Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 32 Sayı: 4, 692 - 701, 28.10.2024
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1574386

Öz

Kaynakça

  • Aksoy, S. (2022). Zihin haritası yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve özetleme becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Al Kamli, H. M. (2019). The effect of using mind maps to enhance EFL learners' writing achievement and students' attitudes towards writing at Taif University. Arab World English Journal, 232, 1-92.
  • Aljaser, A. M. (2017). The Effectiveness of Electronic Mind Maps in Developing Academic Achievement and the Attitude towards Learning English among Primary School Students. International Education Studies, 10(12), 80-95.
  • Aslan, A. (2006). İlköğretim okulu 4. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama, özetleme ve hatırlama becerileri üzerinde zihin haritalarının etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ataboyev, I. ve Rustamov, I. (2023). The basıs of learnıng a foreıgn language ıs grammar. Журнал иностранных языков и лингвистики, 5(5).
  • Aydın, G. (2009). Zihin haritalama tekniğinin dinleneni anlamaya etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aydın, Ö. (1999). Ortaokullarda dil bilgisi öğretimi üzerine öğretmen görüşleri. Dil Dergisi, S.81, s.23–29.
  • Aytaş, G. ve Çeçen, M. A. (2010).Ana dili eğitiminde dil bilgisi öğretiminin yeri ve önemi. Türklük bilimi araştırmaları, (27), 77-89.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Banguoğlu, T. (1990). Türkçenin grameri. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Bawaneh, A. K. (2019). The effectiveness of using mind mapping on tenth grade students' immediate achievement and retention of electric energy concepts. Journal of Turkish Science Education, 16(1), 123-138.
  • Benhür, M. H. (2002). Türkçenin yabancılara öğretiminde tartışılmayan ana kavramlar. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütüsü, Ankara.
  • Brandner, R. (2015). How to Improve Reading Comprehension with Mind Maps. Whooo's Reading: http.//www.whooosreading.org adresinden alındı.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Corbin, J. Ve Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research techniques and procedures for developing grounded theory (third edition). Sage.
  • Çamlı, H. (2009). Bilgisayar Destekli Zihin Haritalama Tekniğinin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Fene ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Çelik, R. (2016). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı dil öğretimi dil pasaportu dil biyografisi dil dosyası. 4. Baskı. Pegem Akademi.
  • Eberle, T. S. (2014). Phenomenology as a research method. The SAGE handbook of qualitative data analysis, 184-202.
  • Ede, Ç. (2012). Zihin haritalama tekniğinin öğrencilerin türkçe okuma metinlerini anlama, başarı ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Farrand, P., Hussain, F. and Hennessy, E. (2002). The efficacy of the mind map study technique. Medical Education, 36, 426-431
  • Fiktorius, T. (2013). The use of mind-mapping technique in the EFL classroom. Pontianak: University of Tanjung Pura.
  • Fitriani, G. A. (2011). Using mind mapping technique in improving grammar mastery of the tenth graders of SMA Ma'arif Lawang. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Universitas Negeri Malang.
  • Göçer, A. (2009). Türkiye’de türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi, 145, 28.
  • Göçer, A. ve Arslan, S. (2018). Türkiye’de dil bilgisi öğretimi üzerine hazırlanan lisansüstü tezler hakkında bir meta-analiz çalışması. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 107-122.
  • Gömleksiz, M. N. ve Fidan, E. K. (2013). The effect of computer assisted mind mapping on students’ academic achievement, attitudes and retention in science and technology course. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(3), 403-426.
  • Güneş, F. (2013). Dilbilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(7), 71-92.
  • Gürbüz, R. ve Güleç, İ. (2016). Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrencilerin Türkçeye ilişkin görüşleri: Sakarya üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 141-153.
  • Güven, A. Z. (2013). Dil bilgisi konularının öğretim sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(6), 1-10.
  • Hançer, F. B. ve Dilidüzgün, Ş. (2021). Türkçe derslerinde dil bilgisi öğretimi ve sorunları üzerine öğretmen görüşleri. Social Sciences Research Journal, 10 (4), 977-986.
  • Harbi, A. (2013). The Effect of Using the Mind Mapping Technique on the Mastery of Grammar among Tenth Graders in Gaza Governorates. Gaza: AlAzhar University.
