Martin Crimp, gerçek yaşam bağlamlarında haz ve ayartmaya dayalı kent kültürünü eleştirir. Crimp kentli tüketim toplumu arka planında, toplumun ve bireylerin serbest piyasa ekonomisi ve küreselleşmenin neden olduğu sorunları çözme noktasında karşı karşıya kaldığı ahlaki belirsizlik ve yozlaşmayı betimler. Martin Crimp tüketiciliğin yaşam biçimi haline geldiği çağdaş kent yaşamını tanık olduğu toplumsal ve bireysel yozlaşma, çürüme, belirsizlik, şiddet ve güvenliksizlik bağlamında ele alarak tüketim toplumunu eleştirir. Oyunlarda gelenek ve değer yitimi, toplumsal çöküş ve yalnızlık kendini yineleyen yaşam, silik bir gerçeklik içinde alternatif bir yaşama duyulan arzu betimlenir. Bu bağlamda, bu çalışmanın teorik yapısını çerçevelemek için, Margaret Thatcher döneminden 2000'li yılların ilk on yılına kadar İngiliz toplumu ve tiyatrosu, toplumu ve bireyleri etkileyen ve dönüştüren ekonomik, politik ve kültürel değişimler açısından oyunlara yansıtıldığı biçimde incelenecektir. Bu çalışma Martin Crimp’in Dealing with Clair (1988), The Treatment (1993) ve The City (2008) başlıklı oyunları toplumsal, kültürel, politik ve ekonomik bağlam içinde ele alacaktır.
Martin Crimp Britanya Tiyatrosu Kent Kentli Tüketim Toplumu Birey.
Martin Crimp criticises the urban culture based on pleasure and temptation in real-life contexts. Crimp depicts moral ambiguity and corruption faced by society and individuals in dealing with the problems caused by the free-market economy and globalisation in a background of an urban consumer society. Martin Crimp criticises contemporary urban life, in which consumerism has become a way of life, in the context of the social and individual degeneration, decay, uncertainty, violence and insecurity he witnesses. In his plays, Crimp delineates the issues of loss of tradition and value, social collapse, loneliness, and self-repetitive life in a bleak reality with a desire for an alternative life. In this context, to frame the theoretical structure of this study, the British society and theatre, starting with The Margaret Thatcher era into the first decade of the 2000s, will be analysed in terms of economic, political, and cultural changes that affect and transform society and the individuals as reflected in the plays. This study will discuss Martin Crimp’s stage plays titled Dealing with Clair (1988), The Treatment (1993), and The City (2008) within a social, cultural, political, and economic context.
Martin Crimp British Drama City Urban Consumer Society Individual.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net