Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Outdoor Education Experience For The Visual Arts Course

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1817 - 1838, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4165

Öz

In this study, the aim is to reveal the application results of the visual arts course performed with Outdoor Education (AHE). In line with this aim, learning process has been observed within the context of visual communication, visual criticism and cultural awareness, which are the main learning areas of visual arts teaching. The research was performed for six weeks in visual arts course with 5th grade middle school students. A total of 21 students, focused on 8 of them, were included in the study. In the study, which is performed through qualitative research design, the findings obtained after the descriptional analysis of the data collected through documents, observations and interviews, have been associated with the field literature and interpreted. Themes obtained within the context of the findings are: visual expression, critical expression and cultural expression. Positive results of the research findings have been found in the level of learning areas. It is believed that the study will contribute to the field by providing an example of an experience-based course to teachers, who want to apply AHE (Outdoor Education), and by providing resources to a new and interesting topic in national literature.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2001). Aktif öğrenme. Tarım Ekonomisi, 6, Sayfa: 52-62.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif öğrenme (13. Baskı). İzmir: Biliş Yayınları.
  • Adkins, C. ve Simmons, B. (2002). Outdoor, experiential, and environmental education: converging or diverging approaches. ERIC Clearinghouse On Rural Education and Small Schools Charleston wv. 06.12.2016 tarihinde www.eric.ed.gov adresinden alınmıştır.
  • Akar, H., Gürgür, H. ve Yahşi, Z. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ataizi, M. ve Şimşek, A. (1999). Temel eğitimde durumlu öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Kurgu Dergisi Sayı: 16, Sayfa: 255
  • Artut, K. (2002). Eğitim Fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için sanat eğitim kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayaydın, A., Vural, D. ve Tuna, S. (2011). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi (2.Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Buyurgan, U. ve Buyurgan S. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2013). Nicel, nitel araştırma deseni ve karma yöntem. (Çev. B. Demir, İ. Erdoğan ve Y. Dede). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde drama teorik temelleri ve uygulama örnekleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dewey, J. (2007). Deneyim ve eğitim. (Çev. Sinan Akıllı). Ankara: Odtü Yayıncılık.
  • Donaldson G. E. and Donaldson, L. E. (1958). Outdoor education: a definition. Journal Of Health, Physical Education and Recreation. 29(May), 17-63.
  • Ford, P. (1981). Principles and practices of outdoor/environmental education. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Ford, P. (1986). Outoor education: definition and philosophy. ED 267941.15.04.2017 tarihinde Http://Eric.Ed.Gov/Erıcdocs/Data/Ericdocs2sql/Content_Storage_01/0000019b/80/2f/ 2d/E6.Pdf adresinden alınmıştır.
  • Gilbertson, K., Bates T. and Mclaughlin T. (2005). Outdoor education:methods and strategies. United States: Library Of Congress Cataloging-İn-Publication Data.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (2. Baskı). (Çev: A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İnan, H. Z. ( 2012). Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar Reggi Emilla yaklaşımı ve proje yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (2015). Düşünmeyi öğrenme ve öğretme. İstanbul: Say Yayınları.
  • İpşiroğlu, Z. (2016). Gelin çocuklar birlikte düşünelim. İzmir: Tudem Yayınları.
  • Kırışoğlu, O. T. ve Stokrocki M. (1997). Ortaöğretim sanat öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Geliştirme Projesi.
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta eğitim görmek-öğrenmek-yaratmak. Ankara: Pegem Akademi
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat bir serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lewis, C. (1975). The administration of educations programs. Dubuque, IO: Kendall Hunt Publishing.
  • M.E.B. (2007). İlköğretim genel müdürlüğü görsel sanatlar dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. S. Turan). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Özden, Y. (2014). Öğrenme ve öğretme (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özen, G. (2010). Maceraya dayalı açık alan eğitimlerinin yönetsel beceriler üzerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özür, N. (2010). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pekşersoy, E. ve Yıldırım, O. (2008). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuzu Kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Devlet Kitapları, Kelebek Matbaacılık.
  • Priest, S. (1986). Redefining outdoor education: a matter of many relationships. Journal Of Environmental Education, 17 (3), 13-15. 126.
  • Quay, J. and Seaman, J. (2013). John Dewey and education outdoors: making sense of the 'education situation' through more than a century of progressive reforms. Netherlands: Sense Publishers.
  • Robbins, A. (2015). Synthesizing the outdoor education literature to create a defination and list of primary objectives. University of Wyoming Wyoming Scholars Respo- sitory. Doctoral Projects, Masters Plan B, and Related Works. 06.12.2016 tarihinde http://repository.uwyo.edu/plan_b/4 adresinden alınmıştır.
  • Ugürol, Y. (1998). Öğrenen sınıfta öğretmen - öğrenci davranışları.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Issn 1300-4832. Cilt: 4.
  • Yazıcı, S. (2005). Yaşayarak öğrenme ve açık alan eğitimleri. HR Dergi Human Resources- İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Haziran 2005.Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yurdakul, I., Çolak, C. ve Yaman, N. (2016). Nitel veri analizinde adım adım Nvivo Kullanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Görsel Sanatlar Dersi İçin Açık Havada Eğitim Deneyimi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1817 - 1838, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4165