  • Hariri, M., ve Tahriri, A. (2013). Efl learners'attitudes towards using mind mapping technique in their reading comprehension. Modern Journal of Language Teaching Methods, 3(1), 39.
  • Harwood, T. G., & Garry, T. (2003). An overview of content analysis. The marketing review, 3(4), 479-498.
  • Hudson, R. (1992). Teaching grammar, a guide for the national curriculum. Usa: Blackwell.
  • Kan, A. Ü. (2012). Sosyal bilgiler dersinde bireysel ve grupla zihin haritası oluşturmanın öğrenci başarısına, kalıcılığa ve öğrenmedeki duyuşsal özelliklere etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Karababa Candaş, Z. C. (2009). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Kondracki NL, Wellman NS, Amundson DR. (2002). Content analysis: review of methods and their applications in nutrition education. J Nutr Educ Behav. 34(4):224-230.
  • Korkmaz, Z. (1992). Gramer terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: the assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222.
  • Langacker, R. W. (2008). Cognitive grammar as a basis for language instruction. In Handbook of cognitive linguistics and second language acquisition (pp. 76-98). Routledge.
  • Ling, Z. (2015). Explicit grammar and implicit grammar teaching for English major students in university. Sino-US English Teaching, 12(8), 556-560.
  • Maden, S. ve İşcan, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amaç ve sorunlar (Hindistan örneği) . Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 23-38.
  • Mahasneh, A. (2017). The effect of using electronic mind mapping on achievement and attitudes in an introduction to educational psychology course. the new educational review, 47(1), 295-304.
  • Merriam, S. (2014). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mostafa, A.A. (2021). Improving EFL Grammar Achievement through Using Electronic Mind Maps By. Journal of The Faculty of Education- Mansoura University. No. 113, 61- 84.
  • Normawati, A. (2020). Digital Mind-Mapping to Improve Learners‟ Grammar Competence. EDULINK (Education and Linguistics Knowledge) Journal, 2(2), 52-62.
  • Olufunke, B. T. ve Blessing, O. O. (2014). Achievement in Physics using mastery learning and mind mapping approaches: Implication on gender and attitude. International Journal of Humanities Social Sciences and Education (IJHSSE), 1(12), 154-161.
  • Özbay, M. (2006). Özel Öğretim Yöntemleri II. Öncü Kitap.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ogusbd/issue/10997/131612
  • Polatcan, F. (2014). Kavram haritalarının Türkçe dersinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisiyle ilgili öğrenci görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(4), 1-15.
  • Rossiter, A. (2021). The ımportance of grammar. Online Submission.
  • Saed, H. A. ve Al-Omari, H. A. (2014). The effectiveness of a proposed program based on a mind mapping strategy in developing the writing achievement of eleventh grade EFL students in Jordan and their attitudes towards writing. Journal of Education and Practice, 5(18), 88-110.
  • Serevina, V., ve Heluth, L. (2022, November). Development of Student’s Worksheets using Learning Strategies to Improve Thinking Ability Equipped with Mind Mapping and Ability of Student’s Retention. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 2377, No. 1, p. 012062). IOP Publishing.
  • Süğümlü, Ü. ve Sulak, S. E. (2020). Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dil Dergisi, 1(171), 147-171.
  • Syafiqah Yaccob, N. ve Yunus, M. (2019). Language games in teaching and learning English grammar: A literature review. Arab World English Journal (AWEJ) Volume, 10.
  • Şeyihoğlu, A., & Kartal, A. (2010). Yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 10(3), 1613-1656.
  • Tağa, T. (2013). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde kullanılan zihin haritası tekniğinin öğrencilerin yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi adresinden edinilmiştir.
  • Taylor, S. J. (1986). Grammar curriculum: Back to square one. English Journal, 75: 94-8,
  • Trevino, C. (2005). Mind Mapping and Outlining: Comparing Two Types of Graphic Organizers for Learning Seventh-Grade Life Science. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Texas Tech University.
  • Uysal, H. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihin haritası yöntemi ile hikâye yazma becerilerinin geliştirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Wang, F. (2010). The necessity of grammar teaching. English Language Teaching, v3 n2 p78-81
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 213-232.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yoğurtçu, K. (2009). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde "mikro öğretim tekniği": kırgızistan - türkiye manas üniversitesi hazırlık sınıflarında karşılaştırmalı bir çalışma. Dil Dergisi. 146.

