The aim of this study is to determine the students’ difficulty levels in learning secondary education mathematics subjects and to establish whether the difficulty level of these subjects changes among mathematics, science and primary education students.. For this purpose, learning difficulty index consist of 29 items which are composed of secondary mathematics topics has applied to total 506 students who are placed in department of Agri Education Faculty N=244 and Kazim Karabekir Education Faculty N=93 of Ataturk University and Kastamonu Education Faculty N=169 of Gazi University in 2005-ÖSS. The findings, which are obtained in the end of this study, have been evaluated from the different aspects.
Learning difficulties learning difficulty index secondary school mathematics
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesine başlayan öğrencilerin ortaöğretim matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek ve bu konuların güçlük düzeylerinin; Matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencileri arasında değişip değişmediğini tespit etmektir. Bu amaçla ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik zorluk güçlük indeksi anketi 2005 yılı ÖSS sonucuna göre Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi N=244 ile Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi N=93 ve Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesine N=169 yerleşen toplam 506 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular farklı açılardan değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2 |