Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Augmented Reality in 4th Grade Turkish Lesson: Effect on Achievement and Motivation

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1668 - 1679, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4003

Öz

The aim of this study is determine the effect of the augmented reality on the elementary school 4th grade students’ achievement in the use of punctuation marks and their motivation towards the teaching material. The pretest-posttest control group quasi-experimental design was utilized. In this study were used the augmented reality punctuation marks cards developed by the researcher. The sampling of the study is composed of 87 students who study at 4th grade in a primary school in Aydın during 2017-2018 academic years. The activities were carried out for 3 weeks. The tasks of the punctuation marks are explained in the three groups using the same presentation material prepared in the MS PowerPoint program. In experiment 1, in addition to this presentation, cards with pictures of punctuation marks were used, and an augmented reality material consisting of animations was used to animate the images on these cards via a tablet computer. In Experiment 2 group, the animations used in augmented reality material were added as video and watched on the intelligent board. In the control group, only the PowerPoint presentation was used. As data collection tools, academic achievement test and Instructional Materials Motivation Survey applied to all group as pre-test and post-test. Data were analyzed by quantitative data analysis techniques such as t-test, one way ANOVA, Kruskal-Wallis Test and Wilcoxon Signed-Rank Test. As a result of the research, it was seen that there was no significant difference between the achievement and motivation levels of the experimental groups and the control group, although there were significant differences between the pretests and posttests of the groups themselves.

Kaynakça

  • Abdüsselam M. S. ve Karal, H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181.
  • Abdüsselam, M. S. (2016). Artırılmış gerçeklik tarayıcıları. A. İşman, F. Odabaşı ve B. Akkoyunlu (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2016 içinde (2. Bölüm, ss. 19-36). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Abdüsselam, M. S. ve Sevencan, O. (2014). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(1), 59–74.
  • Akçayır M. ve Akçayır G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: a systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1–11.
  • Akçayır, M. (2016). Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akpur, U. (2017). Predictive and explanatory relationship model between procrastination, motivation, anxiety and academic achievement. Eurasian Journal of Educational Research, 69, 221-240.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality. PRESENCE: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.
  • Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., & Kinshuk. (2018). Insights ınto the factors ınfluencing student motivation in augmented reality learning experiences in vocational education and training. Front Psychol., 9, 1486.
  • Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Kinshuk, & Graf, S. (2015). Mobile Augmented Reality in vocational education and training. Procedia Computer Science, 75, 49-58.
  • Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bal, E. ve Bicen, H. (2016). Computer hardware course application through augmented reality and QR code ıntegration: achievement levels and views of students. Procedia Computer Science, 102, 267 – 272.
  • Batur, Z., Akar, C., Tufan, B. S. ve Topbaşoğlu, N. (2016).İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerisi. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 2(1), 46-60.
  • Baysan, E. ve Uluyol, Ç. (2016). Arttırılmış gerçeklik kitabının (AG-kitap) öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve eğitim ortamlarında kullanımı hakkında öğrenci görüşleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 7(14), 55-78.
  • Boonbrahm, S., Kaewrat, C. & Boonbrahm, P. (2015). Using augmented reality technology in assisting English learning for primary school students. Learning and Collaboration Technologies (pp. 24-32). Springer International Publishing.
  • Brizuela, B. M., & Cayton, G. A. (2008). The roles of punctuation marks while learning about written numbers. Educational Studies in Mathematics-Springer, 68(3), 209-225.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Chang, Y.-J., Chen, C.-H., Huang, W. T., & Huang, W. S. (2011). Investigating students' perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of English learning using augmented reality. Paper presented at the Multimedia and Expo (ICME), 2011 IEEE International Conference on.
  • Chiang, T.-H.-C., Yang, S.-J.-H., & Hwang, G.-J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to ımprove students’ learning achievements and motivations in natural science ınquiry activities. Educational Technology & Society, 17(4), 352–365.
