BibTex RIS Kaynak Göster

THE UNETHICAL BEHAVIORS WHICH MALE JUDOKAS IN NATIONAL TEAM OBSERVE ON CLUB TRAINERS

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 1, 321 - 332, 01.01.2011

Öz

The purpose of this study is to determine the unethical behaviours which male judokas in national team observe on club trainers 54 sportmen attend to this study. İn order to determine unethical behaviours which they observe on their trainers, a questionnaire, including 12 questions per 3 different groups and in total 36 questions, is carried out to the participants. As a result of this questionnaire frequency distribution of the obtained data, percentage valver are formed and graded according to Likert measure. At the end of the study, when we evaluate the questionnare, forming 36 questions, completely in order to determine the unethical behaviours of trainers and the views of sportmen, the average of the answers is determined as 4,54 “Certainly I accept” According to the answers of participants, we can candude that trainers behave according to the ethical rules. If it is thought that the participants who formed research group are elite sportmen of national term, it may be said that it is a weak possibility that there sportmen who are favorite of their trainer and team friends have negative thoughts about their trainers. And also it is thought that the answers of the participants are positive because they don’t want to expose objectively unethical behaviours of their trainers who help their national success. It is thought that the evaluations on trainer will be more objective if we go to the clubs in cities on towns and make all the sportmen participate in the study; it will be also productive.

Kaynakça

  • 1. Albrecht, R.; Positive Cooaching, Motivation and Communication. Research Study For The Study of Young Sports, Michigan State University, 2003
  • 2. Alpay, N.,Taşkıran, Y.; Antrenör Eğitiminde Avrupa Topluluğu Modelinin İncelenmesi, I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Cilt II., S:123-136, Ankara, 26-27 Mayıs 2000.
  • 3. Başer, E.,:Uygulamalı Spor Psikolojisi, Bağırgan Yayımevi, Ankara,1998.
  • 4. Cushion, C.J., Armour, K.M., Jones, R.L.; Coach Education and Continuing Professional Development, Experiences and Learning To Coach, Quest, 5p;215-230, 2003.
  • 5. Desensi ,T.J., Rosenberg, D.; Ethics İn Sport Managment, Fitness İnformation Technology Inc, Pepper Pres, USA, 1996
  • 6. Dolaşır, S.; Antrenörlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerine İlişkin Antrenör ve Sporcu Görüşleri, Ankara Ünv., Eğitim Bilimleri Enst., Eğitim Bilimleri ABD,Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programı, Doktora Tezi, Ankara, 2005
  • 7. Erkal,M., Güven, Ö., Ayan, D.; Sosyolojik Açıdan Spor, İstanbul Der Yayınları, 1998.
  • 8. Kağıtçıbaşı, Ç.; Yeni İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş, Evrim Yayınevi, 10. Baskı, Sosyal Psikoloji Dizisi:1, İstanbul, 1999.
  • 9. Kaya, Y.; Güreş Eğitim Merkezlerinde Eğitim Gören 12-14 Yaş Güreşçilerin Antrenörleri İle İlişkilerindeki Motivasyonel Faktörlerin İncelenmesi, I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Cilt II. S: 323-334, Ankara, 26-27 Mayıs 2000.
  • 10. Kaya, Y. ; Performansta Üçüncü Boyut Hipnoz ve Spor, Selçuk Üniv. Matbaası, Konya, 1999.
  • 11. Keskin, E.; Güreş Antrenörünün El Kitabı, Güreş Federasyonu Yayınları, Y.N.: 3, Ankara, 1979.
  • 12. Kuzgun, Y.; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, ÖSYM Yay. 2. Baskı, S: 37-40, Ankara, 1991.
  • 13. Özgüven, İ. E.; Psikolojik Testler, PDREM Yayınları, Sistem Ofset, Ankara, 1998.
  • 14. Öztabağ, L.; Antrenörlük Psikolojisi, Futbol Fed. Yayınları, İstanbul, 1974.
  • 15. Sevim, Y., Tuncel, F., Rol E., Sunay, H.; Antrenör Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • 16. Tiryaki, Ş.; Spor Psikolojisi, Kavramlar, Kuramlar, Uygulama, Eylül Kitap ve Yayınevi, Yayın No:5 Üniversite Kitapları Yayın Dizisi:1, Sayfa:144-146, Ankara, 2000.
  • 17. Whitehead, M.; Sports Ethics and Education, Sports Educations and Society, 3,2. P;239- 241 USA, 1998
  • 18. William, C., Davis, K., Post, E.J.; Business and Society, Coporate Strategy, Publicy Ethics, Mc. Graww Hill Publishing Conpany, USA, 1988
  • 19. http://www.sporbilim.com/disfaktor.html, 10.12.2005.
  • 20. www.sporbilim.com/sporpsikolojisi.html, 17.06.2007
  • 21. http://www.voleybolum.com/spor_psikolojisi.htm, 11.09.2007

