Son yıllarda, uluslararası öğrencilerin sayıları dünya çapında giderek artmaktadır, bu sebeple de uluslararası öğrencilerin kültürlenme süreçleri ve üniversiteye uyumları konusunda yaşadıkları sıkıntıların anlaşılması önemlidir. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin uluslararası öğrencilerin üniversiteye uyum gereksinimlerine yönelik yaklaşımları farklı olabilir. Ancak ülkelerin kalkınma durumuna bakılmaksızın, üniversitelerin uluslararası öğrencileri kabul ettikleri göz önüne alındığında, üniversiteye kabul edilen bu öğrencilere gerekli desteği sağlamak için uyum konusunda yaşanan sıkıntıların daha iyi anlaşılması gerekmektedir. Bu ihtiyaca dikkat çekmek ve ihtiyacı gidermek üzere öneriler sunmak için yazılmış bu derlemenin ilk amacı kültürlenme kavramını açıklayarak uluslararası öğrencilerin üniversiteye uyumları ile kültürlenme süreçlerinin arasındaki ilişkiyi vurgulamaktır. İkinci amacı ise, Türkiye'deki uluslararası öğrencilerle yapılan çalışmaları inceleyerek durum değerlendirmesi yapmak ve bazı çelişkili bulguları tartışmaktır. Son olarak da Türkiye'deki uluslararası öğrencilerin uyum ihtiyaçları ve gelişmiş ülkelerdeki üniversitelerin uluslararası öğrencilerine sağladığı destekler göz önünde bulundurularak, Türkiye’deki üniversite politika yapıcılarına, akademisyenlere, akademik danışmanlara ve uluslararası öğrencilerle doğrudan çalışan psikolojik danışmanlar gibi üniversite personeline yönelik uygulanabilir pratik öneriler sunmaktır.
Kültürlenme, Uluslararası öğrenci, Üniversiteye uyum, Oryantasyon, Uyum
The international student population is increasing gradually around the world as a result, international students require more attention in terms of their adjustment needs and acculturation experiences. Developed and developing countries' approaches to addressing international student adjustment needs can be different, yet regardless of the country's development status, colleges accept international students. Therefore, a greater understanding of acculturation and adjustment to college issues of international students is needed to provide optimal support for these students. To address this need, the first purpose of this article is determined as providing an overview of the concept of acculturation and its relation to international student college adjustment issues. Second, studies conducted with international students in Turkey reviewed and some conflicted findings were discussed. Third, considering the adjustment needs of international students in Turkey, practical suggestions presented for university policymakers, academics, advisors, as well as college employees working with international students such as counselors from university counseling centers.
Acculturation, Adjustment to college, International student, Orientation, Adjustment
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 29, Sayı 1 |
Bibtex | @derleme { kefdergi726563, journal = {Kastamonu Eğitim Dergisi}, eissn = {2147-9844}, address = {Aktekke Mah. Kastamonu eğitim Fakültesi Kastamonu}, publisher = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {29}, number = {1}, pages = {210 - 217}, doi = {10.24106/kefdergi.726563}, title = {International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey}, key = {cite}, author = {Can, Nesime} } |
APA | Can, N. (2021). International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey . Kastamonu Eğitim Dergisi , 29 (1) , 210-217 . DOI: 10.24106/kefdergi.726563 |
MLA | Can, N. "International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey" . Kastamonu Eğitim Dergisi 29 (2021 ): 210-217 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/59781/726563> |
Chicago | Can, N. "International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey". Kastamonu Eğitim Dergisi 29 (2021 ): 210-217 |
RIS | TY - JOUR T1 - International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey AU - Nesime Can Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.24106/kefdergi.726563 DO - 10.24106/kefdergi.726563 T2 - Kastamonu Eğitim Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 210 EP - 217 VL - 29 IS - 1 SN - -2147-9844 M3 - doi: 10.24106/kefdergi.726563 UR - https://doi.org/10.24106/kefdergi.726563 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Kastamonu Eğitim Dergisi International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey %A Nesime Can %T International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey %D 2021 %J Kastamonu Eğitim Dergisi %P -2147-9844 %V 29 %N 1 %R doi: 10.24106/kefdergi.726563 %U 10.24106/kefdergi.726563 |
ISNAD | Can, Nesime . "International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey". Kastamonu Eğitim Dergisi 29 / 1 (Ocak 2021): 210-217 . https://doi.org/10.24106/kefdergi.726563 |
AMA | Can N. International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 210-217. |
Vancouver | Can N. International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi. 2021; 29(1): 210-217. |
IEEE | N. Can , "International Students' Acculturation and Adjustment to College: Suggestions for Turkey", Kastamonu Eğitim Dergisi, c. 29, sayı. 1, ss. 210-217, Oca. 2021, doi:10.24106/kefdergi.726563 |