BibTex RIS Kaynak Göster

STUDENT’S IDEAS ABOUT COMPUTER AIDED TRAFFIC EDUCATION WHICH PREPARED ACCORDING TO MULTI INTELLIGENCE THEORY

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 835 - 848, 01.09.2009

Öz

The educational software prepared according to traffic education lesson has been investigated by two sub-divisions:1 General approaches of the computer aided education programme. 2 Technical properties of this programme. In investigation, an inquiry has been developed to collect datums. With the help of the inquiry, student’s ideas have been tried to be assigned about the applications of the computer aided education prepared according to multiintelligence theory. For this investigation, during 8weeks, applications have been done to the 34 students at 4th grade of primary school and at the end of these applications, the inquiry has been applied.

Kaynakça

  • 1. Milli Eğitim Bakanlığı, (1997). İlköğretim okulu programı. Milli Eğitim yayınevi, Ankara.
  • 2. Gömleksiz, M. N., & Bulut, İ. (2006). Fen bilgisi dersine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (diyarbakır ili örneği). Eğitim Araştırmaları, 23, S, 106-116. Anı Yayıncılık.
  • 3. Tabaroğulları, M. (1999). İlköğretim okullarında trafik eğitimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • 4. Tüylüce, F.B. (2001). İlköğretim Trafik ve İlk Yardım Eğitimi dersinin Eğitim Teknolojisinin Temel öğeleri açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • 5. İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Tıp Teknik Kitapçılık, Ankara.
  • 6. Keser, H. (2001). Bilgisayar öğretiminin türk eğitim sistemindeki gelişimi. Öğretmen dünyası. Sayı:260. syf:29.
  • 7. Selçuk, Z. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Nobel yayın Dağıtım, Ankara
  • 8. Saban, A. (2002). Çoklu Zeka Teorisi ve Egitim. Nobel Yayın Dagıtım. Ankara.
  • 9. Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. (2.Baskı). Ankara.
  • 10. Gardner, H. (1993). Multiple intelligences the Theory in Practice. Published by Basic Books, A. Division of Herper Collins Publishers.
  • 11. Seber, G. (2001). Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 12. Coşkungönüllü, R. (1998). Çoklu Zeka Kuramının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Erişisine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • 13. Demirel, Ö. ve Diğerleri (1998). İlköğretimde çoklu zeka kuramının uygulanması. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 9-11 Eylül 1998. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Eğitim Bilimleri Bölümü. Cilt-l, s.531-546 Konya.
  • 14. Demirel Ö., Şahinel, S. (1999). Çoklu zeka kuramı ve düşünme becerileri ile ilköğretim 4. sınıf türkçe dersinde tümleşik dil becerilerinin geliştirilmesi. Dil Dergisi, (80), 31.
  • 15. Başbay, A. (2000). Çoklu Zeka Kuramına Göre Eğitim Programları ve Sınıf içi Etkinliklerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 16. Beam, K. L. (2000). A comparison of the theory of multiple intelligences instruction to traditional textbook-teacher instruction in social studies of selected fifth-grade students. University of Sarasota. (Unpublished EdD Thesis). Publication Number: AAT 9957910. http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/9957910.
  • 17. Ford, D. M. (2000). A study of the effects of implementation of multiple intelligence techniques and integrated thematic instruction on seventh-grade students. (Unpublished Ed.D., Thesis). Saint Louis University. http:// www. UMI ProQuestDigital Dissertation. AAT 9973345.
  • 18. Nguyen, T.J. (2000). Differential effects of a muitiple intelligences curriculum on student performance. Harvard University. EdD thesis. Publication number: AAT9968319. wwwlib.umi.com/dissertations/fullciV9968319.
  • 19. Doobs, V. R. (2001). The Relationship Between implementation of Multiple intelligences Theory in the Curriculum and Student Academic Achievement At a Seventh-Grade At-Risk Alternative School. (Unpublished Doctoral Thesis). Trevecca Nazarene College. http:// www.UMI ProQuestDigital Dissertation. AAT 3027334.
  • 20. Cobb, B. B. (2001). The Effect of Multiple intelligences Teaching Strategies on The Reading Achivement of Fourth-Grade Elementary School Student. (Unpublished Doctoral Thesis). http://www.UMI ProOuesiDigital Dissertation.AAT 3022982.
  • 21. Weiner, A. G. (2001). Investigating Commonalities Among Elementary Schools That Have implemented the Theory of Multiple intelligences: A Guideline tor the 21stCenrury. (Unpublished Ed.D., Thesis). Lehigh University. http:// www. UMI ProQuestDigital Dissertation.AAT 3010433.
  • 22. Susan W. M. (2001). The Role of Musical intelligence in a Multiple intelligences Focused Elementary School. International Journal of Education & the Arts. Volume 2 Number 4.Frostburg State University. http://ijea.asu.edu/v2n4/
  • 23. Korkmaz, H. (2001). Çoklu zeka kuramı tabanlı etkin öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, XXVI, 119, 71-78.
  • 24. Temur, Ö.D. (2001). Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4-sınıf öğrencilerinin matematik erişilerine ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.O. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 25. Kaya, O. N. (2002). İlköğretim 7-sınıf Öğrencilerinin Atom ve Atomik Yapı konusundaki Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin Kalıcılığına, Tutum ve Algılamalarına Çoklu Zeka Kuramının Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. G.Ü.Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • 26. Obuz, C. (2001). Çoklu Zeka Kuramının Hayat Bilgisi dersinde öğrenme sürecine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 27. Bümen, N. (2001). Gözden Geçirme Stratejisi ile desteklenmiş Çoklu zeka uygulamalarının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 28. Açıkgöz, M. (2003). Çoklu Zeka Kuramına uygun hazırlanan alıştırma yazılımının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 29. Feeney, M. O. (2000). The Impact of Howard Gardner’s Theory of Multiple intelligences on Change in Middle School Language Arts Curriculum. Seton Hail University.
  • 30. Goodnough, K. C. (2000). Exploring Multiple intelligences Theory in the Context of Science Education: An Action Research Approach (Howard Gardner). Unpublished Doctoral Thesis. http://www. UMI ProQuestDigital Dissertation .AAT NQ49853.
  • 31. Demirel, Ö. (1998). Developing integrated Skills Through Multiple intelligences in EFL Classrooms. The Fifth EFL Skills Conference. The American University in Cairo, 8-10 December 1998, Egypt.
  • 32. Ayaydın, A. (2002). İlköğretim okullarındaki sanat (Resim-iş) eğitiminde Çoklu Zeka Kuramının uygulanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 33. Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli öğretim için bir model önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 34. Şimşek, N. (1995). Yazılım tasarım standartlarının bilgisayar ortamında öğrenmeye etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 35. Keser, H. (1992). Ders Yazılımları ve Değerlendirme. Yayınlanmamış Ders Notları, Ankara.
  • 36. Orhan, F. (1995). Bilgisayar Ders Yazılımlarının Değerlendirilmesi için Bir Model Önerisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 37. Reis, Z.Y. (2004). Bilgisayar Destekli Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji ve Yardımcı Materyallerin Kullanımı. IV. International Education Technologies Conference. http://www.tojet.net/IETC2004.

ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE HAZIRLANMIŞ OLAN BİLGİSAYAR DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİM’İNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 17 Sayı: 3, 835 - 848, 01.09.2009

Öz

Trafik Eğitimi dersine yönelik hazırlanmış olan Eğitsel yazılımın Bilgisayar destekli öğretim programına yönelik genel yaklaşımları ve programın teknik özellikleri olmak üzere iki alt boyut açısından incelenmiştir. Araştırmada verileri toplamak amacıyla anket geliştirilmiştir. Anket ile Çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış olan Bilgisayar Destekli Öğretim BDÖ uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Bu araştırma için ilköğretim 4. sınıfında okuyan 34 öğrenciye 8 hafta uygulama yaptırılmış ve uygulama sonunda anket uygulanmıştır

Kaynakça

  • 1. Milli Eğitim Bakanlığı, (1997). İlköğretim okulu programı. Milli Eğitim yayınevi, Ankara.
  • 2. Gömleksiz, M. N., & Bulut, İ. (2006). Fen bilgisi dersine ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi (diyarbakır ili örneği). Eğitim Araştırmaları, 23, S, 106-116. Anı Yayıncılık.
  • 3. Tabaroğulları, M. (1999). İlköğretim okullarında trafik eğitimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • 4. Tüylüce, F.B. (2001). İlköğretim Trafik ve İlk Yardım Eğitimi dersinin Eğitim Teknolojisinin Temel öğeleri açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • 5. İpek, İ. (2001). Bilgisayarla Öğretim Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Tıp Teknik Kitapçılık, Ankara.
  • 6. Keser, H. (2001). Bilgisayar öğretiminin türk eğitim sistemindeki gelişimi. Öğretmen dünyası. Sayı:260. syf:29.
  • 7. Selçuk, Z. (2000). Gelişim ve Öğrenme. Nobel yayın Dağıtım, Ankara
  • 8. Saban, A. (2002). Çoklu Zeka Teorisi ve Egitim. Nobel Yayın Dagıtım. Ankara.
  • 9. Selçuk, Z., Kayılı, H., Okut, L. (2003). Çoklu Zeka Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım. (2.Baskı). Ankara.
  • 10. Gardner, H. (1993). Multiple intelligences the Theory in Practice. Published by Basic Books, A. Division of Herper Collins Publishers.
  • 11. Seber, G. (2001). Çoklu Zeka Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. A.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 12. Coşkungönüllü, R. (1998). Çoklu Zeka Kuramının 5. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Erişisine Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • 13. Demirel, Ö. ve Diğerleri (1998). İlköğretimde çoklu zeka kuramının uygulanması. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 9-11 Eylül 1998. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Eğitim Bilimleri Bölümü. Cilt-l, s.531-546 Konya.
  • 14. Demirel Ö., Şahinel, S. (1999). Çoklu zeka kuramı ve düşünme becerileri ile ilköğretim 4. sınıf türkçe dersinde tümleşik dil becerilerinin geliştirilmesi. Dil Dergisi, (80), 31.
  • 15. Başbay, A. (2000). Çoklu Zeka Kuramına Göre Eğitim Programları ve Sınıf içi Etkinliklerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 16. Beam, K. L. (2000). A comparison of the theory of multiple intelligences instruction to traditional textbook-teacher instruction in social studies of selected fifth-grade students. University of Sarasota. (Unpublished EdD Thesis). Publication Number: AAT 9957910. http://wwwlib.umi.com/dissertations/fullcit/9957910.
  • 17. Ford, D. M. (2000). A study of the effects of implementation of multiple intelligence techniques and integrated thematic instruction on seventh-grade students. (Unpublished Ed.D., Thesis). Saint Louis University. http:// www. UMI ProQuestDigital Dissertation. AAT 9973345.
  • 18. Nguyen, T.J. (2000). Differential effects of a muitiple intelligences curriculum on student performance. Harvard University. EdD thesis. Publication number: AAT9968319. wwwlib.umi.com/dissertations/fullciV9968319.
