BibTex RIS Kaynak Göster

A RESEARCH ABOUT VIEWS OF TEACHER CANDIDATES ON RHETORICAL SPEAKING SKILL

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 743 - 754, 01.09.2009

Öz

Aim of this study is to find out the views of teacher candidates on rhetorical speaking skill. For this aim, a questionnaire was used which was developed to find out the reason that prevent teacher candidates effective and good speaking, the criteria they use to determine a speaking good, their opinions about models representing the society, models the teacher candidates take, their attitude towards rhetorical speaking skill. In this research, a hundred and ninety teacher candidates ninety from first and hundred from fourth class chosen as sample who are the students of Gazi University, Education Faculty, Department of Primary School Teacher and Turkish Teacher. The first part of the research, theoretical knowledge about the rhetorical speaking skill is introduced, in the second part the method of research is mentioned and in the third part the results and their interpretation are given. In last part of research, the optained results are listed.

Kaynakça

  • 1. QUANDT, J.I. (1983). Language Arts for the Child. Prentice-Hall, Inc. Engleood Cliffs. N.J. 07632.
  • 2. ÖZBAY, M. (2003). Konuşma becerisi ve iyi bir konuşmanın ses özellikleri. Jandarma Eğitim Dergisi, S. 26. Haziran 2003.
  • 3. NALINCI, A. N. (2000). Avrupa Birliğine Tam Üyelik Yolunda Başarının Anahtarı: Yeniden Yapılanma. Ankara: Ümit Yayınları.
  • 4. TEMİZYÜREK, F. ; ERDEM, İ. ve TEMİZKAN, M. (2007). Konuşma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • 5. YILDIZ, C. vd. (2006). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 6. OĞUZKAN, F. (1962). Güzel konuşma. İlköğretim, C. 27, S. 501, Mart.
  • 7. SEFERCİOĞLU, M. N. (2001). Güzel Türkçemizin doğru telaffuzu meselesi. Türk Yurdu, Şubat-Mart, S. 162-163.
  • 8. ÇONGUR, R. (1995). Söz sanatı (IV). Tömer Dil Dergisi, S. 32, Haziran.
  • 9. GÜNDÜZ, O. (2007). İlköğretimde Türkçe Öğretimi (Editörler: Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 10. KURUDAYIOĞLU, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları, (TÜBAR), S. 13.
  • 11. DURLU, R. (1965). Konuşma Eğitimi. İlköğretim. C. 30, S. 528, Şubat.
  • 12. TUNCAY, H. (2005). Konuşmak Yürek İster. Ankara: Hacettepe-Taş Yay

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜZEL KONUŞMA BECERİSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 743 - 754, 01.09.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının güzel konuşma becerisi ile ilgili düşüncelerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada, öğretmen adaylarının güzel konuşma becerisine ilişkin tutumları, örnek aldıkları modeller, topluma model teşkil eden kişilere ilişkin görüşleri, bir konuşmayı güzel bulmalarında kullandıkları kriterler ve konuşmalarının etkili ve güzel olmasını engelleyen nedenleri tespit etmek amacıyla anket kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği Bölümlerinde 90’nı birinci ve 100’ü dördüncü sınıfa devam eden toplam 190 öğretmen adayı seçilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde ilgili kavramsal çerçeve, ikinci bölümünde araştırmanın yöntemi ve üçüncü bölümünde ulaşılan bulgular ve yorumları verilmiştir. Son bölümde ise araştırmanın sonuçları listelenmiştir.

Kaynakça

  • 1. QUANDT, J.I. (1983). Language Arts for the Child. Prentice-Hall, Inc. Engleood Cliffs. N.J. 07632.
  • 2. ÖZBAY, M. (2003). Konuşma becerisi ve iyi bir konuşmanın ses özellikleri. Jandarma Eğitim Dergisi, S. 26. Haziran 2003.
  • 3. NALINCI, A. N. (2000). Avrupa Birliğine Tam Üyelik Yolunda Başarının Anahtarı: Yeniden Yapılanma. Ankara: Ümit Yayınları.
  • 4. TEMİZYÜREK, F. ; ERDEM, İ. ve TEMİZKAN, M. (2007). Konuşma Eğitimi. Ankara: Öncü Kitap.
  • 5. YILDIZ, C. vd. (2006). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 6. OĞUZKAN, F. (1962). Güzel konuşma. İlköğretim, C. 27, S. 501, Mart.
  • 7. SEFERCİOĞLU, M. N. (2001). Güzel Türkçemizin doğru telaffuzu meselesi. Türk Yurdu, Şubat-Mart, S. 162-163.
  • 8. ÇONGUR, R. (1995). Söz sanatı (IV). Tömer Dil Dergisi, S. 32, Haziran.
  • 9. GÜNDÜZ, O. (2007). İlköğretimde Türkçe Öğretimi (Editörler: Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol) Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • 10. KURUDAYIOĞLU, M. (2003). Konuşma eğitimi ve konuşma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler. Türklük Bilimi Araştırmaları, (TÜBAR), S. 13.
  • 11. DURLU, R. (1965). Konuşma Eğitimi. İlköğretim. C. 30, S. 528, Şubat.
  • 12. TUNCAY, H. (2005). Konuşmak Yürek İster. Ankara: Hacettepe-Taş Yay
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Başaran Bu kişi benim

İlhan Erdem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Başaran, M., & Erdem, İ. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÜZEL KONUŞMA BECERİSİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Kastamonu Education Journal, 17(3), 743-754.

10037