The aim of this inquiry is analyzing perception of last year high school students concerning ethical behavior of their teachers in terms of sex, type of school and efficiency point variables and determining how teacher ethical behaviors is perceived by students. 8 general 441 students , 3 Anatolian 37 students , 2 industrial career 51 students and 2 private 31 students totally with 560 students which is linked to Sivas Ministry of Public Education constitute the working party of the inquiry. In the inquiry, arithmetic mean, standard deviation in analyzing the data, t-test comparing the variables, one way variance analysis ANOVA in three or more grouping are used, in the case of the availability of meaningful differences between groups, in order to determine between which groups those differences are available, Turkey test is applied. In comparing the groups, p
Bu araştırmada, lise son sınıf öğrencilerinin öğretmenlerinin etik davranışlarına ilişkin algılarını cinsiyet, okul türü ve başarı puanı değişkenlerine göre belirlemektir Araştırmanın çalışma gurubunu Sivas İlinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 8 genel 441 öğrenci , 3 Anadolu 37 öğrenci , 2 endüstri meslek 51 öğrenci ve 2 özel 31 öğrenci lise öğrencisi olmak üzere toplam 560 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, değişkenlerin ikili karşılaştırmalarında t testi uygulanmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalarda varyans analizi yapılmış ve p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 16 Sayı: 2 |