Çalışmanın amacı: 18. yüzyıldan itibaren dünya genelinde olduğu gibi Rusyada da yükseköğretim kurumlarında kadınlara yönelik ayrımcılık, yirminci yüzyılın başlarına kadar resmi devlet politikasını oluşturuyordu. Uzun yıllar boyunca, yükseköğretim kurumlarında sadece erkekler eğitim alma fırsatına sahipti. Düşük sosyo ekonomik düzeye mensup kadınlar Çarlık Rusya’sında neredeyse hiçbir bir hakka sahip olmadığı söylene bilir. Boşanama hakları yoktu, son derece sınırlı özel mülk haklarına sahiplerdi.
Materyal ve Yöntem: Sadece orta sosyo ekonomik düzeye mensup kadınlar kocalarını terk etmeyi düşünebilirlerdi. 19. Yüzyılda hem batıdaki sanayi devriminin hem de Rusyadaki işçi hareketının etkileri toplumda yaşanan bir takim sosyo-ekonomik ve değerler sistemindeki değişiklikler kadınların eğitim hayatına katılımını tetikleyen önemli etmenlerdendir..
Bulgular: Çoğu toplumlarda gözlendiği gibi Rusya’da da hem eğitim hem de çalışma alanlarında olduğu gibi toplumun diğer alanlarında da cinsiyyetler arasında istendik düzeyde fırsat eşitliğinin sağlanması için uzun sürecek bilinçlenme ve bilinçlendirme süresi gerekmektedir.
Önemli Vurgular Rusya’nın kadın eğitimindeki tarihsel sürece bakıldığında yaşanılan politik, sosyo-ekonomik ve değerler sistemindeki değişimler göz önünde bulundurulduğunda kadının eğitimi konusunda katedilen yolun pratik ve faydalı olduğu söylenebilir.
Purpose: Since the 18th century, discrimination against women was part of official government policy in higher education institutions within Russia, as across the world until the beginning of the twentieth century. For many years, only men had the advantage of attending higher education. Thus, it can be said that women of lower socio-economic status had barely any rights in Czarist Russia. They had no right to divorce and extremely limited rights to own private property.
Design/Methodology/Approach: Only women who were at least of median socio-economic level could consider leaving their husband. Effects of both the industrial revolution in the western world and the labour movement within Russia during the 19th century along with a number of socio-economic changes within society, led to a system of values which ultimately allowed women to participate in educational life.
Findings: As it observed in most societies, a long period of awakening and raising awareness is required in order to ensure the desired level of equality of opportunity between genders in both education and work areas, as well as in other areas of society in Russia too.
Highlights: When it comes to the historical process in Russia's women's education, it can be said that the path taken in the field of women's education, considering the changes in the political, socio-economic and value system is practical and beneficial.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 30 Sayı: 2 |