  • Clark, R.E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42(2), 21-29.
  • Çakır, R., Solak, E. ve Tan, S. S. (2015). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • Çetin, A. (2013). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Akkoyunlu B. ve Atanur Baskan, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yaklaşımları ve görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education . 6(3),399-417.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. ve Yağcı, E. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (1. Bölüm, ss. 1-25) (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde E-Öyküleme Kullanımı ve Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dick, W., Carey, L. & Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon.
  • Diegmann, P., Schmidt-Kraepelin, M., Van den Eynden, S. & Basten, D. (2015): Benefits of augmented reality in educational environments - a systematic literature review. Wirtschaftsinformatik Proceedings, 2015, 103.
  • Dinçer, S. ve Doğanay, A. (2016). Öğretim materyali’ne ilişkin motivasyon ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe uyarlama çalışması. İlköğretim Online, 15(4), 1131-1148.
  • Di-Serio, A., Ibáñez, M.B. & Delgado-Kloos, C. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
  • Doğan, B. (2007). Implementation of Digital Storytelling in the Classroom by Teachers Trained in a Digital Storytelling Workshop. Doktora Tezi, University of Houston.
  • Doğan, Ö. (2016). Artırılmış Gerçeklik ile Desteklenmiş Materyallerin Kelime Öğrenimi ve Akılda Kalıcılığı Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Eccles, J. S., Wigfield, A. & Schiefele, U. (1998). Motivation to succeed. In N. Eisenberg (Ed.), Handbook of Child Psychology: Social, Emotional, and Personality Development (5th ed., pp. 1017–1095). New York: Wiley.
  • Erbaş, Ç. (2016). Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonuna Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Erbaş, Ç. Ve Demirer, V. (2015). Eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, B. Akkoyunlu ,A. İşman ve F. Odabaşı (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015 içinde (7. Bölüm, ss. 131-148). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Ersoy, H., Duman, E. ve Öncü, S. (2016). Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5(1), 39-44.
  • Gecü-Parmaksız, Z. (2017). Augmented Reality Activities for Children: A Comparative Analysis on Understanding Geometric Shapesand Improving Spatial Skills. Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gün, E. (2014). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneri, E. E. (2004). Ortaöğretimde (1.-3. Sınıflar) Noktalama İşaretlerinin Kullanımında Bilgi-Beceri Oranlarının Tespiti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Hamzadayı, E. ve Çetinkaya, G. (2013). Dikte uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 133-143.
  • Huizenga, J., Admiraal, W., Akkerman, S., & Dam, G. T. (2009). Mobile game-based learning in secondary education: engagement, motivation and learning in a mobile city game. Journal of Computer Assisted Learning, 25(4), 332-344.
  • Hwang, G-J., Wu, P-H., Chen, C-C. & Tu, N-T. (2016) Effects of an augmented reality-based educational game on students' learning achievements and attitudes in real- world observations. Interactive Learning Environments, 24(8), 1895-1906.
  • Ibáñez, M-B., Di-Serio, A., Villarán-Molina, D., & Delgado-Kloos, C. (2015). Augmented reality-based simulators as discovery learning tools: An empirical study. IEEE Transactions on Education, 58(3), 208-213.
  • İbili, E. (2013). Geometri Dersi İçin Artırılmış Gerçeklik Materyallerinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İbili, E. ve Şahin, S. (2013). Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3d geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13, 1-8.
  • İbili, E. ve Şahin, S. (2015). Geometri öğretiminde artırılmış gerçeklik kullanımının öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarına ve bilgisayar öz-yeterlilik algılarına etkisinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 332-350.
  • Kahraman, Ö. (2013). Dijital Hikâyecilik Metoduyla Hazırlanan Öğretim Materyallerinin Öğrenme Döngüsü Giriş Aşamasında Kullanılmasının Fizik Dersi Başarısı ve Motivasyonu Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kaplan, I. (2016). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmadaki Yeterlilikleri Üzerine Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keller, J.M. (2010). Motivational design for learning and performance: The ARCS model approach. New York, NY: Springer.