  • 19. Doobs, V. R. (2001). The Relationship Between implementation of Multiple intelligences Theory in the Curriculum and Student Academic Achievement At a Seventh-Grade At-Risk Alternative School. (Unpublished Doctoral Thesis). Trevecca Nazarene College. http:// www.UMI ProQuestDigital Dissertation. AAT 3027334.
  • 20. Cobb, B. B. (2001). The Effect of Multiple intelligences Teaching Strategies on The Reading Achivement of Fourth-Grade Elementary School Student. (Unpublished Doctoral Thesis). http://www.UMI ProOuesiDigital Dissertation.AAT 3022982.
  • 21. Weiner, A. G. (2001). Investigating Commonalities Among Elementary Schools That Have implemented the Theory of Multiple intelligences: A Guideline tor the 21stCenrury. (Unpublished Ed.D., Thesis). Lehigh University. http:// www. UMI ProQuestDigital Dissertation.AAT 3010433.
  • 22. Susan W. M. (2001). The Role of Musical intelligence in a Multiple intelligences Focused Elementary School. International Journal of Education & the Arts. Volume 2 Number 4.Frostburg State University. http://ijea.asu.edu/v2n4/
  • 23. Korkmaz, H. (2001). Çoklu zeka kuramı tabanlı etkin öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, XXVI, 119, 71-78.
  • 24. Temur, Ö.D. (2001). Çoklu Zeka Kuramına göre hazırlanan öğretim etkinliklerinin 4-sınıf öğrencilerinin matematik erişilerine ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.O. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 25. Kaya, O. N. (2002). İlköğretim 7-sınıf Öğrencilerinin Atom ve Atomik Yapı konusundaki Başarılarına, öğrendikleri bilgilerin Kalıcılığına, Tutum ve Algılamalarına Çoklu Zeka Kuramının Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. G.Ü.Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • 26. Obuz, C. (2001). Çoklu Zeka Kuramının Hayat Bilgisi dersinde öğrenme sürecine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 27. Bümen, N. (2001). Gözden Geçirme Stratejisi ile desteklenmiş Çoklu zeka uygulamalarının erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 28. Açıkgöz, M. (2003). Çoklu Zeka Kuramına uygun hazırlanan alıştırma yazılımının ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 29. Feeney, M. O. (2000). The Impact of Howard Gardner’s Theory of Multiple intelligences on Change in Middle School Language Arts Curriculum. Seton Hail University.
  • 30. Goodnough, K. C. (2000). Exploring Multiple intelligences Theory in the Context of Science Education: An Action Research Approach (Howard Gardner). Unpublished Doctoral Thesis. http://www. UMI ProQuestDigital Dissertation .AAT NQ49853.
  • 31. Demirel, Ö. (1998). Developing integrated Skills Through Multiple intelligences in EFL Classrooms. The Fifth EFL Skills Conference. The American University in Cairo, 8-10 December 1998, Egypt.
  • 32. Ayaydın, A. (2002). İlköğretim okullarındaki sanat (Resim-iş) eğitiminde Çoklu Zeka Kuramının uygulanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 33. Keser, H. (1988). Bilgisayar destekli öğretim için bir model önerisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 34. Şimşek, N. (1995). Yazılım tasarım standartlarının bilgisayar ortamında öğrenmeye etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • 35. Keser, H. (1992). Ders Yazılımları ve Değerlendirme. Yayınlanmamış Ders Notları, Ankara.
  • 36. Orhan, F. (1995). Bilgisayar Ders Yazılımlarının Değerlendirilmesi için Bir Model Önerisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • 37. Reis, Z.Y. (2004). Bilgisayar Destekli Öğrenme-Öğretme Sürecinde Teknoloji ve Yardımcı Materyallerin Kullanımı. IV. International Education Technologies Conference. http://www.tojet.net/IETC2004.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hafize Keser Bu kişi benim

Hüseyin Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Keser, H., & Çakır, H. (2009). ÇOKLU ZEKA KURAMINA GÖRE HAZIRLANMIŞ OLAN BİLGİSAYAR DESTEKLİ TRAFİK EĞİTİM’İNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Kastamonu Education Journal, 17(3), 835-848.

10037