BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF WRITTEN EXPRESSION COURSE ON PROSPECTIVE ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ COMMUNICATION SKILLS, READING INTEREST AND HABITS

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 389 - 402, 01.05.2010

Öz

In this study, the effect of expression course course on prospective elementary school teachers’ communication skills, reading interests and habits was investigated. The sample of the study consisted of 98 freshman at primary school teaching department of Adnan Menderes University. As data gathering instruments, Teacher Communication Skills Scale Çetinkanat, 1997 , Reading Interests Scale, Reading Habits expression questionnaire, Dökmen, 1994 and also 5 questioned personal information form were used. In the data analysis, frequency, t-test and correlation co-efficient were calculated according to the sub problems. I was observed that there was a significant increase on prospective teachers’ level of communication skills after getting written expression course. As a result, prospective elementary school teachers’ communication skills were found as medium level.

Kaynakça

  • 1. Yeşilyaprak, B., Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları, Psikoloji Dergisi, Sayı: 20, Ankara, 1986.
  • 2. Kılıç, M., Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 1987.
  • 3. Çulha, M. ve Dereli, A., Atılganlık Eğitimi Programı, Psikoloji Dergisi, Sayı: 21, Sayfa:124, Ankara, 1987.
  • 4. Dilekmen, M., Başçı, Z. ve Bektaş, F., Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Sayfa:231, Erzurum, 2008.
  • 5. Özer, A. K., İletişimsizlik Becerisi, Varlık Yayınları, Sayfa: 406, İstanbul, 1995.
  • 6. Davies, L. ve Igbal, Z.,Tensions in teacher training for school effectiveness the of Pakistan, School Effectiveness and School İmprovement, Sayı: 2, Sayfa:266, 1997.
  • 7. Pektaş, S., Sözel Olmayan Öğretmen Davranışlarının Öğretime Etkileri, Çağdaş Eğitim, Cilt: 14, Sayı:148, Sayfa: 36, 1989.
  • 8. Weis, L., Combleth, C., Zeeichner, K.M. ve Appie M.W., Curriculum For Tomorrow’s Schools. Buffalo Research institute an Education for Teaching Graduate School of Education, State University of New York: May, 1-28. New York, 1990.
  • 9. Tezcan, M., Boş Zamanlar Sosyolojisi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1983.
  • 10. Odabaş, H., Odabaş, Z.Y., Polat, C., Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği, Bilgi Dünyası Cilt: 9 Sayı: 2, Sayfa: 431, Ankara, 2008.
  • 11. Yılmaz, B. Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı, Bilgi Dünyası, Cilt 5, Sayı: 2, Sayfa:136, Ankara, 2004.
  • 12. Özen, F., Türkiye’de Okuma Alışkanlığı ve Öğretmenin Sorumluluğu, Eğitim Sen Demokratik Eğitim Kurultayı, (2-6 Şubat 1998). Sayfa: 571, Ankara, Volkan Matbaası, 1998.
  • 13. Esgin, A. ve Ö. Karadağ., Üniversite Öğrencilerinde Okuma Alışkanlığı, Popüler Bilim, Sayı: 82, Sayfa:19, 2000.
  • 14. Odabaş, H., Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma,2005, http://www.humanity.ankara.edu.tr/bilgibelge/ogrelfiles/ho/Ulkmzde_okm_al_ve_el_okm.doc, (Erişim tarihi: Şubat, 2010).
  • 15. Ersoy, A., Hacettepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 209-214, 2007.
  • 16. Semerci, Ç., Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Eğitim ve Bilim, Cilt:27 Sayı: 125, Sayfa: 43, 2002.
  • 17. Balcı, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara, PegemA Yayıncılık, 2001.
  • 18. Saracaloğlu, A. S., Bozkurt, N. ve O. Serin., Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Okuma Alışkanlıklarım Etkileyen Faktörler,Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, Sayı:12, Sayfa:158, 2003.
  • 19. Filiz, K., Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerin Meslekle İlgili Okuma ve Araştırma Alışkanlıkları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2 Sayfa: 231, 2004.
  • 20. Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N., Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, 2006.
  • 21. Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Yenice, N., Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, 384–389. Eskişehir, 2007.
  • 22. Aslantürk, E. ve Saracaloğlu, A. S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (Hakem kontrolünde)
  • 23. Kavcar, C., Edebiyat ve Eğitim, Ankara, Engin Yayınevi, 1999.
  • 24. Ungan, S. ve Arıcı, A. F., Yazılı Anlatım Becerileri Açısından İngiliz Dili ve Edebiyatı Öğrencileri ile Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Karşılaştırılması, XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi, Muğla, 2006.
  • 25. Tekin, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara, Yargı Kitabevi, 2000.
  • 26. Akpınar, B., Meslek yüksekokulu makine programı malzeme teknolojisi 1 dersi programının ön-son test sonuçları ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, 1998.
  • 27. Fitz-Gibbon C.T. and Morris,L.L., How To Design A Program Evaluation, Beverly Hills, California, Sage Publications Inc, 1988.
  • 28. Erden, M., Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara, Pegem Yayıncılık, 1995.
  • 29. Çetinkanat, C., Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Eğitim Yönetimi, Cilt: 4, Sayı:14, Sayfa: 209, 1998.
  • 30. Dökmen, Ü., Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma, İstanbul, MEB Yayınları, 1994.
  • 31. Saracaloğlu, A. S., Özkütük, N. ve Silkü, A., Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 7-9 Haziran 2001. Cilt III, Sayfa: 1754, 2001.
  • 32. Dökmen, Ü., Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Okuma Becerileri, İlgileri, Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları, ğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, Sayfa: 394, 1990.
  • 33. McCoy, D. & Others., Surveys of Independent Reading: Pinpointing the Problems, Seeking the Solutions, Paper presented at the Annual Meeting of the College Reading Association, (Cristal City, VA, Oct 31-Nov 3, 1991). ERIC ED341021,1991.
  • 34. Stone, G. and L. Wu., Influences of Gender and Adolescents Pleasure Book Reading on Young Adult Media Use.” Paper presented at the Annual Meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, (76th, Kansas City, MO. August 11-14), ERIC ED361682. 1993.
  • 35. Tipaldi, E. I. (1999). “Squeezing Reading into our Students’ Lives”. >htpp://www-unix.oit. umass.edu/~cmoran/wmwp/tipaldi.htm> (Erişim tarihi: Nisan 2001).
  • 36. Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. Sınıf Öğretmenliği ile Diğer Öğretmenlik Programları Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Düzeylerinin Karşılaştırılması. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, 2007.
  • 37. Russikoff, K. A. and J. L. Pilgreen., Shaking the Tree of ‘Forbidden Fruit’: A Study of Light Reading, Reading Improvement, Cilt:31, Sayuı: 2, Sayfa:122, 1994.
  • 38. Sheorey, R. and K. Mokhtari., The Reading Habits of Developmental College Students at Different Levels of Reading Proficiency, Reading Improvement, Cilt: 31, Sayı:3, Sayfa: 156, 1994.
  • 39. Ataklı, A., Türkiye’de Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:19, Sayfa: 20, 2000.
  • 40. Zhiming, L. (2000). “Reading is on the Rise in China”. http://www.honco.net7100days/02/200-0526.liu.html> (Erişim tarihi: Mayıs 2001).
  • 41. Yılmaz, B., Ankara’da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, Cilt:16, Sayı:4, Sayfa: 441, 2002.
  • 42. Şahiner, Y., İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları ve Bu Alışkanlıkları Etkileyen Faktörler (Elmadağ İlçesi Örneği), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 2005.
  • 43. Akca, Ç., İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerine Kitap Okuma Alışkanlığı Kazandırmada Türkçe Öğretmenlerinin Rolü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi, 2008.
  • 44. Erişkon Cangil, B., Okumayı Öğretmek - Almanca Öğretmen Adayı Gençlerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Gençliğin İzdüşümü, Nilüfer Tapan Armağan Kitabı Yay. Haz. Nilüfer Kuruyazıcı. İstanbul: Multilingual, 2008.
  • 45. Yılmaz, B., Köse, E., Korkut, Ş., Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği, Cilt: 23 Sayı:1, Sayfa: 22, 2009.
  • 46. Sağlamtunç, T., Türkiye’de Üniversite Kütüphanecilik Bölümlerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin Özgür Zaman Ders Dışı Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği, Sayı: 4, Sayfa: 3, 1990
  • 47. McNinch, G. W. and Steelman, P., Perceived Reading Status Of Teacher Education Students, Reading Improvement, Cilt: 27, Sayı: 3, Sayfa: 203, 1990.
  • 48. Balcı, V., Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, 2003.
  • 49. Kolaç, E., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. Anadolu Üniversitesi VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007.
  • 50. Gömleksiz, M. N., Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 1, Sayı:1, 2005.
  • 51. Yılmaz, Z. A., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı, İlköğretim Online, Cilt: 5, Sayı: 1, 2006.
  • 52. LaBonty, J., College Students as Readers, Reading Horizons, Cilt: 32, Sayı: 1, Sayfa: 21, 1991.
  • 53. Andrews, S. V., Becoming serious writers/readers: providing encouragement and contexts for learning. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230.
  • 54. Meyer, R. J., Preservice Teachers’ Literacy Autobiographies and Teacher Development. Paper presented at the Annual Meeting of the National Reading Conference. (Charleston, SL, Dec 1, 1993). ERIC ED367620.
  • 55. Timbs, L. C. Jr., From Couch Potetoes to Readers: Enriching Undergraduate Education, Journalism Educator, Cilt: 48, Sayı: 2, Sayfa: 81, 1993.

