Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM MATEMATİK 3.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TANIM, AKSİYOM VE TEOREM KAVRAMLARINI ANLAMA DÜZEYLERİ

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 2, 495 - 506, 01.10.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı üçüncü sınıf öğrencilerinin tanım, aksiyom, önerme, özellik, teorem, ispat ve bunlarla ilgili bazı kavramları anlama düzeylerini tespit etmektir. Bu amaçla bir matematik kavram testi geliştirildi α=0,60 ve Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı üçüncü sınıf öğrencilerine uygulandı uygulanmıştır. Uygulanan test sonucunda, öğrencilerin tanım, aksiyom, teorem ve bunlarla ilgili bazı kavramlarda oldukça eksik oldukları ve bu kavramlara ilişkin kavram yanılgılarının çokluğu dikkate değerdir. İlköğretim ikinci kademe ikinci basamak ta ve orta öğretim seviyesinde görev yapan öğretmenler, temel matematik kavramları olan tanım, aksiyom, önerme, özellik, teorem, ispat ve bunlarla ilgili bazı kavramları öğretirken, öğrencilerin bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarına sahip olabileceklerinin farkında olmalıdırlar. Bu araştırma Çalışma sonunda, öğretmen adaylarına yukarıda bahsedilen kavramların öğretimiyle ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • 1. Ülgen, G. (2001) Kavram Geliştirme. Pegema Yayıncılık. 3. Baskı., ss.109, 117, 136-138, Ankara.
  • 2. Temizyürek, K.(2003)Fen Öğretimi ve Uygulamaları. 82. Nobel Yayın Dağıtım. 1.Baskı. ss.79, Ankara.
  • 3. Novak , J. Gowin, B.(1984)Learning How To Learn. Cambridge Universty Press..ss.4,7.
  • 4. Köksal, M. S(2006) Kavram Öğretimi Ve Çoklu Zekâ Teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi Vol:14, No:2, 473-480 Kastamonu.
  • 5. Büyükkaragöz, S, S. (Ed.) (1998) Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Eğitimin Temelleri). Mikro Yayınları.,. ss.26, Konya.
  • 6. Nasibov, F. Kaçar, A.(2005)Matematik Ve Matematik Eğitimi Hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:13 No:2 339-346,Kastamonu
  • 7. Doğar, Ç. ve Başıbüyük, A.(2005) İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2),347–358.
  • 8. Duatepe, A. (2000) An investigation of the relationship between van Hiele geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters’ Thesis, Middle East Technical University.
  • 9. Fennema, E., Tartre, L. A.(1985) The use of spatial visualization in mathematics by girls and boys. Journal for Research in Mathematics Education, 16 (3), 184-206.
  • 10. Lunneborg, C. E., Lunneborg, P. W. (1984).Contribution of sex-differentiated experiences to spatial and mechanical reasoning abilities. Perceptual and Motor Skills, 59, 107-113.
  • 11. Posner, G.J., Strike, K.A., Hewson, P.W. and Gertzog, W.A., (1982), Accommodation of A Scientific Conception: Toward a Theory Conceptual Change, Science Education, 66, 211-227.

THE THIRD GRADE MATHEMATICS ELEMENTARY STUDENT TEACHERS’ UNDERSTANDING LEVELS OF DEFINITION, AXIOM, AND THEOREM

Yıl 2008, Cilt: 16 Sayı: 2, 495 - 506, 01.10.2008

Öz

The aim of this study is to investigate senior elementary mathematics student teachers’ understanding levels of definition, axiom, proposition, property, theorem, and other concepts related to these essential concepts. For this purpose, mathematics conceptions test was developed α=0.60 and administrated to the senior elementary students at Mathematics Education program at Erzincan University School of Education. As a result, it was found that students have inadequate knowledgeable on these above mentioned concepts and have many misconceptions. When middle and secondary school teachers teach fundamental mathematics concepts which are definition, axiom, proposition, property, theorem, and proof and some concepts related to all these should awareness that students may have misconceptions regarding all these concepts. At the end of the study, it was proposed to the pre-service teacher regarding teaching of the abovementioned concepts.

Kaynakça

  • 1. Ülgen, G. (2001) Kavram Geliştirme. Pegema Yayıncılık. 3. Baskı., ss.109, 117, 136-138, Ankara.
  • 2. Temizyürek, K.(2003)Fen Öğretimi ve Uygulamaları. 82. Nobel Yayın Dağıtım. 1.Baskı. ss.79, Ankara.
  • 3. Novak , J. Gowin, B.(1984)Learning How To Learn. Cambridge Universty Press..ss.4,7.
  • 4. Köksal, M. S(2006) Kavram Öğretimi Ve Çoklu Zekâ Teorisi. Kastamonu Eğitim Dergisi Vol:14, No:2, 473-480 Kastamonu.
  • 5. Büyükkaragöz, S, S. (Ed.) (1998) Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Eğitimin Temelleri). Mikro Yayınları.,. ss.26, Konya.
  • 6. Nasibov, F. Kaçar, A.(2005)Matematik Ve Matematik Eğitimi Hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:13 No:2 339-346,Kastamonu
  • 7. Doğar, Ç. ve Başıbüyük, A.(2005) İlköğretim ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Hava ve İklim Olaylarını Anlama Düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (2),347–358.
  • 8. Duatepe, A. (2000) An investigation of the relationship between van Hiele geometric level of thinking and demographic variables for pre-service elementary school teachers. Unpublished Masters’ Thesis, Middle East Technical University.
  • 9. Fennema, E., Tartre, L. A.(1985) The use of spatial visualization in mathematics by girls and boys. Journal for Research in Mathematics Education, 16 (3), 184-206.
  • 10. Lunneborg, C. E., Lunneborg, P. W. (1984).Contribution of sex-differentiated experiences to spatial and mechanical reasoning abilities. Perceptual and Motor Skills, 59, 107-113.
  • 11. Posner, G.J., Strike, K.A., Hewson, P.W. and Gertzog, W.A., (1982), Accommodation of A Scientific Conception: Toward a Theory Conceptual Change, Science Education, 66, 211-227.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Arif Dane Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dane, A. (2008). İLKÖĞRETİM MATEMATİK 3.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TANIM, AKSİYOM VE TEOREM KAVRAMLARINI ANLAMA DÜZEYLERİ. Kastamonu Education Journal, 16(2), 495-506.

10037