Bu araştırmanın amacı sosyal kaygı ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 258 Lise
öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İlişki Ölçekleri Anketi,
Sosyal Kaygı Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
Analizlerde Sosyal Kaygı ve Bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin yanı sıra, tanımlayıcı bazı
özelliklere göre sosyal kaygının farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Yapılan analizler
sonucunda sosyal kaygı ile bağlanma stilleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu, ergenlerin
sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından farklılaşmadığı, anne ve babanın
eğitim düzeyine ve babadan görülen ilgi ve sevgiyi yeterli bulma derecesine göre farklılaştığı
bulgulanmıştır.
The purpose of this research is to examine the relationship between social anxiety and
attachment styles of adolecents. The study group consisted of 258 high school students. As the
data collection tool of the research, the Relationship Scales Questionnaire, Social Anxiety Scale
and the personal information form were used. In addition to Social Anxiety and Attachment
styles, whether social anxiety changes or not according to descriptive characteristics were also
analyzed. The analyses revealed that there was a significant relationship between social anxiety
and attachment styles; the social anxiety levels of adolescents did not change with respect to the
gender variable, but varied with the educational level of parents and the degree of satisfaction
with the attention and affection of the father.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Diğer ID | 1160 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |