In this study, it is aimed to evaluate the opinions of physics teachers about 11th grade physics curriculum which was applied firstly at 2010-2011 academic year in the point of scientific content, learning-teaching process, preparation and evaluation activities. Physics Course Curriculum Evaluation Survey PCCES was applied to physics teachers who were participated the study. PCCES consist of 44 items under the three sub-topics as scientific content, learningteaching process, preparation and evaluation activities. The data collected was analyzed by SPSS 16.0 statistical programme. According to the results of the study, positive and negative aspects of the 11th grade physics curriculum were discussed.
Bu çalışmada, Karaman-Merkez ilindeki fizik öğretmenlerinin görüşleri göz önünde tutularak ilk defa 2010-2011 eğitim-öğretim yılında uygulanan 11. sınıf fizik müfredatının, bilimsel içerik, öğrenme ve öğretme süreci ders işleme stratejileri , hazırlık ve değerlendirme boyutları bakımından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan fizik öğretmenlerine,”Fizik Dersi Müfretadı Değerlendirme Anketi” FDMDA uygulanmıştır. FDMDA içerik, öğrenme ve öğretme süreci, hazırlık ve değerlendirme olmak üzere üç alt başlık altında toplam 44 maddeden oluşmaktadır. Veriler SPSS 16.0 istatistiksel paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak, yeni 11.sınıf fizik müfredatının uygulanma aşamasında karşılaşılan olumsuz ve aynı zamanda olumlu yönler tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 3 |