  • Keller, J.M. & Kopp, T.W. (1987). An application of the ARCS model of motivational design, In C.M. Reigeluth, Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale, Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Korucu, A. T., Gençtürk, T. ve Sezer, C. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. 18. Akademik Bilişim Kongresi, Aydın, Türkiye.
  • Kozma, R.B. (1994). Will media influence learning? Reframing the debate. Educational Technology Research and Development, 42(2), 7-19.
  • Kula, S., Budak, Y. ve Taşdemir, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama kurallarını öğrenme düzeyi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 58-80.
  • Kutlu, H. ve Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
  • Küçük, S. (2015). Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğreniminin Tıp Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Bilişsel Yüklerine Etkisi ve Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. ve Göktaş, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393-474.
  • Lin, H. C. K., Chen, M. C. & Chang, C. K. (2015). Assessing the effectiveness of learning solid geometry by using an augmented reality-assisted learning system. Interactive Learning Environments, 23(6), 799-810.
  • Martín-Gutierrez, J.M.; Fernandez, M.D. (2014). Applying augmented reality in engineering education to improve academic performance & student motivation. International Journal of Engineering Education, 30(3), 625–635.
  • Merlin, R. (2003). Students’ Motivation to Learn: Considerations for Elementary Teachers. Williamsburg, VA: College of William & Mary.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Nincarean, D., Ali, M. B., Halim, N. D. A. & Rahman, M. H. A. (2013). Mobile Augmented Reality: The potential for education. Procedia – Social and Behavioral Sciences 103, 657-664
  • Özarslan, Y. (2013). Genişletilmiş Gerçeklik ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Materyallerinin Öğrenen Başarısı ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özkara, Y. ve İzci, G. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 2(2), 1-9.
  • Radu I. (2014). Augmented reality in education: A meta-review and cross-media analysis. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1533-1543.
  • Sayımer, İ. ve Küçüksaraç, B. (2015). Yeni teknolojilerin üniversite eğitimine katkısı: iletişim fakültesi öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1536-1554.
  • Schmalstieg, D., & Wagner, D. (2007). experiences with handheld augmented reality. 6th IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality, Japan 1-13.
  • Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme ortamlarında yeni bir araç. Bir eğitlence uygulaması olarak artırılmış gerçeklik. A. İşman, F. Odabaşı Ve B. Akkoyunlu (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2016 içinde (25. Bölüm, ss. 417-438). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Şahin, D. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Yapılan Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Başarılarına ve Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Taşkıran, A., Koral, E. ve Bozkurt, A. (2015). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil eğitiminde kullanılması. 15. Akademik Bilişim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 4-6 Şubat 2015.
  • Topuz, A. (2008). Uşak İli Sivaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmada Bilgi-Beceri Düzeylerinin Tespiti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Tosik Gün, E., ve Atasoy, B. (2017). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilköğretim öğrencilerinin uzamsal yeteneklerine ve akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 31-51.
  • Türk Dil Kurumu (2012). Yazım Kılavuzu. (27. Baskı). Anakara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uluyol, Ç. ve Eryılmaz, S. (2014). Artırılmış gerçeklik öğrenmeye ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. GEFAD / GUJGEF, 34(3), 403-413.
  • Yılmaz, Ö. ve Sanalan, V. A. (2015). Fen öğretiminde katılımlı ve motive edici sınıf ortamı: mobil teknoloji kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 37-50.
  • Yılmaz, R. M. (2014). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisiyle 3 Boyutlu Hikâye Canlandırmanın Hikâye Kurgulama Becerisine ve Yaratıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, R. M. (2016). Educational magic toys developed with augmented reality technology for early childhood education. Computers in Human Behavior, 54, 240-248.