MİLLİ TAKIM DÜZEYİNDEKİ ERKEK JUDOCULARIN KULÜP ANTRENÖRLERİNDE GÖZLEMLEDİKLER ETİK DIŞI DAVRANIŞLAR

Yıl 2011, Cilt: 19 Sayı: 1, 321 - 332, 01.01.2011

Öz

Bu çalışma,milli takım düzeyindeki erkek judocuların, kulüp antrenörlerinde gözlemledikleri etik dışı davranışları tespit etmek amacıyla yapıldı. Çalışmaya toplam 54 sporcu katıldı. Katılımcılara, antrenörlerinde gözlemledikleri etik dışı davranışlar belirleyebilmek için 12’şer sorudan ve üç farklı gruptan oluşan toplam 36 soruluk bir anket uygulandı. Uygulanan anket sonucunda, elde edilen verilerin frekans dağılımları, yüzdelik değerleri ve likert ölçeğine göre puanlaması yapıldı. Çalışmanın sonucunda; sporcuların bakış açıları ile antrenörlerin etik dışı davranışlarını belirleyebilmek için toplam 36 sorudan oluşan anketi bir bütün olarak ele aldığımızda, verilen cevapların ortalamasının 4,54 “Kesinlikle Katılıyorum” olduğu tespit edilmiştir. Buradan araştırmaya katılan katılımcıların verdikleri cevaplara göre, antrenörlerinin genel olarak etik kurallar çerçevesinde davrandığı sonucuna varılmıştır. Araştırma grubu, milli takım düzeyindeki elit sporculardan oluştuğu düşünülürse, sporcusu oldukları kulüp antrenörlerinin ve takım arkadaşlarının gözdesi olan bu sporcuların antrenörleri hakkında olumsuz düşünceler taşıma ihtimalinin zayıf olduğu söylenebilir. Yine kendilerini milli takım düzeyine kadar getiren antrenörleri hakkında objektif bir değerlendirme yapamayarak onların etik dışı davranışlarını ortaya koymak istememesine paralel olarak cevapların bu kadar pozitif yönde çıkmış olabileceği düşünülmektedir. Çalışmanın daha verimli olabilmesi için kulüplerin bulunduğu il veya ilçelere gidilip bu tip çalışmaların, kulüp bünyesindeki bütün sporculara yapılması halinde, antrenörlerin daha objektif bir değerlendirilmesinin yapılabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • 1. Albrecht, R.; Positive Cooaching, Motivation and Communication. Research Study For The Study of Young Sports, Michigan State University, 2003
  • 2. Alpay, N.,Taşkıran, Y.; Antrenör Eğitiminde Avrupa Topluluğu Modelinin İncelenmesi, I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Cilt II., S:123-136, Ankara, 26-27 Mayıs 2000.
  • 3. Başer, E.,:Uygulamalı Spor Psikolojisi, Bağırgan Yayımevi, Ankara,1998.
  • 4. Cushion, C.J., Armour, K.M., Jones, R.L.; Coach Education and Continuing Professional Development, Experiences and Learning To Coach, Quest, 5p;215-230, 2003.
  • 5. Desensi ,T.J., Rosenberg, D.; Ethics İn Sport Managment, Fitness İnformation Technology Inc, Pepper Pres, USA, 1996
