Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Library Habits with Living Dimension Learning Tendencies of Teacher Candidates

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1281 - 1295, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3853

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of teacher candidates' habits of library use on lifelong learning tendencies. This survey, conducted in the screening model, was conducted with the participation of a total of 692 teacher candidates. “Lifelong Learning Trends Scale” developed by Coşkun Diker (2009) used information form prepared by researchers to determine the library habits of prospective teachers. In the analysis of obtained data, Kruskal Wallis H-test was used to determine whether the scores of prospective teachers' lifelong learning tendency scale were significantly different according to library habits. Mann-Whitney U-test was used between the two groups to determine statistically significant differences among the Kruskal Wallis H-test results. According to the results obtained, the life-long learning tendencies of the teacher candidates; the frequency of using the library, the number of books they read, and the factors that prevent them from using the library. In the direction of these results, it can be suggested that applications for lifelong learning tendency and high level of library habits in all learning stages can be suggested.

Kaynakça

  • Agaja, J.A. (1992). Childrens use of university of maiduguri staff primary school library. Education Libraries Journal, 35(1), 29.
  • Aksaçlıoğlu, A.G. ve Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 2(1), 3-28.
  • American Library Association (ALA). (1978). Bookreading And Library Usage. A Study Of Habits And Perceptions. New Jersey: Gallup.
  • Arı, E. ve Demir, M. K. (2013). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 116-128.
  • Atik Kara, D. ve Kürüm D. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme kavramına yükledikleri anlam (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri (5-7 Eylül 2007). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Bagnall R.G. (2006). Lifelong learning and the limits of tolerance. International Journal of Lifelong Education, 25(3), 257-269.
  • Bağcı, Ş. E. (2007). Avrupa Birliği ülkelerinde yaşam boyu eğitim politikaları Almanya, Danimarka ve Türkiye üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Bekar, Ü. (2005). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmalarında ailenin Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Belet, S.D. ve Yasar, S. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69-86.
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-126.
  • Budak, Y. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve ilköğretim programlarının hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 693-708.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Candy, P. C. (2003). Lifelong learning and information literacy. Report for U.S national commission on libraries and ınformation Science and National Forum on Information Literacy.
  • Çetinkaya, Ç. S. (2004). Afyon merkezindeki ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Coşkun, E., Nohutçu, A. ve Balcı, A. (2007). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Üzerine, ICANAS, 38(38), 10-15.
  • Coşkun Diker, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, 6, 89-108.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dengiz, A. Ş. ve Yılmaz, B. (2007). 2004 İlköğretim Programı'nda okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. Bilgi Dünyası, 8(2), 203-229.
  • D. P. T. (2006). Dokuzuncu kalkınma planı (2007-2013). Ankara: Başbakanlık Devlet Matbaası HYPERLINK “http://ekutup. dpt. gov. tr/plan9. pdf” http://ekutup. dpt. gov. tr/plan9. pdf “Retrieved from” June, 15, 2018.
  • Doğanay, H. (2001). Halk kütüphanelerinin okuma alışkanlığındaki rolü ve önemi. Türk Kütüphaneciliği 15(1), 40-44.
  • Dökmen, Ü. (1990). Lise ve üniversite öğrencilerinin okuma becerileri, ilgileri, okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları. Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(2), 395-418.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage Publications.
  • Göğüs, B. (1978). Orta dereceli okullarımızda türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Gönen, M., Öncü, E. ve Isıtan, S. (2004). İlköğretim 5. 6.ve 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 164, 8-24.
  • Güneyli, A. (2003). Metin türlerine göre okuduğunu anlama becerisinin sınanması (Türkiye-Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Üniversiteleri üzerinde bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürdal, O. (2000). Yaşam boyu öğrenme etkinliği: Enformasyon okuryazarlığı. Türk Kütüphaneciliği, 14, 176-187.
  • Haseski, H. İ., Şahin, Y.L., Yılmaz, E. ve Erol, O. (2014). Facebook kullanım amaçları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 331-351.
  • Karakuş, C. (2013). Meslek yüksek okulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 26-35.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, H.E. (2010). Avrupa Birliği yaşam boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi politikaları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keleş, Ö. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde kitap okuma alışkanlığının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, H. ve Tuncel, A. Z. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 25-37.
  • Koç, G. (2007). Yaşam boyu öğrenme. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (209-222). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kulich, J. (1982). Lifelong education and the universities: A canadian perspective. International Journal of Lifelong Education, 1(2), 123–142.
  • Kurbanoğlu, S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747.
  • Kurulgan, M. ve Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 237–258.
  • Mavi, H. F. ve Çetin, B. (2009). Beden eğitimi öğretmen adaylarının kitap okumaya ilişkin görüş ve tutumlarının değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri (2.Baskı), Ankara: Öncü Yayınevi.
  • Rausch, A. S. (2003). A case of lifelong in Japan: Objectives cirriculum, accountability and visibility. International of Lifelong Education, 22(5), 518-532.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N. ve Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 166-185.
  • Selvi, K. (2011). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 61-69.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B. ve Kavak, Y. (2006). Yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 201-210.
  • Thompson, J. (2001). Rerooting lifelong learning. Leicester: niace.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (1992). Alışkanlık. Türkçe Sözlük İçinde. İstanbul.
  • Tortop, Ö. (2010). Avrupa Birliği hayat boyu öğrenme temel yeterlik alanları: Türkiye durumu. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uysal, M. (2009). Adult education in developed countries. International Journal of Educational Policies, 3(2), 17-23.
  • Yıldız, A. (2013). Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin dönüşümü: İdealist öğretmenden sınava hazırlayıcı teknisyen öğretmene. Eleştirel Pedagoji Dergisi, 5(27), 43-50.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’daki ilköğretim öğretmenlerinin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 16(4), 441-460.
  • Yılmaz B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.
  • Yılmaz, B. (2009). Çocuklarda okuma kültürünü geliştirmede ebeveyn ve öğretmenin rolü. Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu, 133-140.

Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Kütüphane Alışkanlıklarının İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 3, 1281 - 1295, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3853

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının kütüphane kullanma alışkanlıklarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerindeki etkisinin incelemesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma toplam 692 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Coşkun Diker (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ile öğretmen adaylarının kütüphane alışkanlıklarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği’nden elde edilen puanların kütüphane alışkanlıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal Wallis H-testi kullanılmıştır. Aynı zamanda Kruskal Wallis H-testi sonucunda elde edilen anlamlı farklılıkların istatistiksel açıdan hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla ikili gruplar arasında Mann Whitney U-testinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin; kütüphaneyi kullanma sıklığına, okudukları kitap sayısına, kütüphaneyi kullanmayı engelleyen faktörlere göre değişim gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme eğilimi ile kütüphane alışkanlıklarının tüm öğrenim kademelerinde yüksek düzeye getirilebilmesine yönelik uygulamalar yapılması önerilebilir.

Kaynakça

  • Agaja, J.A. (1992). Childrens use of university of maiduguri staff primary school library. Education Libraries Journal, 35(1), 29.
  • Aksaçlıoğlu, A.G. ve Yılmaz, B. (2007). Öğrencilerin televizyon izlemeleri ve bilgisayar kullanmalarının okuma alışkanlıkları üzerine etkisi. Türk Kütüphaneciliği, 2(1), 3-28.
  • American Library Association (ALA). (1978). Bookreading And Library Usage. A Study Of Habits And Perceptions. New Jersey: Gallup.
  • Arı, E. ve Demir, M. K. (2013). İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 116-128.
  • Atik Kara, D. ve Kürüm D. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme kavramına yükledikleri anlam (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri (5-7 Eylül 2007). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Bagnall R.G. (2006). Lifelong learning and the limits of tolerance. International Journal of Lifelong Education, 25(3), 257-269.
  • Bağcı, Ş. E. (2007). Avrupa Birliği ülkelerinde yaşam boyu eğitim politikaları Almanya, Danimarka ve Türkiye üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Bekar, Ü. (2005). İlköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmalarında ailenin Rolü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Belet, S.D. ve Yasar, S. (2007). Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumlara etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3(1), 69-86.
  • Berberoğlu, B. (2010). Yaşam boyu öğrenme ile bilgi ve iletişim teknolojileri açısından Türkiye’nin Avrupa Birliği’ndeki konumu. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 113-126.
  • Budak, Y. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve ilköğretim programlarının hedeflemesi Gereken İnsan Tipi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 693-708.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Candy, P. C. (2003). Lifelong learning and information literacy. Report for U.S national commission on libraries and ınformation Science and National Forum on Information Literacy.
  • Çetinkaya, Ç. S. (2004). Afyon merkezindeki ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Coşkun, E., Nohutçu, A. ve Balcı, A. (2007). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma İlgi ve Alışkanlıkları Üzerine, ICANAS, 38(38), 10-15.
  • Coşkun Diker, Y. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demiralay, R. ve Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, 6, 89-108.
  • Demirel, Ö. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Dengiz, A. Ş. ve Yılmaz, B. (2007). 2004 İlköğretim Programı'nda okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarına ilişkin öğretmen görüşleri. Bilgi Dünyası, 8(2), 203-229.
  • D. P. T. (2006). Dokuzuncu kalkınma planı (2007-2013). Ankara: Başbakanlık Devlet Matbaası HYPERLINK “http://ekutup. dpt. gov. tr/plan9. pdf” http://ekutup. dpt. gov. tr/plan9. pdf “Retrieved from” June, 15, 2018.
  • Doğanay, H. (2001). Halk kütüphanelerinin okuma alışkanlığındaki rolü ve önemi. Türk Kütüphaneciliği 15(1), 40-44.
  • Dökmen, Ü. (1990). Lise ve üniversite öğrencilerinin okuma becerileri, ilgileri, okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları. Eğitim Bilimleri Dergisi, 23(2), 395-418.
