Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of The Books Pamuk Şekerim I-II According to The Preschool Education Programme (2013) of Ministry of National Education

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 6, 2229 - 2244, 15.11.2017

Öz

This study was investigated for the purpose of determining whether the books Pamuk

Şekerim I-II are fulfilled the objectives of Preschool Education Programme (PEP) 2013 of

Ministry of National Education (MNE) or not. In that way, the books were examined by the

researcher based on the main objectives of PEP 2013 of MNE. The opinions of preschool

education teachers, who work in the field, and academicans who work in the area of teaching

preschool education teachers/ child development and education, about the books, were also

obtained. This study was designed by the qualitative research methods. Based on the results,

it can be said that studies should be done to revise, improve and make better the books Pamuk

Şekerim I-II.

Kaynakça

  • Alpöge, G. (2011). Okul öncesinde çocuk edebiyatı. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı kitap kataloğu içinde (s. 10-13). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Arabacı, N. ve Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katılım programının annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 18-26.
  • Bassa, Z. (2013). Çocuk kitaplarında resimleme. Mübeccel Gönen (Ed.), Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çeçen, M. A. ve Aydemir, F. (2011). Okulöncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 185-194.
  • Çiftçi, F. (2013). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 125-137.
  • Ekici, S. ve Yılmaz, B. (2014). Ankara’daki anaokullarının okuma alışkanlığına hazırlık yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği, 28 (4), 547-582.
  • Gönen, M., Uludağ, G., Fındık-Tanrıbuyurdu, E. ve Tüfekçi, E. (2014). 0-3 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarının özelliklerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 126-139.
  • İşmen, E. ve Yıldız, A. (1996). Okul öncesi dönemde okul aile işbirliği ve ebeveynin eğitime katılımı. Yaşadıkça Eğitim, 44, 30-32.
  • Kantemir, E. (1979). Çocuk kitapları sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(12), 191-202.
  • Kaya, M. (2011). Çocuk edebiyatı kitaplarının biçimsel özellikleri. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı Kitap Kataloğu (s. 14-16). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Kaya, M. (2011). Çocuk edebiyatı kitaplarında resim. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı Kitap Kataloğu içinde (s. 17-20). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Kieff, J. ve Wellhousen, K. (2000). Planning family involvement in early childhood programs. Childhood Education, 55(3), 18-22.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi, (2012). Okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi projesi. <http://tegm.meb.gov.tr/www/okul-oncesi-egitimin-guclendirilmesi-projesi/icerik/37> (2015, Haziran 29)
  • Sever, S. (2002). Çocuk kitaplarında yansıtılan şiddet (Milli eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 25-37.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve edebiyat (4. Baskı). İzmir: Tudem Yayıncılık.
  • Şahin, G. (2014). Okulöncesi dönem çocuk kitaplarında görsel bir uyaran olarak resim. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9 (3), 1309-1324.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2014). Pamuk şekerim I-II. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Tuğluk, İ.H., Kök, M., Koçyiğit, S., Kaya, H.İ. ve Gençdoğan, B. (2008). Okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazma etkinliklerini uygulamaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 72-81.
  • Veziroğlu, M., Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 226-238.

Pamuk Şekerim I-II Kitaplarının MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 25 Sayı: 6, 2229 - 2244, 15.11.2017