  • 6. Dolaşır, S.; Antrenörlerin Mesleki Etik İlkelere Uyma Düzeylerine İlişkin Antrenör ve Sporcu Görüşleri, Ankara Ünv., Eğitim Bilimleri Enst., Eğitim Bilimleri ABD,Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programı, Doktora Tezi, Ankara, 2005
  • 7. Erkal,M., Güven, Ö., Ayan, D.; Sosyolojik Açıdan Spor, İstanbul Der Yayınları, 1998.
  • 8. Kağıtçıbaşı, Ç.; Yeni İnsan ve İnsanlar Sosyal Psikolojiye Giriş, Evrim Yayınevi, 10. Baskı, Sosyal Psikoloji Dizisi:1, İstanbul, 1999.
  • 9. Kaya, Y.; Güreş Eğitim Merkezlerinde Eğitim Gören 12-14 Yaş Güreşçilerin Antrenörleri İle İlişkilerindeki Motivasyonel Faktörlerin İncelenmesi, I. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Kongresi, Cilt II. S: 323-334, Ankara, 26-27 Mayıs 2000.
  • 10. Kaya, Y. ; Performansta Üçüncü Boyut Hipnoz ve Spor, Selçuk Üniv. Matbaası, Konya, 1999.
  • 11. Keskin, E.; Güreş Antrenörünün El Kitabı, Güreş Federasyonu Yayınları, Y.N.: 3, Ankara, 1979.
  • 12. Kuzgun, Y.; Rehberlik ve Psikolojik Danışma, ÖSYM Yay. 2. Baskı, S: 37-40, Ankara, 1991.
  • 13. Özgüven, İ. E.; Psikolojik Testler, PDREM Yayınları, Sistem Ofset, Ankara, 1998.
  • 14. Öztabağ, L.; Antrenörlük Psikolojisi, Futbol Fed. Yayınları, İstanbul, 1974.
  • 15. Sevim, Y., Tuncel, F., Rol E., Sunay, H.; Antrenör Eğitimi ve İlkeleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2001.
  • 16. Tiryaki, Ş.; Spor Psikolojisi, Kavramlar, Kuramlar, Uygulama, Eylül Kitap ve Yayınevi, Yayın No:5 Üniversite Kitapları Yayın Dizisi:1, Sayfa:144-146, Ankara, 2000.
  • 17. Whitehead, M.; Sports Ethics and Education, Sports Educations and Society, 3,2. P;239- 241 USA, 1998
  • 18. William, C., Davis, K., Post, E.J.; Business and Society, Coporate Strategy, Publicy Ethics, Mc. Graww Hill Publishing Conpany, USA, 1988
  • 19. http://www.sporbilim.com/disfaktor.html, 10.12.2005.
  • 20. www.sporbilim.com/sporpsikolojisi.html, 17.06.2007
  • 21. http://www.voleybolum.com/spor_psikolojisi.htm, 11.09.2007
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Önder Karakoç Bu kişi benim

Selami Yüksek Bu kişi benim

A. Dursun Aydın Bu kişi benim

Berna Karakoç Bu kişi benim

Ümit Yetiş Bu kişi benim

Bilgehan Baydil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 19 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karakoç, Ö., Yüksek, S., Aydın, A. D., Karakoç, B., vd. (2011). MİLLİ TAKIM DÜZEYİNDEKİ ERKEK JUDOCULARIN KULÜP ANTRENÖRLERİNDE GÖZLEMLEDİKLER ETİK DIŞI DAVRANIŞLAR. Kastamonu Education Journal, 19(1), 321-332.