  • Ersoy, A. ve Yılmaz, B. (2009). Yaşam boyu öğrenme ve Türkiye’de halk kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 23(4), 803-834.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage Publications.
  • Göğüs, B. (1978). Orta dereceli okullarımızda türkçe ve yazın eğitimi. Ankara: Gül Yayınevi.
  • Gönen, M., Öncü, E. ve Isıtan, S. (2004). İlköğretim 5. 6.ve 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 164, 8-24.
  • Güneyli, A. (2003). Metin türlerine göre okuduğunu anlama becerisinin sınanması (Türkiye-Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Üniversiteleri üzerinde bir araştırma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gürdal, O. (2000). Yaşam boyu öğrenme etkinliği: Enformasyon okuryazarlığı. Türk Kütüphaneciliği, 14, 176-187.
  • Haseski, H. İ., Şahin, Y.L., Yılmaz, E. ve Erol, O. (2014). Facebook kullanım amaçları ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 331-351.
  • Karakuş, C. (2013). Meslek yüksek okulu öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 26-35.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27. basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kaya, H.E. (2010). Avrupa Birliği yaşam boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi politikaları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Keleş, Ö. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinde kitap okuma alışkanlığının incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kılıç, H. ve Tuncel, A. Z. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 25-37.
  • Koç, G. (2007). Yaşam boyu öğrenme. Özcan Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler içinde (209-222). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kulich, J. (1982). Lifelong education and the universities: A canadian perspective. International Journal of Lifelong Education, 1(2), 123–142.
  • Kurbanoğlu, S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: Kavramsal bir analiz. Türk Kütüphaneciliği, 24(4), 723-747.
  • Kurulgan, M. ve Çekerol, G. S. (2008). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 237–258.
  • Mavi, H. F. ve Çetin, B. (2009). Beden eğitimi öğretmen adaylarının kitap okumaya ilişkin görüş ve tutumlarının değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Odabaş, H., Odabaş, Z. Y. ve Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: Ankara Üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
  • Özbay, M. (2007). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri (2.Baskı), Ankara: Öncü Yayınevi.
  • Rausch, A. S. (2003). A case of lifelong in Japan: Objectives cirriculum, accountability and visibility. International of Lifelong Education, 22(5), 518-532.
  • Saracaloğlu, A.S., Yenice, N. ve Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 166-185.
  • Selvi, K. (2011). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 61-69.
  • Soran, H., Akkoyunlu, B. ve Kavak, Y. (2006). Yaşam boyu öğrenme becerileri ve eğiticilerin eğitimi programı: Hacettepe üniversitesi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 201-210.
  • Thompson, J. (2001). Rerooting lifelong learning. Leicester: niace.
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (1992). Alışkanlık. Türkçe Sözlük İçinde. İstanbul.
  • Tortop, Ö. (2010). Avrupa Birliği hayat boyu öğrenme temel yeterlik alanları: Türkiye durumu. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Uysal, M. (2009). Adult education in developed countries. International Journal of Educational Policies, 3(2), 17-23.
  • Yıldız, A. (2013). Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin dönüşümü: İdealist öğretmenden sınava hazırlayıcı teknisyen öğretmene. Eleştirel Pedagoji Dergisi, 5(27), 43-50.
  • Yılmaz, B. (2002). Ankara’daki ilköğretim öğretmenlerinin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 16(4), 441-460.
  • Yılmaz B. (2004). Öğrencilerin okuma ve kütüphane kullanma alışkanlıklarında ebeveynlerin duyarlılığı. Bilgi Dünyası, 5(2), 115-136.
  • Yılmaz, B. (2009). Çocuklarda okuma kültürünü geliştirmede ebeveyn ve öğretmenin rolü. Çocuk ve Okuma Kültürü Sempozyumu, 133-140.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nilgün Yenice Bu kişi benim

Özden Demircioğlu Faydalıgül

Neslihan Yavaşoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 4 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yenice, N., Demircioğlu Faydalıgül, Ö., & Yavaşoğlu, N. (2020). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri İle Kütüphane Alışkanlıklarının İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1281-1295. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3853

10037