Bu çalışmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin fen, teknoloji, mühendislik, matematik
(FeTeMM, STEM) eğitimine karşı tutumlarını belirlemek için Guzey, Harwell ve Moore
tarafından (2014) geliştirilen “Students’ Attitudes toward Science, Technology, Engineering,
Mathematics Education” ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik-güvenilirlik çalışmasını
yapmaktır. Ölçeğin Türkçe’ye çevirisi İngilizce dil yeterliliği olan bir uzman ve hem fen
eğitimi alanında deneyimli hem de İngilizce yeterliliği olan iki kişi tarafından bağımsız olarak
yapılmıştır. Daha sonra, bir İngilizce öğretmeni tarafından geri çevirisi yapılmıştır. Son olarak,
fen eğitimi ve matematik eğitimi alanlarında uzman iki öğretim üyesinden ve bir fen bilgisi
öğretmeninden alınan uzman görüşü doğrultusunda ölçeğe son hali verilmiştir. Çevirilen ölçek,
5., 6,. ve 7. sınıflarda eğitim görmekte olan 545 öğrenciye uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör
analizinden elde edilen bulgulara göre ölçeğin 24 madde ve dört faktörden oluştuğu ortaya
çıkmıştır. Ayrıca cronbach alfa değeri için tutarlılık katsayısı .89, test-tekrar test güvenirlik
katsayısı .86 olarak bulunmuştur. Türkçe’ye uyarlanması yapılan bu ölçeğin, 5., 6., ve 7. Sınıf
öğrencilerinin FeTeMM-STEM Eğitimine karşı tutumlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir
ölçek olduğu bulunmuştur
STEM Eğitimi Fen Teknoloji Mühendislik Matematik (FeTeMM) Eğitimi STEM Tutum Ölçeği
The purpose of the study is to adapt the “Students’ Attitudes Toward Science, Technology,
Engineering, Mathematics Education Scale”, which was developed by Guzey, Harwell
and Moore (2014), into Turkish and to examine the validity and reliability evidences of the instrument. The instrument aims to investigate 5th,6th and 7th grades students’ attitudes toward
Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Education. It was translated into
Turkish by one expert in the field of English language teaching and one expert in the field of
science education independently. Then, back translation was done by one English teacher. At
the end, based on the expert opinions taken from two experts in the science and mathematics
education and one science teacher, the instrument was revised. The final form of the instrument
was administered to 545 students who were in 5th, 6th and 7th grades. According to the results
of exploratory factor analysis, the instrumet consists of 24 items and four factors. Cronbach
alpha value of was found as .89 and test-retest reliability coefficients was calculated as .86.
The adapted instrument was found as valid and reliable instrument in order to examine 5th, 6th,
and 7th grades students’ attitudes toward STEM education, which has been developing rapidly
in Turkey in recent years.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |