Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı kamu okullarında
görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algısı ve işe adanmışlık düzeyleri arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın hedef evreni, Ordu ilinin en büyük üç
ilçesi olan Altınordu, Ünye ve Fatsa’daki kamuya bağlı ilkokul ve ortaokullardan
oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi, küme örnekleme yöntemi ile belirlenen, 20
ilk/ortaokulda görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. İlişkisel tarama modelinin
kullanıldığı araştırmada veriler, “Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği” ve “İşe
Adanmışlık Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, algılanan
örgütsel destek ile işe adanmışlık arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki
olduğu ve öğretmenlerin işe adanmışlıklarının %14,7 oranında algılanan örgütsel
destek düzeylerine bağlı olduğu ortaya çıkmıştır.
The aim of this research is to investigate the relationship between the perception of organizational support and the levels of work engagement of teachers at public schools under the Ministry of National Education. The research population consists of public primary and middle schools in the three biggest counties in the province of Ordu- Altınordu, Ünye and Fatsa. The sample of the research consists of teachers working in 20 primary/middle schools that were determined through cluster sampling method. In the research, which employs relational screening model, the data were obtained using the “Perceived Organizational Support Scale” and “Work Engagement Scale”. Research results revealed that perceived organizational support and work engagement had a positive meaningful relationship, and the work engagement of the teachers depended on the level of the perceived organizational support by 14,7%.
Perception of organizational support work engagement teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 1 |