Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının görüşlerine göre medyaya yansıyan haberler üzerinden eğitim sistemimizin sorunlarının ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülen bu çalışma için hazırlanan yarı yapılandırılmış form, 168 öğretmen adayına uygulanmış, 152 öğretmen adayından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. İçerik analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok ifade ettiği soruna ait ana temanın eğitimde şiddet olduğu, bunu sırasıyla eğitim politikaları ile ilgili sorunlar, öğretmenlik mesleği ile ilgili sorunlar, 2023 eğitim vizyonu kapsamında yapılacak değişikliklere yönelik sorunlar, eğitimde fırsat eşitsizliği ile ilgili sorunlar, yükseköğretimle ilgili sorunlar, öğretim programları ile ilgili sorunlar, kişisel tercihlere saygı göstermede yaşanan sorunlar ve diğer sorunların takip ettiği görülmüştür. Öğretmen adayları tarafından en çok ifade edilen çözüm önerilerine ilişkin ana temanın ise eğitim politikalarının geliştirilmesi olduğu ve bunu sırasıyla toplumsal bilinç kazandırılması, istihdam politikalarının geliştirilmesi, eğitim programlarının güncellenmesi, güvenlik, etkili eğitim yönetimi, öğretmen faktörü, aile faktörü ve demokratik eğitimin takip ettiği belirlenmiştir.
Türk eğitim sistemi sorunlar öğretmen adayları medya çözüm önerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 6 |