Bu araştırmanın amacı araştırmaya katılan öğretmenlerin
iş-aile çatışması algılarının belirlenerek, bağımsız değişkenler açısından
değerlendirilmesidir.Bu nedenle araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın evreni, Gaziantep ili Şahinbey merkez ilçe belediye sınırları
içerisinde yer alan ortaokullarda görev yapan 3114 öğretmenden oluşmaktadır.
Araştırmanın örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 526
öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmada iş-aile çatışması düzeylerinin
belirlenmesinde Netenmeyer, Bolesve Mcmurrian
(1996) tarafından geliştirilen “İş-Aile Çatışması Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler analiz edilirken, öncelikle betimsel istatistik
hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin iş-aile çatışmasına ilişkin
algılarının cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini
belirlemek için t- testi, kıdem, ders yükü, okul büyüklüğü ve öğrenim düzeyi
değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ANOVA
testi yapılmıştır. Yapılan betimsel istatistikler sonucunda öğretmenlerin
İş-Aile Çatışması ölçeğinde yer alan ifadelere “nadiren” düzeyde katıldıkları
belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the perceptions of work-family conflict of the teachers who participated this study and to evaluate them in terms of independent variables. In this study, survey research model is used. The scope of the research consists of 3114 teachers who work in secondary schools in the central districts of Sahinbey central district of Gaziantep. The sample of the research consists of 526 teachers selected by stratified sampling method. In the study, “Work-Family Conflict Scale” developed by Netenmeyer, Boles and McMurran (1996) was used to determine the levels of work-family conflict. First, descriptive statistics calculations were made while analyzing the data obtained in the study. In order to determine whether teachers’ perceptions of work-family conflict differ according to gender variable, ANOVA test was used to determine whether it differed according to t-test, seniority, course load, school size and level of education. As a result of the descriptive statistics, it was determined that the teachers “rarely” agreed with statements in the Work-Family Conflict scale.
Secondary School Teachers Work-FamilyConflict Family-WorkConflict
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 1 |