The aim of this study is to investigate the perceptions of early childhood teachers on democracy understanding. Under the light of this aim, the teachers were observed in three hours within six weeks teaching period, then the results of the observations were recorded and analyzed using experimental methods. The results revealed that there are significant differentiation among the positive and negative behaviors on democracy, professional experience of teachers, their cumulative grades in higher education and the classroom size they taught currently. It was suggested that early childhood teachers need in service training programs in order to create a democratic classroom atmosphere.
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin öğretim sürecindeki demokrasi anlayışlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, deneysel yöntem kullanılmış, öğretmenler altı haftalık süreçte günde üç ders saati gözlemlenerek gözlemler kaydedilmiş ve gözlem sonuçları değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, okul öncesi öğretmenlerinin gösterdikleri olumlu ve olumsuz demokratik davranışlarının, öğretmenlerin mesleki deneyimleri, mezuniyet dereceleri ve sınıflarında bulunan öğrenci sayılarına göre farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Buna bağlı olarak, okul öncesi öğretmenlerinin demokratik sınıf ortamının oluşturulması konusunda hizmet içi eğitim almaları gerektiği vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 17 Sayı: 3 |