Öz

Bu araştırmada, Açık Havada Eğitim (AHE) ile gerçekleştirilen Görsel Sanatlar Dersi’nin uygulama sonuçlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Belirtilen amaç doğrultusunda görsel sanatlar öğretiminin temel öğrenme alanları olan görsel iletişim, görsel eleştiri ve kültürel bilinç bağlamında öğrenme süreci gözlemlenmiştir. Araştırma ortaokul 5. sınıf öğrencileri ile görsel sanatlar dersinde altı hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında sekizi odak olmak üzere toplam 21 öğrenci yer almıştır. Nitel araştırma deseni ile çalışılan araştırmada; doküman, gözlem ve görüşme yoluyla toplanan verilerin betimsel analizi sonrasında elde edilen bulgular alanyazın ile ilişkilendirilerek yorumlanmıştır. Araştırmanın bulguları kapsamında elde edilen temalar: Görsel ifade, eleştirel ifade ve kültürel ifade olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda elde edilen sonuçlara göre Görsel Sanatlar Dersi’nin açık havada eğitim etkinlikleri ile uygulanması sonucunda öğrenme alanları düzeyinde olumlu yansımaları tespit edilmiştir. AHE’yi uygulamak isteyen öğretmenlere deneyime dayalı bir ders örneği sunarak alana katkı sunacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. Ü. (2001). Aktif öğrenme. Tarım Ekonomisi, 6, Sayfa: 52-62.
  • Açıkgöz, K. Ü. (2014). Aktif öğrenme (13. Baskı). İzmir: Biliş Yayınları.
  • Adkins, C. ve Simmons, B. (2002). Outdoor, experiential, and environmental education: converging or diverging approaches. ERIC Clearinghouse On Rural Education and Small Schools Charleston wv. 06.12.2016 tarihinde www.eric.ed.gov adresinden alınmıştır.
  • Akar, H., Gürgür, H. ve Yahşi, Z. (2016). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ataizi, M. ve Şimşek, A. (1999). Temel eğitimde durumlu öğrenme ortamlarının düzenlenmesi. Kurgu Dergisi Sayı: 16, Sayfa: 255
  • Artut, K. (2002). Eğitim Fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için sanat eğitim kuramları ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ayaydın, A., Vural, D. ve Tuna, S. (2011). Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi (2.Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Buyurgan, U. ve Buyurgan S. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2013). Nicel, nitel araştırma deseni ve karma yöntem. (Çev. B. Demir, İ. Erdoğan ve Y. Dede). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çalışkan, N. ve Karadağ, E. (2014). Eğitimde drama teorik temelleri ve uygulama örnekleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dewey, J. (2007). Deneyim ve eğitim. (Çev. Sinan Akıllı). Ankara: Odtü Yayıncılık.
  • Donaldson G. E. and Donaldson, L. E. (1958). Outdoor education: a definition. Journal Of Health, Physical Education and Recreation. 29(May), 17-63.
  • Ford, P. (1981). Principles and practices of outdoor/environmental education. New York, NY: John Wiley & Sons.
  • Ford, P. (1986). Outoor education: definition and philosophy. ED 267941.15.04.2017 tarihinde Http://Eric.Ed.Gov/Erıcdocs/Data/Ericdocs2sql/Content_Storage_01/0000019b/80/2f/ 2d/E6.Pdf adresinden alınmıştır.
  • Gilbertson, K., Bates T. and Mclaughlin T. (2005). Outdoor education:methods and strategies. United States: Library Of Congress Cataloging-İn-Publication Data.
  • Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş. (2. Baskı). (Çev: A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İnan, H. Z. ( 2012). Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar Reggi Emilla yaklaşımı ve proje yaklaşımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • İpşiroğlu, Z. (2015). Düşünmeyi öğrenme ve öğretme. İstanbul: Say Yayınları.
  • İpşiroğlu, Z. (2016). Gelin çocuklar birlikte düşünelim. İzmir: Tudem Yayınları.
  • Kırışoğlu, O. T. ve Stokrocki M. (1997). Ortaöğretim sanat öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Geliştirme Projesi.
  • Kırışoğlu, O. T. (2005). Sanatta eğitim görmek-öğrenmek-yaratmak. Ankara: Pegem Akademi
  • Kırışoğlu, O.T. (2014). Sanat bir serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • Lewis, C. (1975). The administration of educations programs. Dubuque, IO: Kendall Hunt Publishing.
  • M.E.B. (2007). İlköğretim genel müdürlüğü görsel sanatlar dersi (1-8. Sınıflar) öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber.(Çev. S. Turan). Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Özden, Y. (2014). Öğrenme ve öğretme (12. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özen, G. (2010). Maceraya dayalı açık alan eğitimlerinin yönetsel beceriler üzerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi), Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Özür, N. (2010). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pekşersoy, E. ve Yıldırım, O. (2008). İlköğretim Görsel Sanatlar Dersi 1-8. Sınıflar Öğretmen Kılavuzu Kitabı. (1. Baskı). İstanbul: Devlet Kitapları, Kelebek Matbaacılık.
  • Priest, S. (1986). Redefining outdoor education: a matter of many relationships. Journal Of Environmental Education, 17 (3), 13-15. 126.
  • Quay, J. and Seaman, J. (2013). John Dewey and education outdoors: making sense of the 'education situation' through more than a century of progressive reforms. Netherlands: Sense Publishers.
  • Robbins, A. (2015). Synthesizing the outdoor education literature to create a defination and list of primary objectives. University of Wyoming Wyoming Scholars Respo- sitory. Doctoral Projects, Masters Plan B, and Related Works. 06.12.2016 tarihinde http://repository.uwyo.edu/plan_b/4 adresinden alınmıştır.
  • Ugürol, Y. (1998). Öğrenen sınıfta öğretmen - öğrenci davranışları.Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Issn 1300-4832. Cilt: 4.
  • Yazıcı, S. (2005). Yaşayarak öğrenme ve açık alan eğitimleri. HR Dergi Human Resources- İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Haziran 2005.Yavuzer, H. (2000). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yurdakul, I., Çolak, C. ve Yaman, N. (2016). Nitel veri analizinde adım adım Nvivo Kullanımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ceylan Sebik Bu kişi benim

Ayşe Dilek Kıratlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 16 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sebik, C., & Kıratlı, A. D. (2020). Görsel Sanatlar Dersi İçin Açık Havada Eğitim Deneyimi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1817-1838. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4165