The Use of Mind Mapping Technique in Acquisition of Grammar Structures in Foreign Language Teaching

Yıl 2024, Cilt: 32 Sayı: 4, 692 - 701, 28.10.2024
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1574386

Öz

Purpose: As in other languages, Turkish also consists of words formed by the combination of sounds and sounds and meaningful integrity formed by the combination of words in a ruleful way. Therefore, it needs some rules for both the formation of sounds, the formation of words and the formation of sentences, which constitutes grammar. In order to learn a foreign language fully and properly, it is necessary to master the rules of grammar. Methods and techniques designed for learning something in the best and shortest time are important and necessary for teaching grammar in foreign language teaching. The aim of this study is to examine the effectiveness of mind mapping technique, which is a different and new technique, in teaching grammar structures in teaching Turkish as a foreign language.
Design/Methodology/Approach: In the study, mind mapping diagrams were used to teach grammar structures in teaching Turkish as a foreign language. According to this diagram, language consists of three components: form, function and use. For this reason, all grammar structures to be explained in the lesson were organized according to these three components and diagrams were prepared. Grammar structures were taught through the diagrams whose instructor opinions were taken. “Interview technique”, one of the qualitative data collection tools, was used in the study. For this, a semi-structured interview form was used. At Sakarya University TÖMER, a total of 22 learners at the A2 level were taught with the mind mapping technique for 7 weeks, and then the learners were interviewed one by one with a semi-structured interview form. Content analysis was used to analyze the data. The data obtained through content analysis were divided into themes and sub-themes.
Findings: When the mind mapping technique in teaching grammar structures in teaching Turkish as a foreign language was analyzed according to learner opinions, 5 themes and 23 sub-themes were identified.
Highlights: According to the opinions of the learners, positive results such as the mind mapping technique being effective in grammar teaching, being useful, having a structure that offers ease of teaching as well as contributing to recall and developing a positive attitude towards the lesson were determined.

