In contemporary Turkish landscape painting, initially, Istanbul and its surroundings took precedence. However, with the proclamation of the Republic, the perspective and areas of interest of artists expanded. During this period, various corners of Anatolia began to be reflected in the artists' canvases, and with Ankara becoming the capital, a new centralization in art was observed. The “Yurt Gezileri” represents a unique period where Anatolia became a subject in art pieces. How much the centrally located Aksaray in Anatolia is represented in artists' works and the topics of representation form the main purpose of this study. For this reason, a literature review has been conducted in printed and electronic documents, and exhibition catalogues have been scanned. According to the results obtained, it was determined that Aksaray was not depicted in the “Yurt Gezileri” (Country Tours); and Aksaray, which holds a significant position in the Cappadocia region, was not represented in the art of painting. Indeed, in later periods, it was observed that artists like Fikret Otyam and Hasan Akın transferred Aksaray to their canvases. In these works, Hasan Mountain, the region's natural geographical formations, and historical places are frequently studied topics.
Çağdaş Türk manzara resminde başlangıçta İstanbul ve çevresi öne çıkarken Cumhuriyet'in ilanıyla birlikte sanatçıların perspektifi ve ilgi alanı genişlemiştir. Bu dönemde, Anadolu'nun çeşitli yöreleri sanatçıların tuvallerine yansımaya başlamıştır. Ankara'nın başkent olmasıyla birlikte, sanatta yeni bir merkez oluşmaya başlamıştır. Yurt gezileri, Anadolu’nun sanat eserlerinde konu olduğu özel bir dönemdir. Bu çalışma, Anadolu’nun merkezinde bulunan Aksaray’ın, sanatçıların yapıtlarında ne kadar temsil edildiği ve temsil konularının neler olduğu sorularına cevap aramaktadır. Bu soruların cevaplarına ulaşabilmek için, basılı ve elektronik belgelerde literatür taraması yapılmış ve sergi katalogları taranmıştır. Ulaşılabilen literatür ve kataloglar incelenerek yapılan çalışmalarda elde edilen sonuçlara göre, yurt gezilerinde Aksaray'ın resmedilmediği ve Kapadokya bölgesinde önemli bir konumda olan Aksaray ilinin resim sanatında yeterince temsil edilmediği tespit edilmiştir. Nitekim, daha sonraki dönemlerde Fikret Otyam ve Hasan Akın gibi sanatçıların Aksaray’ı tuvallerine taşıdığı görülmüştür. Bu yapıtlarda Hasan Dağı, bölgenin doğal coğrafi oluşumları ve tarihi mekanları sıklıkla çalışılan konular arasındadır.
Bu çalışma için etik kurul iznine gerek yoktur.
Finansal destek yoktur.
Teşekkürümüz yoktur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer) |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: Türkiye Cumhuriyetinin 100. Yılı Özel Sayısı | Special Issue for the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net