  • Yılmaz, Z. A. ve Batdı, V. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimle bütünleştirilmesinin meta-analitik ve tematik karşılaştırmalı analizi. Eğitim ve Bilim, 41 (188), 273-289.
  • Yuen, S., Yaoyuneyong, G. & Johnson, E. (2011). Augmented reality: An overview and five directions for AR in education. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 119-140.
  • Zusho, A., Pintrich, P. R., & Coppola, B. (2003). Skill and will: The role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. International Journal of Science Education, 25(9), 1081-1094.

İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması: Başarı ve Motivasyona Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 28 Sayı: 4, 1668 - 1679, 20.07.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.4003

Öz

Bu araştırmada, ilkokul 4. sınıf Türkçe dersi noktalama işaretlerinin öğretiminde kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamasının, öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma başarılarına ve öğretim materyaline yönelik motivasyonlarına etkisinin olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 öğretim yılında Aydın ilinde bir ilkokulda öğrenim gören toplam 87 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın üç hafta süren uygulama sürecinde noktalama işaretlerinin görevleri 29’ar öğrenciden oluşan üç grupta da MS PowerPoint programında hazırlanan aynı sunu materyali kullanılarak anlatılmıştır. Ancak deney 1 grubunda bu sunuya ek olarak noktalama işaretlerinin resimlerinin yer aldığı kartlar ve bu kartlardaki görsellerin tablet bilgisayar aracılığı ile canlanmasını sağlayan animasyonlardan oluşan bir artırılmış gerçeklik materyali kullanılmıştır. Deney 2 grubunda ise sunuya artırılmış gerçeklik materyalinde kullanılan animasyonlar video olarak eklenmiş ve akıllı tahta üzerinden öğrencilere izletilmiştir. Kontrol grubunda ise yalnızca PowerPoint sunusu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Noktalama İşaretleri Başarı Testi ve Öğretim Materyaline İlişkin Motivasyon Ölçeği bütün gruplara öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Veriler t Testi, tek faktörlü ANOVA, Kruskal-Wallis Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi gibi nicel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda grupların kendi içerisinde öntestleri ile sontestleri arasında anlamlı farklar olmasına rağmen deney grupları ile kontrol grubunun başarı ve motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Abdüsselam M. S. ve Karal, H. (2012). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170-181.
  • Abdüsselam, M. S. (2016). Artırılmış gerçeklik tarayıcıları. A. İşman, F. Odabaşı ve B. Akkoyunlu (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2016 içinde (2. Bölüm, ss. 19-36). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Abdüsselam, M. S. ve Sevencan, O. (2014). Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının kullanımlarına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: 11. sınıf manyetizma konusu örneği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(1), 59–74.
  • Akçayır M. ve Akçayır G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: a systematic review of the literature. Educational Research Review, 20, 1–11.
  • Akçayır, M. (2016). Fen laboratuvarında artırılmış gerçeklik uygulamalarının üniversite öğrencilerinin laboratuvar becerilerine, tutumlarına ve görev yüklerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin internet kullanımı ve bu konudaki öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Akpur, U. (2017). Predictive and explanatory relationship model between procrastination, motivation, anxiety and academic achievement. Eurasian Journal of Educational Research, 69, 221-240.
  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki öğretmen eğitimi üzerine bir söylem: nitelik mi, nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 36-38.
  • Azuma, R. T. (1997). A Survey of Augmented Reality. PRESENCE: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355-385.
  • Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., & Kinshuk. (2018). Insights ınto the factors ınfluencing student motivation in augmented reality learning experiences in vocational education and training. Front Psychol., 9, 1486.
  • Bacca, J., Baldiris, S., Fabregat, R., Kinshuk, & Graf, S. (2015). Mobile Augmented Reality in vocational education and training. Procedia Computer Science, 75, 49-58.
  • Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bal, E. ve Bicen, H. (2016). Computer hardware course application through augmented reality and QR code ıntegration: achievement levels and views of students. Procedia Computer Science, 102, 267 – 272.
