Testlerin en küçük birimi olan maddeler geliştirilirken bir takım kuralların gözetilmesi ve çeşitli ölçütlerin göz önünde bulundurulması gerekmektedir. Aksi durumda geliştirilen maddelerden oluşturulan ölçme araçlarından elde edilen toplam puanların geçerliği ve güvenirliği sorgula-maya açık hale gelir. Kademeler arası geçişte kullanılan sınavların ise geçerlik ve güvenirlikle-rinin yüksek olması alınan kararların isabetli olmasını sağlayacaktır, bu nedenle bu testlerde yer alan maddelere ilişkin çalışmaların yapılması oldukça önemlidir. Bu çalışma TEOG sistemi kapsamında uygulanan sınavlarda yer alan maddelerin öğrenciler tarafından nasıl algılandı-ğının belirlenmesi ve maddelerin uyarıcı özelliklerinin öğrenci gözünden incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda TEOG’da yer alan 10 madde uzman görüşü temel alınarak seçilmiş ve çoktan seçmeli maddelerde bulunması gereken nitelikler temel alınarak hazırlanan bir form ile bu maddelere ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır. Veriler görüşme yöntemi ile toplanmış ve 55 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Öğrenci görüşleri içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuç olarak maddelerin teknik hatalarının birçoğunun öğrenciler tarafından da tespit edildiği belirlenmiştir. Sisteme ilişkin genel öğrenci görüşleri belirlenmiş ve yeni sistemin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından savunulan avantajlarının gerçekleşmediği belir-lenmiştir.
: öğrenci görüşleri çoktan seçmeli maddeler ortaöğretim geçiş sistemi
While developing the items, which are the basic units of tests, some rules should be followed and various criteria should be taken into consideration. Otherwise, the validity and reliability of the total scores obtained from the scales composed of the developed items will become open to questioning. The high validity and reliability of scores taken from the exams used in the transi-tion of educational stages will ensure that the decisions based on these tests are accurate, so it is very important to conduct studies analyzing the items in these tests. This study was carried out to determine how the items in the exams within the scope of TEOF system are perceived by the students and to examine the stimulating properties of the items through the students’ per-spectives. With this goal, ten items of TEOG were selected and asked students’ ideas about these items. Also the students’ views on TEOG were asked and 55 students attended to the research. The views of students were analyzed with content analysis. Consequently, nearly all of the errors of the items were defined by the students. Also the students’ views of the new sys-tem were defined and it was decided that the proposed advantages of this new system have not appeared.
TEOG multiple choice items the transition system to secondary education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 2 |