YAZILI ANLATIM DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE OKUMA İLGİ VE ALIŞKANLIKLARINA ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 18 Sayı: 2, 389 - 402, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmada Yazılı Anlatım dersinin sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 98 öğrenci yer almıştır. Veri toplama aracı olarak; Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği, Okuma İlgisi Ölçeği ve Okuma Alışkanlığı Anketi ile 5 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin yüzde dökümleri alınmış, alt problemler doğrultusunda ilişkili t-testi uygulanmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Yazılı anlatım dersi sonrasında iletişim becerileri düzeylerinde ve okuma ilgisi puanlarında anlamlı bir yükselme gözlenmiştir. Sonuç olarak, sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri “yeterli” ve okuma ilgilerinin “orta” düzeyde bulunmuştur.

Kaynakça

  • 1. Yeşilyaprak, B., Üniversite Gençliğinin Psikolojik Sorunları, Psikoloji Dergisi, Sayı: 20, Ankara, 1986.
  • 2. Kılıç, M., Değişik Psikolojik Arazlara Sahip Olan ve Olmayan Öğrencilerin Sorunları, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara, 1987.
  • 3. Çulha, M. ve Dereli, A., Atılganlık Eğitimi Programı, Psikoloji Dergisi, Sayı: 21, Sayfa:124, Ankara, 1987.
  • 4. Dilekmen, M., Başçı, Z. ve Bektaş, F., Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Becerileri, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:2, Sayfa:231, Erzurum, 2008.
  • 5. Özer, A. K., İletişimsizlik Becerisi, Varlık Yayınları, Sayfa: 406, İstanbul, 1995.
  • 6. Davies, L. ve Igbal, Z.,Tensions in teacher training for school effectiveness the of Pakistan, School Effectiveness and School İmprovement, Sayı: 2, Sayfa:266, 1997.
  • 7. Pektaş, S., Sözel Olmayan Öğretmen Davranışlarının Öğretime Etkileri, Çağdaş Eğitim, Cilt: 14, Sayı:148, Sayfa: 36, 1989.
  • 8. Weis, L., Combleth, C., Zeeichner, K.M. ve Appie M.W., Curriculum For Tomorrow’s Schools. Buffalo Research institute an Education for Teaching Graduate School of Education, State University of New York: May, 1-28. New York, 1990.
  • 9. Tezcan, M., Boş Zamanlar Sosyolojisi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 1983.
  • 10. Odabaş, H., Odabaş, Z.Y., Polat, C., Üniversite Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı: Ankara Üniversitesi Örneği, Bilgi Dünyası Cilt: 9 Sayı: 2, Sayfa: 431, Ankara, 2008.
  • 11. Yılmaz, B. Öğrencilerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıklarında Ebeveynlerin Duyarlılığı, Bilgi Dünyası, Cilt 5, Sayı: 2, Sayfa:136, Ankara, 2004.
  • 12. Özen, F., Türkiye’de Okuma Alışkanlığı ve Öğretmenin Sorumluluğu, Eğitim Sen Demokratik Eğitim Kurultayı, (2-6 Şubat 1998). Sayfa: 571, Ankara, Volkan Matbaası, 1998.
  • 13. Esgin, A. ve Ö. Karadağ., Üniversite Öğrencilerinde Okuma Alışkanlığı, Popüler Bilim, Sayı: 82, Sayfa:19, 2000.
  • 14. Odabaş, H., Ülkemizde Okuma Alışkanlığı ve Eleştirel Okuma,2005, http://www.humanity.ankara.edu.tr/bilgibelge/ogrelfiles/ho/Ulkmzde_okm_al_ve_el_okm.doc, (Erişim tarihi: Şubat, 2010).
  • 15. Ersoy, A., Hacettepe Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 209-214, 2007.
  • 16. Semerci, Ç., Türk Üniversitelerinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları, Eğitim ve Bilim, Cilt:27 Sayı: 125, Sayfa: 43, 2002.
  • 17. Balcı, A., Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara, PegemA Yayıncılık, 2001.
