin başarılı ve başarısız öğrenciler üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 97-104.
  • Slavin, R. E. (1988). Cooperative learning and student achievement. Educational Leadership, 46(2), 31-33.
  • Slavin, R. E. (1991). Synthesis of research of cooperative learning. Educational leadership, 48(5), 71-82.
  • Slavin, R. E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary educational psychology, 21(1), 43-69.
  • Slavin, R. E. (2010). Co-operative learning: what makes group-work work?.The Nature of Learning, 161.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., Doğan, A. ve Karaçöp, A. (2009). İşbirlikli öğrenmenin iki farklı tekniğinin öğrencilerin kimyasal denge konusundaki akademik başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 763-791.
  • Tanışlı, D. ve Sağlam, M. (2006). Matematik öğretiminde işbirlikli öğrenmede bilgi değişme tekni- ğinin etkililiği. Egitimde Kuram ve Uygulama, 2(2), 47-67.
  • Tarım, K. ve Artut, P. D. (2007). Kubasık kümelerde problem çözme çalısmalarının rutin olmayan problem çözme düzeylerine etkisi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Varank, İ. ve Kuzucuoğlu, G. (2007). İşbirlikçi öğrenmede birlikte öğrenme tekniğinin öğrencilerin matematik başarılarına ve işbirliği içinde çalışma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 323-332.
  • Yılmaz, A. (2001). İşbirliğine dayalı öğrenme; etkili ancak ihmal edilen ya da yanlış kullanılan bir metot. Milli Eğitim Dergisi, 150, 46-50.
  • Yüksel, A., Avcı, S., Alpan, M. ve Doğan, S. (2013). Karma öğrenmeye dayalı öğretim ortamının öğrencilerin öğrenmelerine ve sosyal becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 961-984.
  • Ünlü, M. ve Aydıntan, S. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “permütasyon ve olasılık” konusunda akademik başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(3), 1-16.

