The current study aims to investigate the effectiveness of the collaborative teacher and academic supervisor’s mentoring in practicum classes in early childhood education. The study is designed as qualitative research, and an unstructured interview form is used. Twelve pre-service teachers from early childhood education department who participated in the school experience or practice teaching course are samples of the study. The results show that the guiding process is not efficient, especially for classroom management strategy. Additionally, inappropriate feedback of collaborative teachers and academic supervisors do not help to develop pre-service in the profession. In addition, incompatibility between collaborative teachers’ and academic supervisors’ request is a problem for pre-service teachers in the practicum process. The study recommends that collaborative teachers and academic supervisors could participate in a mentoring training program, and the collaborative teachers and academic supervisors could have a meeting before the teaching experience course.
Bu çalışmanın amacı işbirlikçi öğretmenler ile akademik danışmanlarının okul öncesi öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının uygulama derslerindeki mentörlük süreçlerinin etkililiğinin incelenmesidir. Nitel çalışma deseninde tasarlanan bu çalışmanın verileri yapılandırılmamış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Çalışmaya uygulama derslerine devam etmekte olan on iki okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre işbirlikçi öğretmenler ve akademik danışmanların rehberlik süreçleri öğretmen adaylarının özellikle sınıf yönetimi bağlamında yetersiz kalmaktadır. Okul ve üniversite arasındaki uyumsuz çalışmanın da öğretmen adaylarının uygulama derslerindeki verimini olumsuz yönde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca işbirlikçi öğretmen ve akademik danışmanların verdikleri geri dönütlerin çok fazla etkili olmadığı ortaya koyulmuştur. Bu çalışmaya dayanarak işbirlikçi öğretmenler ile akademik danışmanların mentörlük eğitimi almalarının ve uygulama dersleri başlamadan önce bir araya gelerek birbirlerini amaçlardan haberdar etmelerinin uygulama derslerinin daha verimli geçirilmesi için önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 2 |