  • 18. Saracaloğlu, A. S., Bozkurt, N. ve O. Serin., Üniversite Öğrencilerinin Okuma İlgileri ve Okuma Alışkanlıklarım Etkileyen Faktörler,Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, Sayı:12, Sayfa:158, 2003.
  • 19. Filiz, K., Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğrencilerin Meslekle İlgili Okuma ve Araştırma Alışkanlıkları, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2 Sayfa: 231, 2004.
  • 20. Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., Karasakaloğlu, N., Öğretmen Adaylarının İletişim ve Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, 2006.
  • 21. Saracaloğlu, A.S., Karasakaloğlu, N., Yenice, N., Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerileri ile Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Arasındaki İlişki, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007, 384–389. Eskişehir, 2007.
  • 22. Aslantürk, E. ve Saracaloğlu, A. S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (Hakem kontrolünde)
  • 23. Kavcar, C., Edebiyat ve Eğitim, Ankara, Engin Yayınevi, 1999.
  • 24. Ungan, S. ve Arıcı, A. F., Yazılı Anlatım Becerileri Açısından İngiliz Dili ve Edebiyatı Öğrencileri ile Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Karşılaştırılması, XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirisi, Muğla, 2006.
  • 25. Tekin, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Ankara, Yargı Kitabevi, 2000.
  • 26. Akpınar, B., Meslek yüksekokulu makine programı malzeme teknolojisi 1 dersi programının ön-son test sonuçları ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi, Malatya İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, 1998.
  • 27. Fitz-Gibbon C.T. and Morris,L.L., How To Design A Program Evaluation, Beverly Hills, California, Sage Publications Inc, 1988.
  • 28. Erden, M., Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara, Pegem Yayıncılık, 1995.
  • 29. Çetinkanat, C., Öğretmen Adayları ve Müfettişlerin Bakış Açısından Öğretmen İletişim Becerileri. Eğitim Yönetimi, Cilt: 4, Sayı:14, Sayfa: 209, 1998.
  • 30. Dökmen, Ü., Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma, İstanbul, MEB Yayınları, 1994.
  • 31. Saracaloğlu, A. S., Özkütük, N. ve Silkü, A., Üniversite Öğrencilerinin İletişim Becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 7-9 Haziran 2001. Cilt III, Sayfa: 1754, 2001.
  • 32. Dökmen, Ü., Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Okuma Becerileri, İlgileri, Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları, ğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 2, Sayfa: 394, 1990.
  • 33. McCoy, D. & Others., Surveys of Independent Reading: Pinpointing the Problems, Seeking the Solutions, Paper presented at the Annual Meeting of the College Reading Association, (Cristal City, VA, Oct 31-Nov 3, 1991). ERIC ED341021,1991.
  • 34. Stone, G. and L. Wu., Influences of Gender and Adolescents Pleasure Book Reading on Young Adult Media Use.” Paper presented at the Annual Meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication, (76th, Kansas City, MO. August 11-14), ERIC ED361682. 1993.
  • 35. Tipaldi, E. I. (1999). “Squeezing Reading into our Students’ Lives”. >htpp://www-unix.oit. umass.edu/~cmoran/wmwp/tipaldi.htm> (Erişim tarihi: Nisan 2001).
  • 36. Sağlam, M., Suna, Ç., Çengelci, T. Sınıf Öğretmenliği ile Diğer Öğretmenlik Programları Öğrencilerinin Okuma Alışkanlığı Düzeylerinin Karşılaştırılması. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, 2007.
  • 37. Russikoff, K. A. and J. L. Pilgreen., Shaking the Tree of ‘Forbidden Fruit’: A Study of Light Reading, Reading Improvement, Cilt:31, Sayuı: 2, Sayfa:122, 1994.