  • Batur, Z., Akar, C., Tufan, B. S. ve Topbaşoğlu, N. (2016).İlkokul ikinci sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma becerisi. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 2(1), 46-60.
  • Baysan, E. ve Uluyol, Ç. (2016). Arttırılmış gerçeklik kitabının (AG-kitap) öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ve eğitim ortamlarında kullanımı hakkında öğrenci görüşleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi, 7(14), 55-78.
  • Boonbrahm, S., Kaewrat, C. & Boonbrahm, P. (2015). Using augmented reality technology in assisting English learning for primary school students. Learning and Collaboration Technologies (pp. 24-32). Springer International Publishing.
  • Brizuela, B. M., & Cayton, G. A. (2008). The roles of punctuation marks while learning about written numbers. Educational Studies in Mathematics-Springer, 68(3), 209-225.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (1. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Chang, Y.-J., Chen, C.-H., Huang, W. T., & Huang, W. S. (2011). Investigating students' perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of English learning using augmented reality. Paper presented at the Multimedia and Expo (ICME), 2011 IEEE International Conference on.
  • Chiang, T.-H.-C., Yang, S.-J.-H., & Hwang, G.-J. (2014). An augmented reality-based mobile learning system to ımprove students’ learning achievements and motivations in natural science ınquiry activities. Educational Technology & Society, 17(4), 352–365.
  • Clark, R.E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42(2), 21-29.
  • Çakır, R., Solak, E. ve Tan, S. S. (2015). Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile İngilizce kelime öğretiminin öğrenci performansına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 45-58.
  • Çetin, A. (2013). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Düzeyleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Akkoyunlu B. ve Atanur Baskan, G. (2015). Öğretmen ve yöneticilerin etkileşimli tahta ve tablet bilgisayar kullanımına yönelik yaklaşımları ve görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education . 6(3),399-417.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. S. ve Yağcı, E. (2004). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (1. Bölüm, ss. 1-25) (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirer, V. (2013). İlköğretimde E-Öyküleme Kullanımı ve Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Dick, W., Carey, L. & Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston, MA: Pearson/Allyn and Bacon.
  • Diegmann, P., Schmidt-Kraepelin, M., Van den Eynden, S. & Basten, D. (2015): Benefits of augmented reality in educational environments - a systematic literature review. Wirtschaftsinformatik Proceedings, 2015, 103.
  • Dinçer, S. ve Doğanay, A. (2016). Öğretim materyali’ne ilişkin motivasyon ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe uyarlama çalışması. İlköğretim Online, 15(4), 1131-1148.
  • Di-Serio, A., Ibáñez, M.B. & Delgado-Kloos, C. (2013). Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course. Computers & Education, 68, 586-596.
  • Doğan, B. (2007). Implementation of Digital Storytelling in the Classroom by Teachers Trained in a Digital Storytelling Workshop. Doktora Tezi, University of Houston.
  • Doğan, Ö. (2016). Artırılmış Gerçeklik ile Desteklenmiş Materyallerin Kelime Öğrenimi ve Akılda Kalıcılığı Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Eccles, J. S., Wigfield, A. & Schiefele, U. (1998). Motivation to succeed. In N. Eisenberg (Ed.), Handbook of Child Psychology: Social, Emotional, and Personality Development (5th ed., pp. 1017–1095). New York: Wiley.
  • Erbaş, Ç. (2016). Mobil Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonuna Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Erbaş, Ç. Ve Demirer, V. (2015). Eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, B. Akkoyunlu ,A. İşman ve F. Odabaşı (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2015 içinde (7. Bölüm, ss. 131-148). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Ersoy, H., Duman, E. ve Öncü, S. (2016). Artırılmış gerçeklik ile motivasyon ve başarı: deneysel bir çalışma. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 5(1), 39-44.
