BibTex RIS Kaynak Göster

A COMMUNITY SERVICE PRACTICE EXAMPLE: “LET’S PLAY WITH CONCEPT TOYS”

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 1, 19 - 38, 01.01.2011

Öz

Besides their research and educational functions, faculties of education are expected to serve their community starting from their immediate surroundings. In all the programs of faculties of education, the course of “Community Service Practices” which is compulsory allows teacher candidate to improve entrepreneurial ability through taking responsibility in order to gain social awareness. The purpose of this study is to support the knowledge of children who are not attending preschool related with concepts through using concept toys and is to create an awareness of families on preschool education. In the scope of“Community Service Practices” course this project which was conducted with 29 undergraduate students continued 16 weeks as preliminary preparation, practice and the assessment of results, Throughout the project, the participants were 884 children who are 4-6 year old children and not attending preschool and 92 children who are attending preschool. At the end of the study, it was found that undergraduate students working with children who had diverse developmental characteristics in different environments had beneficial experiences and acquire an awareness of community problems, the families gained concrete experiences related with the necessity of preschool education, and the children had improvements on their conceptual knowledge.

Kaynakça

  • 1.Anonim, (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
  • 2.Çuhadar, A. (2008). “Topluma Hizmet Uygulamaları” Dersi Aracılığı İle Yurttaş-Öğretmen Yaratmak, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarafından Düzenlenen VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri (2-4 Mayıs 2008) egitim.cu.edu.tr/myfiles/open.aspx?file=1399.doc Erişim Tarihi: 24.02.2010
  • 3.Coşkun, H. (2009). Toplum Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 4.http://www.yok.gov.tr/content/view/16/52 Öğretme Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri linkinden bağlantılı, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007) (Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi) Yükseköğretim Kurulu Yayını 2007-5, Erişim Tarihi: 22 Şubat 2010.
  • 5.http://www.communityservice.uchicago.edu. In Service to the Community. Erişim Tarihi: 13 Ocak 2010
  • 6.http://www.bu.edu/csc. Boston University Community Service Center. Erişim Tarihi: 17 Ocak 2010
  • 7.http://www.lasallenonprofitcenter.org Non Profit Centerl at La Salle University. Erişim Tarihi: 12 Ocak 2010
  • 8.http://www.albany.edu/education/edu390.shtml. University at Albany School of Education. Community Service. Erişim Tarihi: 12 Şubat 2010
  • 9.http://www.unt.edu/catalog/undergrad/pacsc.htm. University of North Texas. Community Service. Erişim Tarihi: 19 Şubat 2010
  • 10.http://www.redlands.edu/x13306.asp. University of Redlands Graduation RequirementsCommunity Service Activity Courses. Erişim Tarihi: 1 Mart 2010
  • 11.http://www.rider.edu/175_4508.htm Rider University Volunteer OpportunitiesJamaica. Erişim Tarihi: 1 Şubat 2010
  • 12.http://www.osu.edu/dosomethinggreat/archive/psa05/index.php. The Ohio State University. Do Something Great. Erişim Tarihi: 16 Nisan 2010
  • 13. http://www.hollins.edu/abroad/london/curriculum Hollins University See the world. Change your life. Erişim Tarihi: 16 Şubat 2010
  • 14.http://www.mdx.ac.uk/courses/short/study-abroad/index.aspx Study abroad at Middlesex. Erişim Tarihi: 11 Şubat 2010
  • 15.http://www.asl.org/page.cfm?p=311 The American School in London. Volunteer. Erişim Tarihi: 17 Şubat 2010
  • 16.Anonim (2009). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Komisyonu Yayımlanmamış Öğrenci Ders Tanıtım Broşürü, Ankara.
  • 17.Boehm, A. E. (2001). Boehm Preschool Examiner’s Manual. U.S.A: The Psychological Corporation, Hartcourt Assesment Company
  • 18.Ergül, A. (2007) Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi-3’ün 36-47 Aylık Çocuklar İçin Türkçeye Uyarlama Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 19.Ergül, A. ve Dinçer, Ç. (2009). Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi-3’ün 48-71 Aylık Çocuklar İçin Türkçe Formu’nun Psikometrik Özellikleri, Sağlık, Gelişim ve Eğitimde Çocuk: Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi Özet Kitabı, sayfa 133.
  • 20.Edwards, B., Mooney, L. and Heald, C. (2001). Who is being served? The impact of student voluntering on local community services. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly. 30 (3), 444-461.
  • 21.Kuh, G. D. (1995). The other curriculum: Out-of-class experiences associated with student learning and personal development. The Journal of Higher Education, 66 (2), 123-145.

