BibTex RIS Kaynak Göster

PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ OPINIONS ABOUT COMPUTER ASSISTED INSTRUCTION: THE CASE OF DERIVATIVE APPLICATIONS

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 897 - 912, 01.09.2012

Öz

This study aims to reveal what prospective secondary math teachers think about computerassisted mathematics in the context of teaching derivative applications with dynamic software. Structured interview method is employed to collect data from five prospective teachers in the fourth year of secondary mathematics teaching program. The results show that, prospective teachers think computer-assisted mathematics instruction serves the idea of providing a graphical representation to students to enable them to get a quick grasp of the concept. Moreover, computer-assisted teaching of derivative applications is believed to concretize and visualize the subject helping the students to make an inference. Along with this, they stated that they would prefer to use board together with computers while teaching derivative applications.

Kaynakça

  • 1. Mercan, M., Filiz, A., Göçer, İ., & Özsoy, N. (2009, Şubat). Bilgisayar destekli eğitim ve bilgisayar destekli öğretimin dünyada ve Türkiye’de uygulamaları. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • 2. Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: Ceren Yayınları.
  • 3. Güzeller, C., & Korkmaz, Ö. (2007). Bilgisayar destekli öğretimde bir ders yazılımı değerlendirmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,15(1), 155-168.
  • 4. Güven, B., & Karataş, İ. (2005). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile oluşturmacı öğrenme ortamı tasarımı: Bir model. İlköğretim-Online, 4(1), 62-72.
  • 5. Ünal, C., & Bay, Ö. F. (2009). Java programlama dili’nin bilgisayar destekli öğretimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi,2(1), 1-14. 910 Türkan Berrin KAĞIZMANLI, Enver TATAR Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 6. Gürbüz, R. (2008). Olasılık konusunun öğretiminde kullanılabilecek bilgisayar destekli bir materyal. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 41-52.
  • 7. Baki, A., & Öztekin, B. (2003). Excel yardımıyla fonksiyonlar konusunun öğretimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 325-338.
  • 8. Aydın, E. (2005). The use of computers in mathematics education: A paradigm shift from “computer assisted instruction” towards “student programming”. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 27-34.
  • 9. Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19, 186-193.
  • 10. Hohenwarter, M., & Jones, K. (2007). Ways of linking geometry and algebra: The case of GeoGebra. In D. Küchemann (Ed.), Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), 126-131.
  • 11. Hohenwarter, M., Hohenwarter, J., Kreis, Y., & Lavicza, Z. (2008). Teaching and learning calculus with free dynamic mathematics software GeoGebra. Proceeding of International Conference in Mathematics Education 2008, Monterrey, Mexico.
  • 12. Dahan, J. J. (2002). Another way to teach derivative and antiderivative functions with Cabri. Paper presented at the Annual T3 International Conference, Calgary, Ontario, Canada, March, 2002.
  • 13. Leinbach, C., Pountney, D. C., & Etchells, T. (2002). Appropriate use of a CAS in the teaching and learning ofmathematics. International Journal ofMathematical Education in Science and Technology,33(1),1-14.
  • 14. Giraldo, V., Carvalho, L. M., & Tall, D. (2003). Descriptions and definitions in the teaching of elementary calculus. Proceedings of the 27th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Honolulu, USA, 2, pp. 445-452.
  • 15. Habre, S., & Abboud, M. (2006). Students’ conceptual understanding of a function and its derivative in an experimental calculus course. Journal of Mathematical Behavior, 25, 57–72.
  • 16. Aksoy, Y. (2007). Türev kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 17. Özmantar, M. F., Akkoç, H., Bingölbali, E., Demir, S., & Ergene, B. (2010). Pre-service mathematics teachers’ use of multiple representations in technology-rich environments. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 6(1),19-36.
  • 18. Trigo, M. S., & Rodriguez, A. R. (2011). Teachers’ use of computational tools to construct and explore dynamic mathematical models. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology,42(3), 313-336.
  • 19. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 20. Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97.
  • 21. Bozkurt, A., Bindak, R., & Demir, S. (2011). Mathematics teacher’s views about use of computer in lessons and suitability of their workplace. e-Journal of New World Sciences Academy,6(2), 1747-1758.

Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim Hakkındaki Görüşleri: Türevin Uygulamaları Örneği

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 897 - 912, 01.09.2012

Öz

Bu araştırma, ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının dinamik bir yazılım kullanılarak yapılan, bilgisayar destekli matematik öğretimini ve özellikle türevin uygulamaları konusunun öğretimini nasıl değerlendirdiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler ortaöğretim matematik öğretmenliği dördüncü sınıfında öğrenim gören beş öğretmen adayıyla yapılan yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adayları bilgisayar destekli matematik öğretiminin temel amacının öğrencinin konuyu görsel olarak anlamasını sağlamak, öğrenciye konuyu daha kısa sürede öğretmek olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının türevin uygulamaları konusunun bilgisayar destekli öğretiminin konuyu somutlaştırdığını, görselleştirdiğini ve öğrencinin kendisinin bir çıkarımda bulunmasını sağladığını düşündükleri görülmüştür. Ayrıca türevin uygulamaları konusunun öğretiminde tahta ve bilgisayarı birlikte kullanacaklarını belirtmişlerdir

Kaynakça

  • 1. Mercan, M., Filiz, A., Göçer, İ., & Özsoy, N. (2009, Şubat). Bilgisayar destekli eğitim ve bilgisayar destekli öğretimin dünyada ve Türkiye’de uygulamaları. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • 2. Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: Ceren Yayınları.
  • 3. Güzeller, C., & Korkmaz, Ö. (2007). Bilgisayar destekli öğretimde bir ders yazılımı değerlendirmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,15(1), 155-168.
  • 4. Güven, B., & Karataş, İ. (2005). Dinamik geometri yazılımı Cabri ile oluşturmacı öğrenme ortamı tasarımı: Bir model. İlköğretim-Online, 4(1), 62-72.
  • 5. Ünal, C., & Bay, Ö. F. (2009). Java programlama dili’nin bilgisayar destekli öğretimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi,2(1), 1-14. 910 Türkan Berrin KAĞIZMANLI, Enver TATAR Eylül 2012 Cilt:20 No:3 Kastamonu Eğitim Dergisi
  • 6. Gürbüz, R. (2008). Olasılık konusunun öğretiminde kullanılabilecek bilgisayar destekli bir materyal. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(15), 41-52.
  • 7. Baki, A., & Öztekin, B. (2003). Excel yardımıyla fonksiyonlar konusunun öğretimi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 325-338.
  • 8. Aydın, E. (2005). The use of computers in mathematics education: A paradigm shift from “computer assisted instruction” towards “student programming”. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2), 27-34.
  • 9. Baki, A. (2000). Bilgisayar donanımlı ortamda matematik öğrenme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,19, 186-193.
  • 10. Hohenwarter, M., & Jones, K. (2007). Ways of linking geometry and algebra: The case of GeoGebra. In D. Küchemann (Ed.), Proceedings of the British Society for Research into Learning Mathematics, 27(3), 126-131.
  • 11. Hohenwarter, M., Hohenwarter, J., Kreis, Y., & Lavicza, Z. (2008). Teaching and learning calculus with free dynamic mathematics software GeoGebra. Proceeding of International Conference in Mathematics Education 2008, Monterrey, Mexico.
  • 12. Dahan, J. J. (2002). Another way to teach derivative and antiderivative functions with Cabri. Paper presented at the Annual T3 International Conference, Calgary, Ontario, Canada, March, 2002.
  • 13. Leinbach, C., Pountney, D. C., & Etchells, T. (2002). Appropriate use of a CAS in the teaching and learning ofmathematics. International Journal ofMathematical Education in Science and Technology,33(1),1-14.
  • 14. Giraldo, V., Carvalho, L. M., & Tall, D. (2003). Descriptions and definitions in the teaching of elementary calculus. Proceedings of the 27th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Honolulu, USA, 2, pp. 445-452.
  • 15. Habre, S., & Abboud, M. (2006). Students’ conceptual understanding of a function and its derivative in an experimental calculus course. Journal of Mathematical Behavior, 25, 57–72.
  • 16. Aksoy, Y. (2007). Türev kavramının öğretiminde bilgisayar cebiri sistemlerinin etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 17. Özmantar, M. F., Akkoç, H., Bingölbali, E., Demir, S., & Ergene, B. (2010). Pre-service mathematics teachers’ use of multiple representations in technology-rich environments. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 6(1),19-36.
  • 18. Trigo, M. S., & Rodriguez, A. R. (2011). Teachers’ use of computational tools to construct and explore dynamic mathematical models. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology,42(3), 313-336.
  • 19. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 20. Kutluca, T., & Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 81-97.
  • 21. Bozkurt, A., Bindak, R., & Demir, S. (2011). Mathematics teacher’s views about use of computer in lessons and suitability of their workplace. e-Journal of New World Sciences Academy,6(2), 1747-1758.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Türkan Berrin Kağızmanlı Bu kişi benim

Enver Tatar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kağızmanlı, T. B., & Tatar, E. (2012). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Destekli Öğretim Hakkındaki Görüşleri: Türevin Uygulamaları Örneği. Kastamonu Education Journal, 20(3), 897-912.