Gerek lise tarih
ders programlarında gerekse sosyal bilgiler ders programı kapsamı içinde yer
alan tarih konularında özel amaçlarının gerçekleştirilmesi için çeşitli yöntem,
teknik ve stratejiler kullanılmaktadır. Burada amaç tarih konularının kalıcı ve
etkili bir şekilde öğrenilmesini sağlamaktır. Sınıf ortamında öğrencilerin
anlama, algılama, eleştirel düşünme ve kazanım oranları ne kadar yüksek olursa,
öğrenme o derece etkili olur. Tarihe yardımcı bilim dallarından biri olan
coğrafya, tarihin tanımından da anlaşılacağı üzere tarih biliminin önemli bir
unsuru ve onu somut hale getiren bir bilim dalıdır. Bir tarihî olay, her zaman
bir mekân üzerinde meydana gelir ve bu mekânın özellikleri tarihî olayı az ya da
çok etkiler. Bu nedenle tarihî olayın meydana geldiği coğrafyayı tanımadan, olayı
nesnel bir şekilde anlamamız mümkün olmayacaktır. Dolayısıyla Annales Okulu’nun
yaptığı gibi interdisipliner bir yaklaşımla, bütünsel ve etkili bir tarih öğretimi/öğrenimi
sağlanmış olacaktır. Bundan hareketle nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman
incelemesi yöntemi ile tespit edilen yazılı materyaller analiz edilerek, gerek
tarih öğretiminde coğrafyanın yeri gerekse bu iki bilim dalının birbirlerine
olan katkıları, kullanılan yöntemler, örnekler ve kaynaklar bazında ortaya
konulmaya çalışılmıştır.
Tarih tarih öğretimi coğrafya tarihsel mekânı algılama becerisi
A variety of methods, techniques and strategies are
used in high school history curricula or in the subjects of social studies
curriculum to achieve special purposes. The aim here is to ensure that history
topics are taught permanently and effectively. The higher the students'
understanding, perception, critical thinking and achievement rates in the
classroom environment, the more effective is learning. The aim
here is to ensure that history topics are taught permanently and effectively.
The higher the students' understanding, perception, critical thinking and
achievement rates in the classroom environment, the more effective is learning.
Geography, one of the branches of science, as understood from the definition of
history is an important element of history science and makes it concrete. A
historical event always takes place on a space, and the characteristics of this
space affect the historical event more or less. For this reason, without
knowing the geography where the historical event has taken place, we will not
be able to objectively understand the event. Thus, as with the Annales School,
an interdisciplinary approach will provide a holistic and effective history
teaching / learning. One of the qualitative research methods, the written
materials determined by the method of document analysis were analyzed and the
place of geography in history teaching and the contributions of these two sciences
to each other were tried to be revealed.
History history teaching geography historical location perception skill
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 2 |