BİR TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI ÖRNEĞİ: “HAYDİ KAVRAM OYUNCAKLARIYLA OYNAYALIM”

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 1, 19 - 38, 01.01.2011

Öz

Eğitim fakülteleri, araştırma ve eğitim işlevlerinin yanı sıra, yakın çevrelerinden başlayarak topluma hizmet sunması beklenen kurumlardır. Eğitim fakültelerinin tüm programlarında zorunlu ders kapsamında yer alan “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi, öğretmen adayına, toplumsal duyarlılık kazandırmak amacıyla, sorumluluk alarak girişimcilik yetisini geliştirmesini sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı okul öncesi eğitim almayan çocukların kavram oyuncakları aracılığıyla kavram bilgilerini desteklemek ve ailelerde okul öncesi eğitim konusunda farkındalık yaratmaktır. “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi kapsamında 29 lisans öğrencisiyle yürütülen bu proje, ön hazırlık, uygulama ve sonuçlarla kazanımların değerlendirilmesi olmak üzere 16 hafta sürmüştür. Proje kapsamında 4-6 yaş grubunda okul öncesi eğitim almayan 884 ve okul öncesi eğitim alan 92 çocuk ile çalışılmıştır. Çalışma sonucunda lisans öğrencilerinin de çeşitli ortamlarda farklı gelişim özelliklerine sahip çocuklarla çalışarak yararlı deneyimler elde ettikleri, toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirdikleri, ailelerin okul öncesi eğitimin gerekliliği konusunda somut deneyimler edindikleri, çocukların da kavram bilgilerinde gelişmeler olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • 1.Anonim, (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
  • 2.Çuhadar, A. (2008). “Topluma Hizmet Uygulamaları” Dersi Aracılığı İle Yurttaş-Öğretmen Yaratmak, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tarafından Düzenlenen VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan bildiri (2-4 Mayıs 2008) egitim.cu.edu.tr/myfiles/open.aspx?file=1399.doc Erişim Tarihi: 24.02.2010
  • 3.Coşkun, H. (2009). Toplum Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 4.http://www.yok.gov.tr/content/view/16/52 Öğretme Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri linkinden bağlantılı, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007) (Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi) Yükseköğretim Kurulu Yayını 2007-5, Erişim Tarihi: 22 Şubat 2010.
  • 5.http://www.communityservice.uchicago.edu. In Service to the Community. Erişim Tarihi: 13 Ocak 2010
  • 6.http://www.bu.edu/csc. Boston University Community Service Center. Erişim Tarihi: 17 Ocak 2010
  • 7.http://www.lasallenonprofitcenter.org Non Profit Centerl at La Salle University. Erişim Tarihi: 12 Ocak 2010
  • 8.http://www.albany.edu/education/edu390.shtml. University at Albany School of Education. Community Service. Erişim Tarihi: 12 Şubat 2010
  • 9.http://www.unt.edu/catalog/undergrad/pacsc.htm. University of North Texas. Community Service. Erişim Tarihi: 19 Şubat 2010
  • 10.http://www.redlands.edu/x13306.asp. University of Redlands Graduation RequirementsCommunity Service Activity Courses. Erişim Tarihi: 1 Mart 2010
  • 11.http://www.rider.edu/175_4508.htm Rider University Volunteer OpportunitiesJamaica. Erişim Tarihi: 1 Şubat 2010
  • 12.http://www.osu.edu/dosomethinggreat/archive/psa05/index.php. The Ohio State University. Do Something Great. Erişim Tarihi: 16 Nisan 2010
  • 13. http://www.hollins.edu/abroad/london/curriculum Hollins University See the world. Change your life. Erişim Tarihi: 16 Şubat 2010
  • 14.http://www.mdx.ac.uk/courses/short/study-abroad/index.aspx Study abroad at Middlesex. Erişim Tarihi: 11 Şubat 2010
  • 15.http://www.asl.org/page.cfm?p=311 The American School in London. Volunteer. Erişim Tarihi: 17 Şubat 2010
  • 16.Anonim (2009). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Komisyonu Yayımlanmamış Öğrenci Ders Tanıtım Broşürü, Ankara.
  • 17.Boehm, A. E. (2001). Boehm Preschool Examiner’s Manual. U.S.A: The Psychological Corporation, Hartcourt Assesment Company
  • 18.Ergül, A. (2007) Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi-3’ün 36-47 Aylık Çocuklar İçin Türkçeye Uyarlama Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • 19.Ergül, A. ve Dinçer, Ç. (2009). Boehm Okul Öncesi Temel Kavramlar Testi-3’ün 48-71 Aylık Çocuklar İçin Türkçe Formu’nun Psikometrik Özellikleri, Sağlık, Gelişim ve Eğitimde Çocuk: Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi Özet Kitabı, sayfa 133.
  • 20.Edwards, B., Mooney, L. and Heald, C. (2001). Who is being served? The impact of student voluntering on local community services. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly. 30 (3), 444-461.
  • 21.Kuh, G. D. (1995). The other curriculum: Out-of-class experiences associated with student learning and personal development. The Journal of Higher Education, 66 (2), 123-145.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Çağlayan Dinçer Bu kişi benim

Ayşegül Ergül Bu kişi benim

Müge Şen Bu kişi benim

Burcu Çabuk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M., Çabuk, B. (2011). BİR TOPLUMA HİZMET UYGULAMASI ÖRNEĞİ: “HAYDİ KAVRAM OYUNCAKLARIYLA OYNAYALIM”. Kastamonu Education Journal, 19(1), 19-38.