  • Gecü-Parmaksız, Z. (2017). Augmented Reality Activities for Children: A Comparative Analysis on Understanding Geometric Shapesand Improving Spatial Skills. Yayımlanmamış Doktora Lisans Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gün, E. (2014). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneri, E. E. (2004). Ortaöğretimde (1.-3. Sınıflar) Noktalama İşaretlerinin Kullanımında Bilgi-Beceri Oranlarının Tespiti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Hamzadayı, E. ve Çetinkaya, G. (2013). Dikte uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını uygulama becerilerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 133-143.
  • Huizenga, J., Admiraal, W., Akkerman, S., & Dam, G. T. (2009). Mobile game-based learning in secondary education: engagement, motivation and learning in a mobile city game. Journal of Computer Assisted Learning, 25(4), 332-344.
  • Hwang, G-J., Wu, P-H., Chen, C-C. & Tu, N-T. (2016) Effects of an augmented reality-based educational game on students' learning achievements and attitudes in real- world observations. Interactive Learning Environments, 24(8), 1895-1906.
  • Ibáñez, M-B., Di-Serio, A., Villarán-Molina, D., & Delgado-Kloos, C. (2015). Augmented reality-based simulators as discovery learning tools: An empirical study. IEEE Transactions on Education, 58(3), 208-213.
  • İbili, E. (2013). Geometri Dersi İçin Artırılmış Gerçeklik Materyallerinin Geliştirilmesi, Uygulanması ve Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • İbili, E. ve Şahin, S. (2013). Artırılmış gerçeklik ile interaktif 3d geometri kitabı yazılımın tasarımı ve geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 13, 1-8.
  • İbili, E. ve Şahin, S. (2015). Geometri öğretiminde artırılmış gerçeklik kullanımının öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarına ve bilgisayar öz-yeterlilik algılarına etkisinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 332-350.
  • Kahraman, Ö. (2013). Dijital Hikâyecilik Metoduyla Hazırlanan Öğretim Materyallerinin Öğrenme Döngüsü Giriş Aşamasında Kullanılmasının Fizik Dersi Başarısı ve Motivasyonu Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kaplan, I. (2016). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmadaki Yeterlilikleri Üzerine Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Keller, J.M. (2010). Motivational design for learning and performance: The ARCS model approach. New York, NY: Springer.
  • Keller, J.M. & Kopp, T.W. (1987). An application of the ARCS model of motivational design, In C.M. Reigeluth, Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Hillsdale, Lawrance Erlbaum Associates, USA.
  • Korucu, A. T., Gençtürk, T. ve Sezer, C. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrenci başarı ve tutumlarına etkisi. 18. Akademik Bilişim Kongresi, Aydın, Türkiye.
  • Kozma, R.B. (1994). Will media influence learning? Reframing the debate. Educational Technology Research and Development, 42(2), 7-19.
  • Kula, S., Budak, Y. ve Taşdemir, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin noktalama kurallarını öğrenme düzeyi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 6(18), 58-80.
  • Kutlu, H. ve Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
  • Küçük, S. (2015). Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğreniminin Tıp Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile Bilişsel Yüklerine Etkisi ve Öğrencilerin Uygulamaya Yönelik Görüşleri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Küçük, S., Yılmaz, R. ve Göktaş, Y. (2014). İngilizce öğreniminde artırılmış gerçeklik: öğrencilerin başarı, tutum ve bilişsel yük düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 39(176), 393-474.
  • Lin, H. C. K., Chen, M. C. & Chang, C. K. (2015). Assessing the effectiveness of learning solid geometry by using an augmented reality-assisted learning system. Interactive Learning Environments, 23(6), 799-810.
  • Martín-Gutierrez, J.M.; Fernandez, M.D. (2014). Applying augmented reality in engineering education to improve academic performance & student motivation. International Journal of Engineering Education, 30(3), 625–635.