Kaynakça

  • Aksoy, S. (2022). Zihin haritası yönteminin ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve özetleme becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Ordu Üniversitesi, Ordu.
  • Al Kamli, H. M. (2019). The effect of using mind maps to enhance EFL learners' writing achievement and students' attitudes towards writing at Taif University. Arab World English Journal, 232, 1-92.
  • Aljaser, A. M. (2017). The Effectiveness of Electronic Mind Maps in Developing Academic Achievement and the Attitude towards Learning English among Primary School Students. International Education Studies, 10(12), 80-95.
  • Aslan, A. (2006). İlköğretim okulu 4. sınıf öğrencilerinin bilgilendirici metinleri anlama, özetleme ve hatırlama becerileri üzerinde zihin haritalarının etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ataboyev, I. ve Rustamov, I. (2023). The basıs of learnıng a foreıgn language ıs grammar. Журнал иностранных языков и лингвистики, 5(5).
  • Aydın, G. (2009). Zihin haritalama tekniğinin dinleneni anlamaya etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Aydın, Ö. (1999). Ortaokullarda dil bilgisi öğretimi üzerine öğretmen görüşleri. Dil Dergisi, S.81, s.23–29.
  • Aytaş, G. ve Çeçen, M. A. (2010).Ana dili eğitiminde dil bilgisi öğretiminin yeri ve önemi. Türklük bilimi araştırmaları, (27), 77-89.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Banguoğlu, T. (1990). Türkçenin grameri. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Bawaneh, A. K. (2019). The effectiveness of using mind mapping on tenth grade students' immediate achievement and retention of electric energy concepts. Journal of Turkish Science Education, 16(1), 123-138.
  • Benhür, M. H. (2002). Türkçenin yabancılara öğretiminde tartışılmayan ana kavramlar. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstütüsü, Ankara.
  • Brandner, R. (2015). How to Improve Reading Comprehension with Mind Maps. Whooo's Reading: http.//www.whooosreading.org adresinden alındı.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Corbin, J. Ve Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research techniques and procedures for developing grounded theory (third edition). Sage.
  • Çamlı, H. (2009). Bilgisayar Destekli Zihin Haritalama Tekniğinin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Fene ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Çelik, R. (2016). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Zihin Haritası Oluşturmanın Öğrenci Başarısına, Kalıcılığa ve Öğrenmedeki Duyuşsal Özelliklere Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında Türkçe öğretimi. MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2008). Yabancı dil öğretimi dil pasaportu dil biyografisi dil dosyası. 4. Baskı. Pegem Akademi.
  • Eberle, T. S. (2014). Phenomenology as a research method. The SAGE handbook of qualitative data analysis, 184-202.
  • Ede, Ç. (2012). Zihin haritalama tekniğinin öğrencilerin türkçe okuma metinlerini anlama, başarı ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Farrand, P., Hussain, F. and Hennessy, E. (2002). The efficacy of the mind map study technique. Medical Education, 36, 426-431
  • Fiktorius, T. (2013). The use of mind-mapping technique in the EFL classroom. Pontianak: University of Tanjung Pura.
  • Fitriani, G. A. (2011). Using mind mapping technique in improving grammar mastery of the tenth graders of SMA Ma'arif Lawang. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Universitas Negeri Malang.
  • Göçer, A. (2009). Türkiye’de türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma. Dil Dergisi, 145, 28.
  • Göçer, A. ve Arslan, S. (2018). Türkiye’de dil bilgisi öğretimi üzerine hazırlanan lisansüstü tezler hakkında bir meta-analiz çalışması. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 107-122.
  • Gömleksiz, M. N. ve Fidan, E. K. (2013). The effect of computer assisted mind mapping on students’ academic achievement, attitudes and retention in science and technology course. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12(3), 403-426.
  • Güneş, F. (2013). Dilbilgisi Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(7), 71-92.
  • Gürbüz, R. ve Güleç, İ. (2016). Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrencilerin Türkçeye ilişkin görüşleri: Sakarya üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 141-153.
  • Güven, A. Z. (2013). Dil bilgisi konularının öğretim sorunları. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(6), 1-10.
  • Hançer, F. B. ve Dilidüzgün, Ş. (2021). Türkçe derslerinde dil bilgisi öğretimi ve sorunları üzerine öğretmen görüşleri. Social Sciences Research Journal, 10 (4), 977-986.
  • Harbi, A. (2013). The Effect of Using the Mind Mapping Technique on the Mastery of Grammar among Tenth Graders in Gaza Governorates. Gaza: AlAzhar University.
  • Hariri, M., ve Tahriri, A. (2013). Efl learners'attitudes towards using mind mapping technique in their reading comprehension. Modern Journal of Language Teaching Methods, 3(1), 39.
  • Harwood, T. G., & Garry, T. (2003). An overview of content analysis. The marketing review, 3(4), 479-498.
  • Hudson, R. (1992). Teaching grammar, a guide for the national curriculum. Usa: Blackwell.
  • Kan, A. Ü. (2012). Sosyal bilgiler dersinde bireysel ve grupla zihin haritası oluşturmanın öğrenci başarısına, kalıcılığa ve öğrenmedeki duyuşsal özelliklere etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Karababa Candaş, Z. C. (2009). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi ve karşılaşılan sorunlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 265-277.
