Bu araştırmanın başlangıcında 2017
senesi içerisinde özellikle Milli Eğitim müfredat ve yapısının ortaöğrenimle
ilgili alanında yeni uygulanması planlanan “Kodlama”, “Stem (KÖK)” ve Endüstri
4,0’e yönelik uygulamaların eğitim planı içerisinde ne derece yer aldığı. Orta
ve yükseköğrenimde izlenen müfredat ile Y ve Z kuşakları insan özellikleri
arasında bir bağlantının olup olmadığını araştırmaktı.
İlgili makale bu konuda yapmış olduğum araştırmaların bir
derlemesi olup kısaca 2016 yılı itibariyle Türkiye’nin nüfus dağılımını
özetleyen grafik ve analizle başlayıp ülkenin Y ve Z kuşağının toplam nüfus
içerisindeki payını irdelemek. İkinci planda Y ve Z kuşağı insanının temel
özelliklerini vurgulamak, üçüncü olarak özellikle ortaöğrenimde şuanda yaşanan
değişiklikleri gözden geçirmek ve son olarak MEB ve Tubitak tarafından
hazırlanmış olan stratejik belgelerin yeni kuşak özelliklerini dikkate alıp
almadıkları tarancaktır. Sonuç ve öneriler kısmında konu hakkındaki şahsi
değerlendirmelerim sunulacaktır. Bu bağlamda iki ana kaynak olarak başta; Milli
Eğitim Bakanlığı 2014-2019 Stratejik Planı ve diğeri de; TÜBİTAK, Vizyon 2023
Teknoloji Öngörü Projesi incelenecektir.
Stratejik Planlama Kodlama “Stem”(KÖK) öğrenim Metodu Endüstri 4.0 MEB Veri Tubitak Fatih
This study analyzes the national education system in reference to
2014-2019 Strategic Plan of the ministry and the 2023 Vision Report of Tubitak.
Historically the republics country wide education program has been prepared and
developed since 1920 by the ministry with the aid of other related institutions
and councils and has been updated continually. The aim of this study is to find
out the new implementations to the system with a focus on new generations of the
country. To support the study and its hypothesis, it was necessary to
investigate the breakdown of the national population by age groups to pin point
the numbers of Y & Z generations and their percentage to the total
population. Furthermore the study’s mission is to find out whether the official
reports above analyzed or made reference to the characteristics and the needs
of new generations indicating the changes required within the educational
system due to their peculiarities.
The two reports which are the main source of information with regard to
the national educational works and programs prepared by the Turkish Ministry of
Education and the reputable national agency of Tubitak (The Scientific and Technological Research Council
of Turkey).
The study will also investigate in summary, the implementations within
the secondary education system particularly in the United States of America
through the recent “Encoding” and “Stem”
systems and will make reference to mention Industry 4.0
implications in Germany, Europe.
The
research method is an argumentative research with a
hypothesis to prove if the strategic and the vision reports look at the future
educational programs from the perspective of future generations?
Strategic Plan Vision Report Y&Z generations Genarational traits Population Secondary education Encoding Stem Indusrtry 4.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 32 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net