  • Merlin, R. (2003). Students’ Motivation to Learn: Considerations for Elementary Teachers. Williamsburg, VA: College of William & Mary.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2015). Türkçe Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Nincarean, D., Ali, M. B., Halim, N. D. A. & Rahman, M. H. A. (2013). Mobile Augmented Reality: The potential for education. Procedia – Social and Behavioral Sciences 103, 657-664
  • Özarslan, Y. (2013). Genişletilmiş Gerçeklik ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Materyallerinin Öğrenen Başarısı ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özkara, Y. ve İzci, G. (2013). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 2(2), 1-9.
  • Radu I. (2014). Augmented reality in education: A meta-review and cross-media analysis. Personal and Ubiquitous Computing, 18(6), 1533-1543.
  • Sayımer, İ. ve Küçüksaraç, B. (2015). Yeni teknolojilerin üniversite eğitimine katkısı: iletişim fakültesi öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına ilişkin görüşleri. International Journal of Human Sciences, 12(2), 1536-1554.
  • Schmalstieg, D., & Wagner, D. (2007). experiences with handheld augmented reality. 6th IEEE and ACM International Symposium on Mixed and Augmented Reality, Japan 1-13.
  • Sırakaya, M. (2015). Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarıları, Kavram Yanılgıları ve Derse Katılımlarına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Öğrenme ortamlarında yeni bir araç. Bir eğitlence uygulaması olarak artırılmış gerçeklik. A. İşman, F. Odabaşı Ve B. Akkoyunlu (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2016 içinde (25. Bölüm, ss. 417-438). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Şahin, D. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Yapılan Fen Öğretiminin Ortaokul Öğrencilerinin Başarılarına ve Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Taşkıran, A., Koral, E. ve Bozkurt, A. (2015). Artırılmış gerçeklik uygulamasının yabancı dil eğitiminde kullanılması. 15. Akademik Bilişim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. 4-6 Şubat 2015.
  • Topuz, A. (2008). Uşak İli Sivaslı İlçesi 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Noktalama İşaretlerini Kullanmada Bilgi-Beceri Düzeylerinin Tespiti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Tosik Gün, E., ve Atasoy, B. (2017). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının ilköğretim öğrencilerinin uzamsal yeteneklerine ve akademik başarılarına etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(191), 31-51.
  • Türk Dil Kurumu (2012). Yazım Kılavuzu. (27. Baskı). Anakara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Uluyol, Ç. ve Eryılmaz, S. (2014). Artırılmış gerçeklik öğrenmeye ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. GEFAD / GUJGEF, 34(3), 403-413.
  • Yılmaz, Ö. ve Sanalan, V. A. (2015). Fen öğretiminde katılımlı ve motive edici sınıf ortamı: mobil teknoloji kullanımı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 37-50.
  • Yılmaz, R. M. (2014). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisiyle 3 Boyutlu Hikâye Canlandırmanın Hikâye Kurgulama Becerisine ve Yaratıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yılmaz, R. M. (2016). Educational magic toys developed with augmented reality technology for early childhood education. Computers in Human Behavior, 54, 240-248.
  • Yılmaz, Z. A. ve Batdı, V. (2016). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının eğitimle bütünleştirilmesinin meta-analitik ve tematik karşılaştırmalı analizi. Eğitim ve Bilim, 41 (188), 273-289.
  • Yuen, S., Yaoyuneyong, G. & Johnson, E. (2011). Augmented reality: An overview and five directions for AR in education. Journal of Educational Technology Development and Exchange, 4(1), 119-140.
  • Zusho, A., Pintrich, P. R., & Coppola, B. (2003). Skill and will: The role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. International Journal of Science Education, 25(9), 1081-1094.
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Firdevs Özbek Bu kişi benim

Şerife Ak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 20 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Özbek, F., & Ak, Ş. (2020). İlkokul 4. Sınıf Türkçe Dersinde Artırılmış Gerçeklik Uygulaması: Başarı ve Motivasyona Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(4), 1668-1679. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4003