BibTex RIS Kaynak Göster

THE GEOGRAPHY TEACHING AT THE LAST PERIODS OF OTTOMAN STATE: AN EXAMPLE FOR THE APPLICATION OF DISCOVERY METHOD

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 1013 - 1024, 01.09.2009

Öz

The aim of this paper is to take on the scientific developments of geography teaching and to introduce the applications of student-centered education at the last periods of the Ottoman Empire. For this, the most outstanding turning points and the ideas of Ottoman geographers made its mark on geography in this period are taken into account. Moreover, the exemplary lesson plan concerning to the discovery method is added and evaluated.

Kaynakça

  • 1. Özey, R., Osmanlı Devleti Döneminde Coğrafya ve Öğretimi, Osmanlı Ansiklopedisi, 8. Cilt Bilim, Editör: Güler EREN, Yeni Türkiye Yayınları, İstanbul, 1999
  • 2. Oruç, Ş., Tokcan, H., Demirkaya, H., Yapılandırmacı Yaklaşıma Bir Örnek: Osmanlı Dönemi Coğrafya ve Coğrafya Öğretimi. Beyazkalem Yayınları, Ankara, 2006.
  • 3. Gümüşçü, O., Tarihi Coğrafya, Yeditepe Yayınevi, İstanbul, 2006.
  • 4. Özey, R., “21.Yüzyıla doğru Türkiye”, http://www.ramazanozey.net adresinden 29.08.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 5. Oruç, Ş., “Osmanlı’nın Son Döneminde Eğitim Uygulamalarında Yeralan Buluş Yöntemi ve Bu Yöntemle Yapılmış Bir Ders Örneği”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl 11, Sayı 2, Ağustos 2007, s.139-168
  • 6. Akman, Y., Erden, M. Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 1997.
  • 7. Tiryakioğlu, M., Öğretim Stratejileri. http://www.egitim.aku.edu.tr adresinden 02.09.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 8. Senemoğlu, N., Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara, 2004.
  • 9. Buluş Yoluyla Öğrenme. http://kisi.deu.edu.tr/eli.israel/bruner.html. adresinden 29.08.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 10. Fidan, N., Erden, M., Eğitime Giriş, Alkım Yayınevi, İstanbul, 1998
  • 11. Erden, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi, İstanbul, Tarihsiz.
  • 12. Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • 13. Demirel, Ö., Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. PegemA Yayıncılık Ankara, 2000.
  • 14. Satı Bey., Sınıfın Haritası. Tedrisat Mecmuası (Eğitim Dergisi). Sene:1 Sayı:5, İstanbul, 1908.

OSMANLI DEVLETİ SON DÖNEMLERİNDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİME BİR ÖRNEK

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 1013 - 1024, 01.09.2009

Öz

Bu çalışma yirminci yüzyıl Osmanlı Dönemi Coğrafya öğretiminde yaşanan gelişmelere ve bu dönemde öğrenci merkezli öğretime verilen değeri ortaya koymak için yapılmıştır. Çalışmada bu amaçla yirminci yüzyıl Osmanlı Dönemi coğrafya öğretimindeki önemli gelişmelere ve bu dönem coğrafyacılarının görüşlerine değinilmiştir. Ayrıca çalışmada, öğrenci merkezi öğretim stratejilerinden buluş yoluyla öğretime örnek olarak yapılan bir ders planına da yer verilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Özey, R., Osmanlı Devleti Döneminde Coğrafya ve Öğretimi, Osmanlı Ansiklopedisi, 8. Cilt Bilim, Editör: Güler EREN, Yeni Türkiye Yayınları, İstanbul, 1999
  • 2. Oruç, Ş., Tokcan, H., Demirkaya, H., Yapılandırmacı Yaklaşıma Bir Örnek: Osmanlı Dönemi Coğrafya ve Coğrafya Öğretimi. Beyazkalem Yayınları, Ankara, 2006.
  • 3. Gümüşçü, O., Tarihi Coğrafya, Yeditepe Yayınevi, İstanbul, 2006.
  • 4. Özey, R., “21.Yüzyıla doğru Türkiye”, http://www.ramazanozey.net adresinden 29.08.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 5. Oruç, Ş., “Osmanlı’nın Son Döneminde Eğitim Uygulamalarında Yeralan Buluş Yöntemi ve Bu Yöntemle Yapılmış Bir Ders Örneği”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Yıl 11, Sayı 2, Ağustos 2007, s.139-168
  • 6. Akman, Y., Erden, M. Eğitim Psikolojisi: Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Arkadaş Yayınevi, Ankara, 1997.
  • 7. Tiryakioğlu, M., Öğretim Stratejileri. http://www.egitim.aku.edu.tr adresinden 02.09.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 8. Senemoğlu, N., Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara, 2004.
  • 9. Buluş Yoluyla Öğrenme. http://kisi.deu.edu.tr/eli.israel/bruner.html. adresinden 29.08.2007 tarihinde alınmıştır.
  • 10. Fidan, N., Erden, M., Eğitime Giriş, Alkım Yayınevi, İstanbul, 1998
  • 11. Erden, M., Sosyal Bilgiler Öğretimi. Alkım Yayınevi, İstanbul, Tarihsiz.
  • 12. Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • 13. Demirel, Ö., Plandan Uygulamaya Öğretme Sanatı. PegemA Yayıncılık Ankara, 2000.
  • 14. Satı Bey., Sınıfın Haritası. Tedrisat Mecmuası (Eğitim Dergisi). Sene:1 Sayı:5, İstanbul, 1908.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Halil Tokcan Bu kişi benim

Şahin Oruç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tokcan, H., & Oruç, Ş. (2009). OSMANLI DEVLETİ SON DÖNEMLERİNDE COĞRAFYA ÖĞRETİMİ: BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİME BİR ÖRNEK. Kastamonu Education Journal, 17(3), 1013-1024.

10037