  • Kondracki NL, Wellman NS, Amundson DR. (2002). Content analysis: review of methods and their applications in nutrition education. J Nutr Educ Behav. 34(4):224-230.
  • Korkmaz, Z. (1992). Gramer terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Krefting, L. (1991). Rigor in qualitative research: the assessment of trustworthiness. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (3), 214-222.
  • Langacker, R. W. (2008). Cognitive grammar as a basis for language instruction. In Handbook of cognitive linguistics and second language acquisition (pp. 76-98). Routledge.
  • Ling, Z. (2015). Explicit grammar and implicit grammar teaching for English major students in university. Sino-US English Teaching, 12(8), 556-560.
  • Maden, S. ve İşcan, A. (2011). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi amaç ve sorunlar (Hindistan örneği) . Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 23-38.
  • Mahasneh, A. (2017). The effect of using electronic mind mapping on achievement and attitudes in an introduction to educational psychology course. the new educational review, 47(1), 295-304.
  • Merriam, S. (2014). Qualitative research: A guide to design and implementation. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Mostafa, A.A. (2021). Improving EFL Grammar Achievement through Using Electronic Mind Maps By. Journal of The Faculty of Education- Mansoura University. No. 113, 61- 84.
  • Normawati, A. (2020). Digital Mind-Mapping to Improve Learners‟ Grammar Competence. EDULINK (Education and Linguistics Knowledge) Journal, 2(2), 52-62.
  • Olufunke, B. T. ve Blessing, O. O. (2014). Achievement in Physics using mastery learning and mind mapping approaches: Implication on gender and attitude. International Journal of Humanities Social Sciences and Education (IJHSSE), 1(12), 154-161.
  • Özbay, M. (2006). Özel Öğretim Yöntemleri II. Öncü Kitap.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (1), 323-343. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ogusbd/issue/10997/131612
  • Polatcan, F. (2014). Kavram haritalarının Türkçe dersinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisiyle ilgili öğrenci görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(4), 1-15.
  • Rossiter, A. (2021). The ımportance of grammar. Online Submission.
  • Saed, H. A. ve Al-Omari, H. A. (2014). The effectiveness of a proposed program based on a mind mapping strategy in developing the writing achievement of eleventh grade EFL students in Jordan and their attitudes towards writing. Journal of Education and Practice, 5(18), 88-110.
  • Serevina, V., ve Heluth, L. (2022, November). Development of Student’s Worksheets using Learning Strategies to Improve Thinking Ability Equipped with Mind Mapping and Ability of Student’s Retention. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 2377, No. 1, p. 012062). IOP Publishing.
  • Süğümlü, Ü. ve Sulak, S. E. (2020). Türkçe öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma becerisi ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dil Dergisi, 1(171), 147-171.
  • Syafiqah Yaccob, N. ve Yunus, M. (2019). Language games in teaching and learning English grammar: A literature review. Arab World English Journal (AWEJ) Volume, 10.
  • Şeyihoğlu, A., & Kartal, A. (2010). Yapılandırmacı yaklaşım temelli ilköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde zihin haritalama tekniğine ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 10(3), 1613-1656.
  • Tağa, T. (2013). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde kullanılan zihin haritası tekniğinin öğrencilerin yazma becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi adresinden edinilmiştir.
  • Taylor, S. J. (1986). Grammar curriculum: Back to square one. English Journal, 75: 94-8,
  • Trevino, C. (2005). Mind Mapping and Outlining: Comparing Two Types of Graphic Organizers for Learning Seventh-Grade Life Science. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Texas Tech University.
  • Uysal, H. (2018). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin zihin haritası yöntemi ile hikâye yazma becerilerinin geliştirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.
  • Wang, F. (2010). The necessity of grammar teaching. English Language Teaching, v3 n2 p78-81
  • Yalçın, H. (2022). Bir araştırma deseni olarak fenomenoloji. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(Özel Sayı 2), 213-232.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yoğurtçu, K. (2009). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde "mikro öğretim tekniği": kırgızistan - türkiye manas üniversitesi hazırlık sınıflarında karşılaştırmalı bir çalışma. Dil Dergisi. 146.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Research Article
Yazarlar

İsmail Aydoğdu 0000-0002-2368-7517

Semra Alyılmaz 0000-0002-1725-0650

Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2023
Kabul Tarihi 25 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 32 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, İ., & Alyılmaz, S. (2024). The Use of Mind Mapping Technique in Acquisition of Grammar Structures in Foreign Language Teaching. Kastamonu Education Journal, 32(4), 692-701. https://doi.org/10.24106/kefdergi.1574386

10037