BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF ETHIC BEHAVIOURS OF PRIVATE AND PUBLIC BANKS’ MANAGERS’ ON JOB SATISFACTION OF EMPLOYEES

Yıl 2019, Sayı: 19, 108 - 113, 01.04.2019

Öz

Nowadays, ethics is a concept which exists in all work areas and causes problems in real meaning. The necessity and functionality of this concept have been come a basic need. Like in all other sectors in banking there is an ethical approach in the source of moral and professional bound set by all employees. Ethic has the top location of cast relationship. So job satisfaction comes insight as a concept that affects positively or negatively. On the second part of thesis the literature has been mentioned. On the other hard. On the third part of research philosophical way has been painted out. On the fourth and the last part a survey study has been presented. After getting thesis inferences, the conclusion and suggestion parts have been come.

Kaynakça

  • Balkan, B., (2006) Bankacılıkta Temel Etik Yaklaşımı, Marmara Üniversitesi Bankacılık Ve Sigor- tacılık Enstitüsü Bankacılık Ana Bilim Dalı, s. 23, İstanbul
  • Berberoğlu, N.G., (2006), Genel İşletme, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 6. Baskı, s.74, Eskişehir
  • Erdoğan, İ., (1996), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, s. 239, İstanbul
  • Erdoğan, İ.; (1997), İşletmelerde Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İstanbul
  • Tengilimoğlu, D.; (2005), “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları İle İş Doyumu Arasın- daki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Tu- rizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1, s. 28, Ankara
  • Tetik, S., Uçar, G., Yalçın, B., (2008), “Örgütlerde İş Tatminini Etkileyen Etmenler Ve Emniyet Mensupları İle Yapılan Alan Araştırması”, Verimlilik Dergisi, Sayı:1
  • Türk, S., (2007), Örgüt Kültürü ve İş Tatmini, Gazi Kitabevi, İstanbul

BANKA MÜDÜRLERİNİN ETİK DAVRANIŞLARININ ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİNE ETKİLERİ

Yıl 2019, Sayı: 19, 108 - 113, 01.04.2019

Öz

Etik, günümüz koşullarında tüm iş alanlarında ortaya çıkan ve globalleşen dünyada da gerçek anlamda sorunlara yol açan bir kavramdır. Bu kavramın gerekliliği ve işlevselliği temel bir ihtiyaç haline gelmiştir. Diğer sektörlerde olduğu gibi bankacılık alanında da tüm çalışanlar arasında kurulacak manevi ve profesyonel bağın özünde etik anlayış yatmaktadır. Etik, ast – üst ilişkisinde tüm motivasyon araçlarının lideri konumundadır. Bu nedenle iş tatminini pozitif ya da negatif yönde etkileyen önemli bir kavram olduğu ortaya çıkmıştır. Tezin ikinci bölümünde literatüre yer verilmiş olup üçüncü bölümde ise araştırmanın felsefi yönüne dikkat çekilmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise yapılan anket çalışmasının analizi tanıtılmıştır. Ardından tezin çıkarımları yapılarak sonuç ve öneri bölümüne geçilmiştir.

Kaynakça

  • Balkan, B., (2006) Bankacılıkta Temel Etik Yaklaşımı, Marmara Üniversitesi Bankacılık Ve Sigor- tacılık Enstitüsü Bankacılık Ana Bilim Dalı, s. 23, İstanbul
  • Berberoğlu, N.G., (2006), Genel İşletme, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 6. Baskı, s.74, Eskişehir
  • Erdoğan, İ., (1996), İşletme Yönetiminde Örgütsel Davranış, s. 239, İstanbul
  • Erdoğan, İ.; (1997), İşletmelerde Davranış, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi, İstanbul
  • Tengilimoğlu, D.; (2005), “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları İle İş Doyumu Arasın- daki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Tu- rizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:1, s. 28, Ankara
  • Tetik, S., Uçar, G., Yalçın, B., (2008), “Örgütlerde İş Tatminini Etkileyen Etmenler Ve Emniyet Mensupları İle Yapılan Alan Araştırması”, Verimlilik Dergisi, Sayı:1
  • Türk, S., (2007), Örgüt Kültürü ve İş Tatmini, Gazi Kitabevi, İstanbul
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Özge Bilgiç Bu kişi benim

Bekir Emre Kurtulmuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Bilgiç, Ö., & Kurtulmuş, B. E. (2019). BANKA MÜDÜRLERİNİN ETİK DAVRANIŞLARININ ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİNE ETKİLERİ. Kesit Akademi Dergisi(19), 108-113.