Öz

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından okul öncesi eğitim kurumlarına
eğitim materyali olarak gönderilen Pamuk Şekerim I-II kitaplarının, MEB 2013 Okul Öncesi
Programı (OÖEP)’nın hedeflerini karşılayacak nitelikte olup olmadığını belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda Pamuk Şekerim I-II kitapları MEB 2013
OÖEP’nın temel ilkeleri doğrultusunda hem araştırmacılar tarafından incelenmiş hem de
çocuk gelişimi ve eğitimi/okul öncesi öğretmenliği programlarında görev yapan alan uzmanı
öğretim üyelerinin ve alanda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda
değerlendirilmiştir. Bu çalışma temel nitel araştırma yaklaşımı kullanılarak desenlenmiştir.
Elde edilen bulgular ışığında, Pamuk Şekerim I-II kitaplarının revize edilmesi, geliştirilmesi ve
iyileştirilmesi konusunda çalışmalar yapılması gerektiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Alpöge, G. (2011). Okul öncesinde çocuk edebiyatı. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı kitap kataloğu içinde (s. 10-13). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Arabacı, N. ve Aksoy, A. B. (2005). Okul öncesi eğitime katılım programının annelerin bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 18-26.
  • Bassa, Z. (2013). Çocuk kitaplarında resimleme. Mübeccel Gönen (Ed.), Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çeçen, M. A. ve Aydemir, F. (2011). Okulöncesi hikâye kitaplarının okunabilirlik açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (16), 185-194.
  • Çiftçi, F. (2013). Çocuk edebiyatında yaş gruplarına göre kitaplar ve özellikleri. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 125-137.
  • Ekici, S. ve Yılmaz, B. (2014). Ankara’daki anaokullarının okuma alışkanlığına hazırlık yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi. Türk Kütüphaneciliği, 28 (4), 547-582.
  • Gönen, M., Uludağ, G., Fındık-Tanrıbuyurdu, E. ve Tüfekçi, E. (2014). 0-3 yaş çocuklarına yönelik resimli çocuk kitaplarının özelliklerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1), 126-139.
  • İşmen, E. ve Yıldız, A. (1996). Okul öncesi dönemde okul aile işbirliği ve ebeveynin eğitime katılımı. Yaşadıkça Eğitim, 44, 30-32.
  • Kantemir, E. (1979). Çocuk kitapları sorunu. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(12), 191-202.
  • Kaya, M. (2011). Çocuk edebiyatı kitaplarının biçimsel özellikleri. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı Kitap Kataloğu (s. 14-16). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Kaya, M. (2011). Çocuk edebiyatı kitaplarında resim. Suat Hayri Küçük (Ed.), Okul öncesi çocuk edebiyatı Kitap Kataloğu içinde (s. 17-20). Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Kieff, J. ve Wellhousen, K. (2000). Planning family involvement in early childhood programs. Childhood Education, 55(3), 18-22.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları. Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi, (2012). Okul öncesi eğitimin güçlendirilmesi projesi. <http://tegm.meb.gov.tr/www/okul-oncesi-egitimin-guclendirilmesi-projesi/icerik/37> (2015, Haziran 29)
  • Sever, S. (2002). Çocuk kitaplarında yansıtılan şiddet (Milli eğitim temel yasası ve çocuk haklarına dair sözleşme bağlamında bir değerlendirme). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35 (1-2), 25-37.
  • Sever, S. (2008). Çocuk ve edebiyat (4. Baskı). İzmir: Tudem Yayıncılık.
  • Şahin, G. (2014). Okulöncesi dönem çocuk kitaplarında görsel bir uyaran olarak resim. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9 (3), 1309-1324.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü. (2014). Pamuk şekerim I-II. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Tuğluk, İ.H., Kök, M., Koçyiğit, S., Kaya, H.İ. ve Gençdoğan, B. (2008). Okul öncesi öğretmenlerinin okuma-yazma etkinliklerini uygulamaya ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi.Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 72-81.
  • Veziroğlu, M., Gönen, M. (2012). Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programı’ndaki kazanımlara uygunluğunun incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37 (163), 226-238.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Selvi Akgül Alak Bu kişi benim

Erhan Alabay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2017
Kabul Tarihi 20 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 25 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Alak, S. A., & Alabay, E. (2017). Evaluation of The Books Pamuk Şekerim I-II According to The Preschool Education Programme (2013) of Ministry of National Education. Kastamonu Education Journal, 25(6), 2229-2244.

10037