  • 38. Sheorey, R. and K. Mokhtari., The Reading Habits of Developmental College Students at Different Levels of Reading Proficiency, Reading Improvement, Cilt: 31, Sayı:3, Sayfa: 156, 1994.
  • 39. Ataklı, A., Türkiye’de Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Alışkanlığı Üzerine Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:19, Sayfa: 20, 2000.
  • 40. Zhiming, L. (2000). “Reading is on the Rise in China”. http://www.honco.net7100days/02/200-0526.liu.html> (Erişim tarihi: Mayıs 2001).
  • 41. Yılmaz, B., Ankara’da İlköğretim Öğretmenlerinin Okuma ve Halk Kütüphanesi Kullanma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma. Türk Kütüphaneciliği, Cilt:16, Sayı:4, Sayfa: 441, 2002.
  • 42. Şahiner, Y., İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları ve Bu Alışkanlıkları Etkileyen Faktörler (Elmadağ İlçesi Örneği), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. 2005.
  • 43. Akca, Ç., İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerine Kitap Okuma Alışkanlığı Kazandırmada Türkçe Öğretmenlerinin Rolü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yeditepe Üniversitesi, 2008.
  • 44. Erişkon Cangil, B., Okumayı Öğretmek - Almanca Öğretmen Adayı Gençlerin Okuma ve Kütüphane Kullanma Alışkanlıkları. Gençliğin İzdüşümü, Nilüfer Tapan Armağan Kitabı Yay. Haz. Nilüfer Kuruyazıcı. İstanbul: Multilingual, 2008.
  • 45. Yılmaz, B., Köse, E., Korkut, Ş., Hacettepe Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği, Cilt: 23 Sayı:1, Sayfa: 22, 2009.
  • 46. Sağlamtunç, T., Türkiye’de Üniversite Kütüphanecilik Bölümlerinin 4. Sınıf Öğrencilerinin Özgür Zaman Ders Dışı Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma, Türk Kütüphaneciliği, Sayı: 4, Sayfa: 3, 1990
  • 47. McNinch, G. W. and Steelman, P., Perceived Reading Status Of Teacher Education Students, Reading Improvement, Cilt: 27, Sayı: 3, Sayfa: 203, 1990.
  • 48. Balcı, V., Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 158, 2003.
  • 49. Kolaç, E., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuyucu Profilleri. Anadolu Üniversitesi VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan 2007.
  • 50. Gömleksiz, M. N., Geleceğin Öğretmenlerinin Kitap Okumaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği), Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 1, Sayı:1, 2005.
  • 51. Yılmaz, Z. A., Sınıf Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlığı, İlköğretim Online, Cilt: 5, Sayı: 1, 2006.
  • 52. LaBonty, J., College Students as Readers, Reading Horizons, Cilt: 32, Sayı: 1, Sayfa: 21, 1991.
  • 53. Andrews, S. V., Becoming serious writers/readers: providing encouragement and contexts for learning. Paper presented at the Annual Indiana Teachers Applying Whole Langoage Conference. (Terre Haute, IN, Feb 22, 1992). ERIC ED345230.
  • 54. Meyer, R. J., Preservice Teachers’ Literacy Autobiographies and Teacher Development. Paper presented at the Annual Meeting of the National Reading Conference. (Charleston, SL, Dec 1, 1993). ERIC ED367620.
  • 55. Timbs, L. C. Jr., From Couch Potetoes to Readers: Enriching Undergraduate Education, Journalism Educator, Cilt: 48, Sayı: 2, Sayfa: 81, 1993.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nuri Karasakaloğlu Bu kişi benim

Asuman Seda Saracaloğlu Bu kişi benim

Nurhak Cem Dedebali Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S., & Dedebali, N. C. (2010). YAZILI ANLATIM DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE OKUMA İLGİ VE ALIŞKANLIKLARINA ETKİSİ. Kastamonu Education Journal, 18(2), 389-402.

10037