Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine ilişkin algılarını ve fen
öğretimine ilişkin özgüvenlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Algıların değerlendirilmesinin
yanı sıra, çalışmada, küçük çocuklara bilimsel kavramları sunmanın bir yolu olarak bilimsel
modellerin kullanımı tanıtılmakta ve katılımcıların model ve model kullanımına ilişkin
anlayışları araştırılmaktadır. Bulgular, tüm katılımcıların okul öncesi sınıflarında fen eğitiminin
gerekliliğine inanmalarına rağmen, çoğunun kendisine güvenmediğini göstermiştir. Ayrıca,
fen eğitiminin fiziksel materyaller aracılığıyla yapılması gerekliliğini düşünmelerine rağmen,
öğretmen adaylarının modeller ve bunların fen eğitiminde kullanımına yönelik anlayışları
yeterli bulunmamıştır
okul öncesi eğitimi fiziksel modeller fen eğitimi bilimsel modeller
The paper aims to investigate early childhood teacher candidates’ views about science education and their confidence in teaching science. After initial consideration of their views, the paper introduces the use of scientific models as a way to introduce scientific concepts to young children, and seeks participants’ understandings of models and their use. The findings showed that, although all participants believed in the necessity of science education in early childhood classrooms, most of them did not feel themselves confident about it. They believe that science education should be done through physical materials but they do not hold promising understandings about models and their use in science education.
early childhood education physical model science education scientific models
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |