MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK UYGULANAN YABANCI DİL İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ HARRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER MYO ÖRNEĞİ
Yıl 2019,
Sayı: 21, 84 - 100, 01.08.2019
Eyüp İzci
Elvan Gökçen
,
Ahmet Kara
Öz
Meslek Yüksekokullarına okutulan Yabancı Dil İngilizce dersi temel düzeyde dil becerilerini sağlayıcı niteliktedir. Eğitimde uygulanan programların verimliliğini ve başarısını ortaya çıkarmada öğretim programlarının değerlendirilmesi çok önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı; Harran Üniversitesi Meslek Yüksekokulunda uygulanmakta olan Yabancı Dil İngilizce dersi öğretim programının öğrenci görüşlerine yönelik olarak bağlam, girdi, süreç ve ürün CIPP modeli ile değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı bahar dönemi Yabancı Dil İngilizce dersini almış ve almakta olan küme örnekleme yöntemi kullanılarak ulaşılabilen ve gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen 433 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin İngilizce dersi öğretim programı hakkındaki değerlendirmelerinin tespit edilmesinde Karataş 2007: 82 tarafından geliştirilen “Öğrenci Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin İngilizce dersi öğretim programını kısmen yeterli buldukları, öğretim programı hakkındaki değerlendirmelerinin bölüm değişkenine göre anlamlı farlılık gösterdiği p0.05 .
Kaynakça
- Akdoğdu, E ve Uşun, S. (2017). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının
- Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirimesi. İlköğretim Online, 16(2), 826-846. Aktı-Aslan, S ve İzci, E. (2017). Evaluation of Secondary School English Teaching Program accordingtotheRemarks of TeacherswithContext, Input, Processand Product (CIPP) Model.
- İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-44. Bakır, S. (2014). Türkiye’deki yabancılara Türkçe öğretim merkezleri ve Atatürk Üniversitesi Dil
- Eğitimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi (DİLMER). Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırma- ları Enstitüsü Dergisi, 51, 435-456. Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
- Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya
- Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 28-45. Dinçer, B. ve Saracaloğlu, A. S. (2018). 7. Sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam'in bağlam-girdi-süreç-ürün modeline dayalı olarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirimesi.
- Electronic TurkishStudies, 13(19). Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.
- İnal, B ve Aksoy, E. (2014). Çankaya Üniversitesi hazırlık sınıfı İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 85-98.
- İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. International Journal Of
- EurasiaSocialSciences, 2(4), 29-36. Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi modern diller bölümü İngilizce II dersi öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal
- Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Karataş, H. ve Fer, S. (2010). Yıldız Teknik Üniversitesi İngilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 47-60.
- Kurt, A. (2017). 4. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün Mode- line Göre Değerlendirilmesi. Dicle UniversityJournal of Ziya GokalpEducationFaculty, 30, 508
- Orhan, A ve Çeviker Ay, Ş. (2017). Uzaktan Eğitim ile Yürütülen İngilizce Yabancı Dil Dersi
- Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of HigherEducation&Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 534-545. Ödemiş, İ. S ve Arı, A. (2019). Meslek yüksekokulu ingilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Journal of International SocialResearch, 12(62), 1077-1090.
- Özbay, M ve Melanlıoğlu, D. (2008). Türkçe eğitiminde kelime hazinesinin önemi. Yüzüncü Yıl
- Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 30-45. Özer, B. ve Korkmaz, C. (2016). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar.
- Ekev Akademi Dergisi, 20(67), 59-84. Parmaksız, R ve İncirci, A. (2016). 10. sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının
- Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmes International Journal of Language Academy, 4(2), 153-173. Sallabaş, M. E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değer- lendirilmesi. International
- PeriodicalfortheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 7(3), 2199-2218.
- Turan, Y. (2016). 11’inci sınıf Havacılık İngilizce programının Stufflebeam’inCipp (Bağlam- girdi-süreç- ürün) modeli kapsamında değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
- Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
EVALUATION OF FOREIGN LANGUAGE ENGLISH PROGRAM FOR VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS HARRAN UNIVERSITY VOCATIONAL SCHOOL OF SOCIAL SCIENCES
Yıl 2019,
Sayı: 21, 84 - 100, 01.08.2019
Eyüp İzci
Elvan Gökçen
,
Ahmet Kara
Öz
The Foreign Language English course offered to Vocational Schools provides basic language skills. Evaluation of teaching programs is very important in revealing the efficiency and success of the programs implemented in education. The aim of this study; The aim of this course is to evaluate the curriculum of the Foreign Language English course applied at Harran University Vocational School with the context, input, process and product CIPP model for the students' views. The population of the study consists of 433 students who have taken the Foreign Language English course in the spring semester of Harran University Vocational School of Social Sciences 2018-2019 Academic Year and can be reached by using cluster sampling method. The Student Assessment Questionnaire developed by Karataş 2007: 82 was used to determine the evaluations of the students participating in the study about the curriculum of the English course. At the end of the study, it was determined that the students found the curriculum of English course sufficient and their evaluations about the curriculum showed a significant difference according to the department variable p 0.05 .
Kaynakça
- Akdoğdu, E ve Uşun, S. (2017). Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının
- Görüşleri Doğrultusunda Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli İle Değerlendirimesi. İlköğretim Online, 16(2), 826-846. Aktı-Aslan, S ve İzci, E. (2017). Evaluation of Secondary School English Teaching Program accordingtotheRemarks of TeacherswithContext, Input, Processand Product (CIPP) Model.
- İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 33-44. Bakır, S. (2014). Türkiye’deki yabancılara Türkçe öğretim merkezleri ve Atatürk Üniversitesi Dil
- Eğitimi Uygulama Ve Araştırma Merkezi (DİLMER). Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırma- ları Enstitüsü Dergisi, 51, 435-456. Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi.
- Çoban, A. (2011). Sınıf öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya
- Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 28-45. Dinçer, B. ve Saracaloğlu, A. S. (2018). 7. Sınıf İngilizce öğretim programının Stufflebeam'in bağlam-girdi-süreç-ürün modeline dayalı olarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirimesi.
- Electronic TurkishStudies, 13(19). Güneş, F. (2013). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Pegem Akademi.
- İnal, B ve Aksoy, E. (2014). Çankaya Üniversitesi hazırlık sınıfı İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 85-98.
- İşcan, A. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak önemi. International Journal Of
- EurasiaSocialSciences, 2(4), 29-36. Karataş, H. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi modern diller bölümü İngilizce II dersi öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal
- Bilimler Enstitüsü. İstanbul. Karataş, H. ve Fer, S. (2010). Yıldız Teknik Üniversitesi İngilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34(153), 47-60.
- Kurt, A. (2017). 4. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programının Bağlam, Girdi, Süreç, Ürün Mode- line Göre Değerlendirilmesi. Dicle UniversityJournal of Ziya GokalpEducationFaculty, 30, 508
- Orhan, A ve Çeviker Ay, Ş. (2017). Uzaktan Eğitim ile Yürütülen İngilizce Yabancı Dil Dersi
- Öğretim Programını Değerlendirme Ölçeği: Bir Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Journal of HigherEducation&Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 534-545. Ödemiş, İ. S ve Arı, A. (2019). Meslek yüksekokulu ingilizce öğretim programının CIPP modeli kullanılarak değerlendirilmesi. Journal of International SocialResearch, 12(62), 1077-1090.
- Özbay, M ve Melanlıoğlu, D. (2008). Türkçe eğitiminde kelime hazinesinin önemi. Yüzüncü Yıl
- Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 30-45. Özer, B. ve Korkmaz, C. (2016). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar.
- Ekev Akademi Dergisi, 20(67), 59-84. Parmaksız, R ve İncirci, A. (2016). 10. sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının
- Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmes International Journal of Language Academy, 4(2), 153-173. Sallabaş, M. E. (2012). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Konuşma Kaygılarının Değer- lendirilmesi. International
- PeriodicalfortheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 7(3), 2199-2218.
- Turan, Y. (2016). 11’inci sınıf Havacılık İngilizce programının Stufflebeam’inCipp (Bağlam- girdi-süreç- ürün) modeli kapsamında değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans
- Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.