Purpose: This study aimed to revise the “Evaluation Scale of OBADER Family Education Sessions Delivered via Distance Education,” developed within a thesis, into a more general scale titled the “Family Education Activities Evaluation Scale.”
Design/Methodology/Approach: The study employed the survey model, a quantitative research method, and was conducted in two phases. In the first phase, the original version of the scale was developed based on data collected from 310 participants. In the second phase, carried out two years later, the revised version of the scale was administered to a new sample of 241 participants.
Findings: In both phases, the scale consisted of 16 items grouped under 3 factors. While the item contents were slightly modified during the revision process, the overall factor structure was preserved. The results confirmed the scale's validity and reliability across both samples.
Highlights: The final version of the scale, titled “Family Education Activities Evaluation Scale,” provides a valid and reliable tool for evaluating various family education activities beyond the initial OBADER context, making it adaptable for broader applications in distance education and family training programs.
Scale development Family education evaluation Attitude Communication Expectation
Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, piyano eğitiminde üstbilişsel stratejilerin kullanımının üstbilişsel farkındalık ve piyano Çalışmanın amacı: Bu çalışma, “36–72 Aylık Çocuğa Sahip Ebeveynlere Yönelik Uzaktan Eğitim Yoluyla Sunulan OBADER Oturumlarının Etkilerinin İncelenmesi” başlıklı tez kapsamında geliştirilen “Uzaktan Eğitim Yoluyla Sunulan OBADER Aile Eğitimi Oturumları Değerlendirme Ölçeği”nin daha genel bir ölçme aracı olan “Aile Eğitimi Etkinliklerini Değerlendirme Ölçeği”ne dönüştürülmesini amaçlamaktadır.
Materyal ve Yöntem: Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır ve çalışma iki aşamalı olarak yürütülmüştür. İlk aşamada ölçek geliştirme çalışması 310 katılımcıdan elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. İkinci aşama ise iki yıl sonra farklı bir örneklem grubu olan 241 katılımcı ile yürütülmüştür.
Bulgular: Her iki aşamada da ölçek 3 faktör altında toplanan 16 maddeden oluşmuştur. Ölçekteki bazı madde ifadeleri ikinci aşamada revize edilmiş olsa da faktör yapısı korunmuştur. Elde edilen sonuçlar ölçeğin geçerlik ve güvenirlik açısından tutarlı olduğunu göstermiştir.
Önemli Vurgular: Son haliyle “Aile Eğitimi Etkinliklerini Değerlendirme Ölçeği” olarak adlandırılan ölçek, sadece OBADER bağlamı için değil, farklı uzaktan eğitim ve aile eğitimi etkinliklerinde de kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak öne çıkmaktadır.
Ölçek geliştirme Aile eğitimi değerlendirme Tutum İletişim Beklenti
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 33 Sayı: 4 |