The educational software prepared according to traffic education lesson has been investigated by two sub-divisions:1 General approaches of the computer aided education programme. 2 Technical properties of this programme. In investigation, an inquiry has been developed to collect datums. With the help of the inquiry, student’s ideas have been tried to be assigned about the applications of the computer aided education prepared according to multiintelligence theory. For this investigation, during 8weeks, applications have been done to the 34 students at 4th grade of primary school and at the end of these applications, the inquiry has been applied.
Multi Intelligence Theory Computer Assisted Instruction Traffic Education
Trafik Eğitimi dersine yönelik hazırlanmış olan Eğitsel yazılımın Bilgisayar destekli öğretim programına yönelik genel yaklaşımları ve programın teknik özellikleri olmak üzere iki alt boyut açısından incelenmiştir. Araştırmada verileri toplamak amacıyla anket geliştirilmiştir. Anket ile Çoklu zeka kuramına göre hazırlanmış olan Bilgisayar Destekli Öğretim BDÖ uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Bu araştırma için ilköğretim 4. sınıfında okuyan 34 öğrenciye 8 hafta uygulama yaptırılmış ve uygulama sonunda anket uygulanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |