In this research study, the experts’ opinions about the compatibility detailed criteria that was created by teacher candidates with the related main criteria that was presented to them were investigated. The methodology of study was a case study and the data consisted of experts’ evaluation about the detailed criteria create, observation, and open-ended questionnaire results. The participants, selected through purposive sampling strategy, consisted of 64 teacher candidates from Mathematics Education and Science Education departments at Mersin University and three field experts. According to the study results, the experts found that about 50% %43 for Mathematics; 44% for Science of detailed criteria created by the teacher candidates were unrelated to the attributed main criteria.
Educational software evaluation teacher education experts’ point of view.
Bu araştırmada, uzmanlara göre öğretmen adaylarının oluşturduğu eğitimsel yazılım değerlendirme ölçütlerinin, kendilerine sunulan ana ölçütlere ne kadar uygun olduğu incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma yaklaşımı desenlerinden durum çalışması case study desenidir ve veriler, öğretmen adaylarının oluşturdukları alt ölçütlerle ilgili uzman değerlendirmeleri, gözlem notları ve açık uçlu anket sorularının cevaplarından oluşmaktadır. Katılımcıların seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış olup, katılımcılar, Mersin Üniversitesi Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören toplam 64 öğretmen adayından ve 3 alan uzmandan oluşmaktadır. Bulgulara göre, uzmanlar öğretmen adaylarının oluşturmuş oldukları alt kategorilerin %44’e yakını matematik=%43; fen bilgisi=%44 ana ölçütlerine tamamen uyumsuz bulmuşlardır
Eğitimsel yazılım değerlendirme öğretmen eğitimi uzman bakış açısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 3 |