In this study, the effect of expression course course on prospective elementary school teachers’ communication skills, reading interests and habits was investigated. The sample of the study consisted of 98 freshman at primary school teaching department of Adnan Menderes University. As data gathering instruments, Teacher Communication Skills Scale Çetinkanat, 1997 , Reading Interests Scale, Reading Habits expression questionnaire, Dökmen, 1994 and also 5 questioned personal information form were used. In the data analysis, frequency, t-test and correlation co-efficient were calculated according to the sub problems. I was observed that there was a significant increase on prospective teachers’ level of communication skills after getting written expression course. As a result, prospective elementary school teachers’ communication skills were found as medium level.
Elementary school teacher communication skills reading interest and habits
Bu araştırmada Yazılı Anlatım dersinin sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 98 öğrenci yer almıştır. Veri toplama aracı olarak; Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği, Okuma İlgisi Ölçeği ve Okuma Alışkanlığı Anketi ile 5 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin yüzde dökümleri alınmış, alt problemler doğrultusunda ilişkili t-testi uygulanmış ve korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Yazılı anlatım dersi sonrasında iletişim becerileri düzeylerinde ve okuma ilgisi puanlarında anlamlı bir yükselme gözlenmiştir. Sonuç olarak, sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri “yeterli” ve okuma ilgilerinin “orta” düzeyde bulunmuştur.
Sınıf öğretmeni adayları iletişim becerileri okuma ilgi ve alışkanlıkları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 18 Sayı: 2 |