Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, İngilizce müfredat tasarımında öğretim elemanlarının rolünü incelemek ve müfredat birimi tarafından yukarıdan aşağıya atanan bir müfredat ile öğretim elemanlarıyla iş birliği içinde geliştirilen bir müfredatın hangisinin daha iyi sonuçlar vereceğini araştırmaktır. Müfredat, içerik ve öğretim planı, dil sınıflarındaki başarının en etkili belirleyicileri arasındadır. İster sınıfta görev yapan öğretim elemanları ister müfredatı hazırlayan kişiler olsun, bu sürecin aktörleri, başarının belirlenmesinde önemli bir rol oynar. Müfredat hakkında söz sahibi olan öğretim elemanları, içeriğe dair daha derin bir anlayış kazanır ve her adımın arkasındaki gerekçelerin farkına varırlar. Ancak müfredat birimi tarafından yukarıdan aşağıya bir süreçle her adımın önceden belirlenmesi, kaliteyi tehlikeye atabilir ve esnekliği engelleyebilir. Bu nedenle en verimli uygulamaları araştırmak oldukça değerlidir.
Materyal ve Yöntem: Bu vaka çalışmasında, nitel bir araştırma deseni benimsenmiş ve 2023-2024 bahar döneminde süreç odaklı müfredata yönelik öğretim elemanlarının tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar ve odak grup görüşmeleri yoluyla toplanmış, tematik içerik analizi yöntemleriyle analiz edilmiştir. Araştırma, Türkiye’deki bir vakıf üniversitesinde gerçekleştirilmiş ve farklı düzeylerde on yılı aşkın İngilizce öğretim deneyimine sahip sekiz öğretim elemanı (iki erkek, altı kadın) ile yürütülmüştür.
Bulgular: Bu çalışma, hem eğitimli personelden oluşan bir birim tarafından hazırlanan bir müfredatın hem de tüm öğretim kadrosunun dahil olduğu bir müfredatın artı ve eksilerinin olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca katılımcılar, müfredat hazırlama sürecine dahil olduklarında, sürece dair farkındalıklarının arttığını ancak örgütsel zorlukların da bulunduğunu belirtmişlerdir. Yine de süreç odaklı bir müfredat, her iki tarafın iş birliğiyle dikkatli bir şekilde organize edilir ve gerekli destekleme sağlanırsa, daha iyi sonuçların doğurabileceği sonucuna varılmıştır.
Önemli vurgular: Müfredat, içerik ve öğretim planlaması, dil sınıflarındaki başarının en güçlü belirleyicileri arasındadır. Bu sürece dahil olan kişiler —ister sınıf içindeki öğretim elemanları ister müfredat tasarımcıları olsun— başarının şekillenmesinde kritik bir rol oynar. Öğretim elemanları müfredat geliştirme sürecinde söz sahibi olduklarında, içeriği daha iyi kavrarlar ve her adımın arkasındaki gerekçeleri anlayabilirler. Öte yandan, müfredat birimi tarafından adım adım yukarıdan aşağıya belirlenen bir yaklaşım, kaliteyi tehlikeye atabilir ve esnekliği sınırlandırabilir. Bu nedenle en etkili ve verimli uygulamaları araştırmak hem gerekli hem de değerlidir
Süreç Odaklı Müfredat Öğretmen Etkinliği İş birlikli müfredat tasarımı İngilizce müfredat birimi
Purpose: The purpose of this study is to explore the role of instructors in English curriculum design and to further investigate whether a top-down curriculum assigned by the curriculum unit or one developed collaboratively with instructors would yield better results.
Design/Methodology/Approach: In this case study, a qualitative research design was conducted to determine instructors’ attitudes toward a process-oriented curriculum during the spring semester of 2023-2024. Data was gathered through semi-structured interviews and focus group discussions and analyzed using thematic analysis procedures. The research was carried out in one of the private universities in Türkiye and included eight instructors (two male and six female) with more than ten years of experience in English language teaching at different levels.
Findings: The study revealed that both a curriculum prepared by a unit with trained staff and a curriculum including all the teaching staff have ups and downs. In addition, participants reported increased process awareness when included in curriculum design yet highlighted organizational challenges. if carefully organized and scaffolded, a process-oriented curriculum with the collaboration of both instructors and curriculum unit would generate better outcomes.
Highlights: Curriculum, content, and instructional planning are among the most influential predictors of success in language classes. The individuals involved—whether classroom instructors or curriculum designers—play a critical role in determining that success. When instructors have a voice in curriculum development, they gain a deeper understanding of its content and the rationale behind each step. Conversely, a strictly top-down approach, where each step is prescribed by the curriculum unit, may compromise quality and limit flexibility. Therefore, exploring the most effective practices is necessary and valuable.
Process-oriented curriculum Teacher agency Collaborative syllabus design English curriculum unit
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 2 |