BibTex RIS Kaynak Göster

PROFESSIONAL VOICE

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 955 - 964, 01.09.2012

Öz

A professional voice can be defined as someone who has to use his voice for speaking/ singing due to his or her profession. In the selection of professional voices, criteria such as education, life, health, and ability to sing using the most appropriate method are important. In the present review, we tried, within a general framework, to define the necessary conditions for every kind of voice by focusing particularly on those who use their voice for singing. A multidisciplinary approach seems to be beneficial in the selection and evaluation as well as in the maintenance and protection of professional voices.

Kaynakça

  • Altar, C.M. 1993. Opera Tarihi. 2. Cilt. Acar Matbaacılık A.Ş. s.59,66,67.
  • Burad, E. Ve Çağlar, Y. 1972. Sesiniz. DSİ Matbaası. No: I. 6/77-72. Ankara. s. 28,30,32.
  • Davran, Y. 1997. Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü. Önder Matbaacılık. Ankara. S.203.
  • Kırış, M., Müderris, T. 2011. “Profesyonel Ses”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/ Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. S.61,63,65.
  • Miller, R. 1996. The Structure of Singing: System and Art in Vocal Technique. Wadworth Group/Thomson Learning 10 Davis Drive. Belmont CA 94002-3098. USA. s. 58,59,163,220,222.
  • Mimaroğlu, İ.K. 1970. Musiki Tarihi. Varlık Yayınları. s.272,273.
  • Öğüt, M.F., Şahin, M. 2011. “Psikojenik ve Diğer Davranışsal Ses Bozuklukları”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. s. 59.
  • Ömür, M., Ökçün, E. 1996. “Profesyonel Ses Hastalıkları ve Tedavisi”. Ses ve Ses Hastalıkları. Ed.Ali Oğuz ve Alp Demireller. Ekin Tıbbi Yayın. ?. s.135.
  • Ömür, M. 2001. Sesin Peşinde. Pan Yayıncılık. s.49,54-57.
  • Pleasants, H. 2004. Popülar Singing- (Singing). The New Grove Dictionary of Opera. (Ed. Stanley Sadie). NO:17. Oxford University Pres. USA. s.346.
  • Sabar, G. 2008. Sesimiz (Eğitimi ve Korunması). Pan Yayıncılık: 137. Birinci Baskı. İstanbul. s.31-34,106,123,125.
  • Stemple, J.C., Glaze, L. and Gerdemann, B.K. 2000. Clinical Voice Pathology (Theory and Management). Sigular Publishing Group Thomson Learning. s.398.
  • Sundberg, J. 2004. The Voice. The New Grove Dictionary of Opera.( Ed. Stanley Sadie). No:1. Oxford University Pres. USA: s. 86.
  • Şenocak, F. 1990. Profesyonel Ses, sahne ve Benzeri Sanatkarların Özel Sorunları. Otolarengolojide ve Sanat Dallarında Disfoniler İnternasyonal Simpozyumu. 8-11 Ekim. İstanbul. s. 120.
  • Şenocak, F. 1983. Kulak Burun Boğazda Semptom ve Sendromlar. Fatih Gençlik vakfı İşletmesi. İstanbul. s. 360.
  • Uğur, K. Ş. Ve Gündüz, M. 2011. “Ses Bozukluklarında Ayırıcı Tanı”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. s.16.
  • Zeren, M.A. 1995. Müzik Fiziği. Pan Yayıncılık. İstanbul. s.240.

Profesyonel Ses

Yıl 2012, Cilt: 20 Sayı: 3, 955 - 964, 01.09.2012

Öz

Profesyonel ses, mesleği gereği sesini konuşma ve/veya şarkı söylemek amacıyla kullanan kişi olarak tanımlanabilir. Profesyonel seslerin seçimi, eğitimi, yaşamı, sağlıklı ve iyi bir teknikle şarkı söyleyebilmeleri önemlidir. Bu derlemede, daha çok şarkı söyleyenlerle ilgili konulara yer verilerek her ses için gerekli koşullar üzerinde genel bir çerçevede durulmaya çalışılmıştır. Profesyonel seslerin seçimi ve değerlendirilmesinde, bakımı ve korunması için multidisipliner yaklaşım daha yararlı görülmektedir

Kaynakça

  • Altar, C.M. 1993. Opera Tarihi. 2. Cilt. Acar Matbaacılık A.Ş. s.59,66,67.
  • Burad, E. Ve Çağlar, Y. 1972. Sesiniz. DSİ Matbaası. No: I. 6/77-72. Ankara. s. 28,30,32.
  • Davran, Y. 1997. Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü. Önder Matbaacılık. Ankara. S.203.
  • Kırış, M., Müderris, T. 2011. “Profesyonel Ses”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/ Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. S.61,63,65.
  • Miller, R. 1996. The Structure of Singing: System and Art in Vocal Technique. Wadworth Group/Thomson Learning 10 Davis Drive. Belmont CA 94002-3098. USA. s. 58,59,163,220,222.
  • Mimaroğlu, İ.K. 1970. Musiki Tarihi. Varlık Yayınları. s.272,273.
  • Öğüt, M.F., Şahin, M. 2011. “Psikojenik ve Diğer Davranışsal Ses Bozuklukları”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. s. 59.
  • Ömür, M., Ökçün, E. 1996. “Profesyonel Ses Hastalıkları ve Tedavisi”. Ses ve Ses Hastalıkları. Ed.Ali Oğuz ve Alp Demireller. Ekin Tıbbi Yayın. ?. s.135.
  • Ömür, M. 2001. Sesin Peşinde. Pan Yayıncılık. s.49,54-57.
  • Pleasants, H. 2004. Popülar Singing- (Singing). The New Grove Dictionary of Opera. (Ed. Stanley Sadie). NO:17. Oxford University Pres. USA. s.346.
  • Sabar, G. 2008. Sesimiz (Eğitimi ve Korunması). Pan Yayıncılık: 137. Birinci Baskı. İstanbul. s.31-34,106,123,125.
  • Stemple, J.C., Glaze, L. and Gerdemann, B.K. 2000. Clinical Voice Pathology (Theory and Management). Sigular Publishing Group Thomson Learning. s.398.
  • Sundberg, J. 2004. The Voice. The New Grove Dictionary of Opera.( Ed. Stanley Sadie). No:1. Oxford University Pres. USA: s. 86.
  • Şenocak, F. 1990. Profesyonel Ses, sahne ve Benzeri Sanatkarların Özel Sorunları. Otolarengolojide ve Sanat Dallarında Disfoniler İnternasyonal Simpozyumu. 8-11 Ekim. İstanbul. s. 120.
  • Şenocak, F. 1983. Kulak Burun Boğazda Semptom ve Sendromlar. Fatih Gençlik vakfı İşletmesi. İstanbul. s. 360.
  • Uğur, K. Ş. Ve Gündüz, M. 2011. “Ses Bozukluklarında Ayırıcı Tanı”. Kulak Burun Boğaz Dergisi Özel Sayısı, Cilt/Vol:4, Sayı/No:2. www.turkiyeklinikleri.com. s.16.
  • Zeren, M.A. 1995. Müzik Fiziği. Pan Yayıncılık. İstanbul. s.240.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nalân Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 20 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yiğit, N. (2012). Profesyonel Ses. Kastamonu Education Journal, 20(3), 955-964.

10037