İşbirlikli Öğrenme Yönteminin EBOB-EKOK Konusu Öğretimindeki Etkililiği

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 5, 1663 - 1680, 15.09.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı ebob-ekok konusunun işbirlikli öğrenme yöntemiyle işlenmesinin
matematik öğretimindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmada, deney ve kontrol gruplu yarı
deneysel bir model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trabzon’da bir lisede 20’si deney,
21’i kontrol grubu olan 41 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda
dersler geleneksel öğretim teknikleri ile deney grubunda ise işbirlikli öğrenme tekniklerinden
Birleştirme I tekniği ile yürütülmüştür. Verilerin toplanması için deney ve kontrol grubuna
ön test ve son test olarak başarı testi uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi
sonuçlarından yararlanılmış olup elde edilen bulgulara göre ebob-ekok konusunun işbirlikli
öğrenme yöntemiyle işlenmesinin geleneksel öğretim yöntemine göre matematiksel başarıyı
daha çok artırdığı görülmüştür. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1993). İşbirliğine dayalı öğrenme ve geleneksel öğretimin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyleri ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 25-28 Eylül 1990, Ankara: MEB yayınları, 187-201.
  • Altınok, H. ve Açıkgöz, K. Ü. (2006). İşbirlikli ve bireysel kavram haritalamanın fen bilgisi dersine yönelik tutum üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (21)-29.
  • Avcı S. ve Fer S. (2004). Birleştirme II tekniği ile oluşturulan işbirliğine dayalı öğrenme ortamının öğrenciler üzerindeki etkisi: Kartal Mesleki Eğitim Merkezi’nde bir durum çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 29 (134), 61-74.
  • Avşar, Z. ve Alkış, S. (2007). İşbirlikçi öğrenme yöntemi ‘Birleşme I’ tekniğinin sosyal bilgiler derslerinde öğrenci başarısına etkisi. İlköğretim Online, 6(2), 197-203.
  • Aziz, Z. ve Hossain, A. (2010). A comparison of cooperative learning and conventional teaching on students’ achievement in secondary mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 53–62.
  • Bilgin, T. (2004). İlköğretim yedinci sınıf matematik dersinde (çokgenler konusunda) öğrenci takımları başarı bölümleri tekniğinin kullanımı ve uygulama sonuçları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVII (1), 19-28.
  • Bilgin, T. ve Akbayır, K. (2002). İşbirlikli öğrenmenin dizi ve serilerin öğretimindeki etkililiği. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara.
  • Bozkurt, O., Keskin, A., Orhan, A. T. ve Mazi, A. (2008). Fen ve teknoloji dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 63-78.
  • Capar, G. ve Tarim, K. (2015). Efficacy of the cooperative learning method on mathematics achievement and attitude: A meta-analysis research. Educational Sciences: Theory & Practice, 15(2), 553-559.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Şimşek, U. (2005). İşbirlikçi öğrenme yöntemi üzerine derleme: I. işbirlikçi öğ- renme yöntemi ve yöntemle ilgili çalışmalar.Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1), 59-83.
  • Doymuş, K., Şimşek, Ü. ve Bayrakçeken, S. (2004). İşbirlikçi öğrenme yönteminin fen bilgisi dersinde akademik başarı ve tutuma etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 103-115.
  • Felder, R. M. & Brent, R. (2007). Cooperative learning. In Active learning: Models from the analytical sciences, ACS Symposium Series, 970(4), 34–53.
  • Gelici, Ö. ve Bilgin, İ. (2012). İşbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin cebir öğrenme alanındaki başarı, tutum ve eleştirel düşünme becerilerine etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9-32.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. (2008). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 116-126.
  • Gökkurt, B., Dündar, S., Soylu, Y., ve Akgün, L. (2012). The effects of learning together technique which is based on cooperative learning on students’ achievement in mathematics class. Procedia - Social and Behavioral Sciences 46, 3431-3434.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1996). Cooperation and the use of technology. Handbook of research for educational communications and technology: A project of the Association for Educational Communications and Technology, 1017-1044.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2009). Özel alan yeterlilikleri, matematik komisyonu 2. dönem raporu. ÖYGM, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2011). Ortaöğretim matematik dersi (9, 10, 11, 12. Sınıflar) öğretim programı. Ankara.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Özsoy, N. ve Yıldız, N. (2004). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim 7.sınıf matematik öğretiminde öğrenci başarısı üzerine etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(3), 49-54.
  • Poyraz, S. (2006). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin kullanıldığı eğitim ortamlarında başarıyı ölçmede çoktan seçmeli testlerin diğer testlere göre etkileri.Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 497-502.
  • Roger, T. & Johnson, D. W. (1994). An overview of cooperative learning. In Thousand, J., Villa, A. & Nevin, A. (Eds), Creativity and collaborative learning; Brookes Press, Baltimore.
  • Sarıtaş, E. (1999). İlköğretim I. devrede işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel öğrenme yöntemlerinin başarılı ve başarısız öğrenciler üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(6), 97-104.
  • Slavin, R. E. (1988). Cooperative learning and student achievement. Educational Leadership, 46(2), 31-33.
  • Slavin, R. E. (1991). Synthesis of research of cooperative learning. Educational leadership, 48(5), 71-82.
  • Slavin, R. E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary educational psychology, 21(1), 43-69.
  • Slavin, R. E. (2010). Co-operative learning: what makes group-work work?.The Nature of Learning, 161.
  • Şimşek, Ü., Doymuş, K., Doğan, A. ve Karaçöp, A. (2009). İşbirlikli öğrenmenin iki farklı tekniğinin öğrencilerin kimyasal denge konusundaki akademik başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 763-791.
  • Tanışlı, D. ve Sağlam, M. (2006). Matematik öğretiminde işbirlikli öğrenmede bilgi değişme tekni- ğinin etkililiği. Egitimde Kuram ve Uygulama, 2(2), 47-67.
  • Tarım, K. ve Artut, P. D. (2007). Kubasık kümelerde problem çözme çalısmalarının rutin olmayan problem çözme düzeylerine etkisi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat.
  • Varank, İ. ve Kuzucuoğlu, G. (2007). İşbirlikçi öğrenmede birlikte öğrenme tekniğinin öğrencilerin matematik başarılarına ve işbirliği içinde çalışma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 323-332.
  • Yılmaz, A. (2001). İşbirliğine dayalı öğrenme; etkili ancak ihmal edilen ya da yanlış kullanılan bir metot. Milli Eğitim Dergisi, 150, 46-50.
  • Yüksel, A., Avcı, S., Alpan, M. ve Doğan, S. (2013). Karma öğrenmeye dayalı öğretim ortamının öğrencilerin öğrenmelerine ve sosyal becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 961-984.
  • Ünlü, M. ve Aydıntan, S. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi “permütasyon ve olasılık” konusunda akademik başarı ve kalıcılık düzeylerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12(3), 1-16.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Fatma Cumhur Bu kişi benim

Hülya Elmas Baydar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Kabul Tarihi 21 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Cumhur, F., & Elmas Baydar, H. (2017). The Effect of Cooperative Learning Method in the Teaching of GCD-LCM. Kastamonu Education Journal, 25(5), 1663-1680.