In parallel with the rise of the experience economy, tourist experience and the relation between tourist experience and memorability attracted the attention of many researchers. Studies on the relationship between memorable hotel experience, its antecedents and consequences have increased significantly in recent years. However, conducting more studies on the subject, especially research on identifying guest experiences in self-owned concept hotels, will contribute to the enrichment of the literature. Based on this, this research aims to determine the memorable experiences of visitors in cave hotels that stand out with their concept and serve in the Cappadocia region of Nevşehir city. To achieve this aim, a qualitative research method was adopted. Netnographic method was used for data analysis and findings were obtained through content analysis technique. The data was collected in May 2024. As a result of data collection, all reviews made to the top 10 cave hotels on the Tripadvisor website were evaluated and a total of 2132 comments were identified. According to the findings, it was concluded that the memorable guest experience was grouped under four themes. These experiential dimensions are named local hospitality, location (location of the hotel), the physical environment and rich meals (breakfast, local dishes), respectively.
Cappadocia Memorable guest experience Tripadvisor Cave Hotel.
Deneyim ekonomisinin yükselmesine paralel biçimde turist deneyimi ve hatırlanabilir ilişkisi birçok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Hatırlanabilir otel deneyimi, öncülleri ve sonuçları arasındaki ilişkisini konu alan çalışmalar son yıllarda önemli oranda artış göstermiştir. Ancak konu ile ilgili daha fazla çalışmanın gerçekleştirilmesi, özellikle kendine ait konsept otellerdeki misafir deneyimlerinin belirlenmesine yönelik araştırmaların yapılması literatürün zenginleşmesine katkı sunacaktır. Bundan hareketle bu araştırmanın amacı Nevşehir kenti Kapadokya bölgesinde hizmet veren kendine ait konseptiyle öne çıkan mağara otellerdeki ziyaretçilerin hatırlanabilir deneyimlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntem benimsenmiştir. Veri analizi için Netnografik yöntem kullanılmış içerik analizi tekniğiyle bulgulara ulaşılmıştır. Veriler 2024 mayıs ayı içinde toplanmıştır. Veri toplama sonucunda Tripadvisor internet sitesinde yer alan ilk 10 mağara oteline yapılan tüm yorumlar değerlendirilmiş ve toplam 2132 yoruma ulaşılmıştır. Veri analizi sonucunda elde edilen bulgulara göre hatırlanabilir misafir deneyimini dört tema altında toplandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu deneyimsel boyutlar sırasıyla yerel misafirperverlik, lokasyon (otelin konumu), fiziksel ortam ve zengin yemekler (kahvaltı, yerel yemekler) şeklinde adlandırılmıştır.
Nevşehir Kapadokya Hatırlanabilir misafir deneyimi Tripadvisor Mağara Otel.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Tüm Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 6 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Bilgi, İletişim, Kültür, Sanat ve Medya Hizmetleri (ICAM Network) www.icamnetwork.net
Executive Office: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net