This study aimed at examining science teaching and physics students’ attitudes towards
astronomy based on certain variables (i.e. department, gender, academic achievement, type
of high school graduated from). Survey model was used in the study, and accordingly, the
“Astronomy Attitude Scale” developed by Zeilik et al. (1999) and adapted to Turkish by Bilici
et al. (2012) was administered to students from two state universities (Department of Science
Teaching at the Education Faculty of Eskisehir Osmangazi University, and Department of
Physics at the Faculty of Arts and Science of Eskisehir Osmangazi and Anadolu Universities)
to gather data. The Cronbach’s alpha internal consistency coefficient was .80 for the scale
adapted to Turkish by Bilici et al. (2012). Sixty-eight of the students who participated in the
study (64,8%) were female, and 37 (35.2%) were male, while 61 (58.1%) were students in
science teaching and 44 (41.9%) were students in physics. The data gathered were analyzed by using SPSS,
Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Fizik Bölümü öğrencilerinin astronomiye
yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre (bölüm, cinsiyet, akademik başarı, mezun olunan
lise türü) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Model
uyarınca, veri toplamak amacıyla, iki devlet üniversitesi (Eskişehir Osmangazi Üniversitesi,
Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Anadolu ile Eskişehir Osmangazi Üniversitesi,
Fen-Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü) öğrencilerine, Zeilik vd. (1999) tarafından geliştirilen
ve Bilici vd. (2012) tarafından Türkçe ’ye uyarlanan “Astronomi Tutum Ölçeği”, veri toplama
aracı olarak kullanılmıştır. Bilici vd. (2012) tarafından Türkçe ’ye uyarlanan ölçeğin Cronbach
alfa iç tutarlık katsayısı .80 olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 68’i (%64.8)
kadın iken 37’i (%35.2) erkek öğrencidir. Araştırmaya katılan öğrencilerin 61’i (%58.1) Fen
Bilgisi Öğretmenliği Bölümü iken 44’ü (%41.9) Fizik Bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır.
Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre
öğrencilerin Astronomiye yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu görülmektedir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 5 |